Jag tycker att man kan kolla lite på de gamla DR hojarna. Inte en RSE med kåpa men väl de andra. Funkar riktigt bra som grusbusare. Kanske lite stor i skogen men det går det också. Enda att tänka på om man köper äldre än 95 (tror jag det var) är att de inte tål riktigt långa bakhjuls körningar. Men i övrigt håller de jäkligt bra
Om du letar lite kanske du kan hitta en SE modell för runt 15k. En jäkligt kul grus hoj enligt mig.
I övrigt så är väl en XR600 jäkligt bra som grusbusare men som någon skrev tror jag inte att du hittar en fin för de pengarna.
Köp inte en "nyare" Kawa KLR. De är jäkligt trötta och tunga. Hade en sådan som pendlar hoj ett tag och det funkade men åtminstonde original är den hopplöst trött och tråkig.
I övrigt så är väl en XR600 jäkligt bra som grusbusare men som någon skrev tror jag inte att du hittar en fin för de pengarna.
Köp inte en "nyare" Kawa KLR. De är jäkligt trötta och tunga. Hade en sådan som pendlar hoj ett tag och det funkade men åtminstonde original är den hopplöst trött och tråkig.