Offroad 85-90,vilken?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tänkte skaffa mig en 600-nånting offroad som man inte behöver vara så rädd om att bröta runt med på grusväg i min närhet,är det bara att välja vilken som av japsen eller är det någon man ska hoppa över?

Tänkte närmast på XT eller är det någon annan som rekommenderas?

Vill ha något med minimalt servicebehov,helst bara en oljekoll innan avfärd och långt mellan byten och justeringar som samtidigt är slitstarkt och hållbart för lite misshandel.

Fanns en kawa 650 i min närhet,är det vettigt kanske?
Har ju nära till den iaf.

Henrik

Känns ju som att en XR 600 är bästa valet. Bra med effekt och driftsäker till tusen! Nu är jag iofs partisk eftersom jag är inne på min andra! :tummenupp (inte pga ras utan för att jag skaffade mig en lite vassare) Den här ska dock bort nu också. :rolleyes:

Håller med Biltmore. Dumt att begränsa hojvalet efter årtal, gå efter vad du är villig att betala istället!

Ok,ändrar väl då till en 10-15´ ungefär.

Tyckte det såg ut som ungefär 85-90 när jag kollat.

XR verkar än så länge vara det rekommenderade valet,någon särskild årsmodell där det uppdaterades som man ska passera?

henrik

Varför inte en yamaha TT 600?
Jag är väl tyvärr lite skadad av att det var min första riktiga enduromaskin någon gång i slutet av 80-talet och början av 90-talet (gud vad länge sedan man var ung:rolleyes:).
Men den var kul då! Lite smidigare än XT´n av samma årsmodeller om jag inte minns fel.

Last edited:
Varför inte en yamaha TT 600?
Jag är väl tyvärr lite skadad av att det var min första riktiga enduromaskin någon gång i slutet av 80-talet och början av 90-talet (gud vad länge sedan man var ung:rolleyes:).
Men den var kul då! Lite smidigare än XT´n av samma årsmodeller om jag inte minns fel.

Ok,alternativ det med.

Samma där,är det någon årsmodell man ska passera?
Uppdateringer och så?

Har lixom inget riktigt förstahandsval bara det fungerar och tål lite stryk utan att man behöver lägga den på operationsbordet varje vecka.

Henrik

Ok,så kawan funkar den med...blir nog en koll på en sådan då.

Har en bara 5 mil bort så det kanske blir så i helgen,i denna prisklassen har jag ingen lust att åka alltför jäkla långt.

-87a tror jag det var eller är det en big nono?

Henrik

XR600R och TT600 är det enda som gäller när det är så gammalt som ska köras :fakta
XT och KLR och gud vet vad dom heter är mer landsvägsanpassade och en bra bit tyngre, men en XR eller TT går faktiskt att ta ut i endurospår med lite vilja, och är riktigt bra grussmiskare...dom går att köra/meka sönder, men klarar man inte hålla liv i en av dessa maskiner så dör ALLT som man tar i.

Jag hade en Sucka DR350R-95 eller nått.

Den var mycket smidigare än vad XT/XR och dom andra är, när man kommer ut på dom riktigt små, geggiga, roliga vägarna, då är DRen överlägsen.

Tyvärr bara kick, men det lär man sig...

/ Jens

Jag hade en Sucka DR350R-95 eller nått.

Den var mycket smidigare än vad XT/XR och dom andra är, när man kommer ut på dom riktigt små, geggiga, roliga vägarna, då är DRen överlägsen.

Tyvärr bara kick, men det lär man sig...

/ Jens
Ska man ha en lätt och smidig hoj så funkar ju även XR250 eller XR400 ganska bra. Men de kanske gör sig bättre om man är ute lite mera i skogen än att bara leka på grusvägar.

http://www.blocket.se/kiruna/Honda_XR_250_23036545.htm?ca=3&w=3&last=1

Ska man ha en lätt och smidig hoj så funkar ju även XR250 eller XR400 ganska bra. Men de kanske gör sig bättre om man är ute lite mera i skogen än att bara leka på grusvägar.

http://www.blocket.se/kiruna/Honda_XR_250_23036545.htm?ca=3&w=3&last=1

Ja, det gör dom, men traktorstigar och lite blött/obanat så är dom stora riktiga klumpar medans XR400/DR350 faktiskt har motor att hänga med på grusvägarna med. Dom väger ju inte så mycket.

Jag hängde alltid med dom vi åkte med som åkte Teneré, XR600 och XT600 på dom "större" grusvägarna...

/ Jens

Ahh! Lågkompsstånkor is the shit! TT350, XR400, DR350 är lite smidigare som Zeb säger.

KLX300/650 är vattenkylda och inte lika enkla på det sättet.

Jag skulle sikta på TT600 eller XR600. XR:en är det lite mer fart på medan TT´n har klart stryktåligare motor. Den kör man inte slut på i första taget. Sen finns ju DR650 också, luftkyld men den är lite fläskigare.

Polaren har en TT350 du säkert får för under 10. Den behöver byta kickaxel men det följer med en sådan samt packning.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back