Offroad 85-90,vilken?

Jag tycker att man kan kolla lite på de gamla DR hojarna. Inte en RSE med kåpa men väl de andra. Funkar riktigt bra som grusbusare. Kanske lite stor i skogen men det går det också. Enda att tänka på om man köper äldre än 95 (tror jag det var) är att de inte tål riktigt långa bakhjuls körningar. Men i övrigt håller de jäkligt bra :tummenupp Om du letar lite kanske du kan hitta en SE modell för runt 15k. En jäkligt kul grus hoj enligt mig.

I övrigt så är väl en XR600 jäkligt bra som grusbusare men som någon skrev tror jag inte att du hittar en fin för de pengarna.

Köp inte en "nyare" Kawa KLR. De är jäkligt trötta och tunga. Hade en sådan som pendlar hoj ett tag och det funkade men åtminstonde original är den hopplöst trött och tråkig.

Ska du ge dig på DR så är det 650 som gäller, 600 är lite trött. DR 650 är markant piggare än xt 600. DR har en ovana att gå ner sig i kamnockarna, kolla skick, tick o oljebyten. Haft en xt 350 tidigare också, trevlig liten cykel, mkt smidig. Standardfel på den lilla är att förgasarmembranen spricker. Den större rekomenderar jag modellen 88 till 90, skivor fram o bak, samt lång fjädringsväg som försvann på 91an. XT 600 är i stort sett odödlig.

Det bidde(till att börja med)en DR350-95.
Tanten får ta över den när jag hittar något annat till rätt pris som funkar bättre om den inte räcker,fan så svårt att hitta vettiga objekt här i värmland.

Har inte sett den ännu,köpt av bekant och kommer till jul,kul kul,vintern blir uthärdlig ändå. :)

E-reggad och 7papp,ingen större förlust om det är skrot..

Henrik

Kul liten leksak det där. 95a, då har den elstart också, eller ?

7 papp e helt klart rätt pengar. Ska du bara ha den o leka i utkanten på stan så är e regg inga problem. Det är mer då man ska ner o handla någon gång i veckan med cyklen som pappa blå kan få upp ögonen.

Har e reggen plast eller ståltank ?

Ser fram emot en utvärdering efter provkörning. Har själv varit sugen på o "byta ner mig" ;)

Kul liten leksak det där. 95a, då har den elstart också, eller ?

7 papp e helt klart rätt pengar. Ska du bara ha den o leka i utkanten på stan så är e regg inga problem. Det är mer då man ska ner o handla någon gång i veckan med cyklen som pappa blå kan få upp ögonen.

Har e reggen plast eller ståltank ?

Ser fram emot en utvärdering efter provkörning. Har själv varit sugen på o "byta ner mig" ;)

Kick och plasttank!
Som jag fattat det är det så det ska vara om man vill ha en buse.

Har obegränsat med grus och skogsväg(timmertransportleder)20 meter från huset så pappa haffa blir nog det minsta problemet,kan på rak arm säga 10mil utan asfalt,sen är det 150m asfalt så är det mer än så på andra sidan! :)

Fråga,funkar det med castrol r4-olja i en sådan?
Har en 15liter...

Utvärdering kommer men hojen anländer inte förrän dagen innan julafton så det dröjer men den kommer.

Henrik

Det är plasttank på e-modellen samt är kick

Grattis till en kul lättviktarbushoj.

Har själv en sån som "motionshoj".

Grattis!

Följde denna tråd inför mitt egna förläng-säsongen-med-lek-objekt. Men för min del blev det en gammal xt 350.
Fantastiskt kul, känns som om man kör en trimmad moppe. :yoparty

Grattis!

Följde denna tråd inför mitt egna förläng-säsongen-med-lek-objekt. Men för min del blev det en gammal xt 350.
Fantastiskt kul, känns som om man kör en trimmad moppe. :yoparty

Låter skitkul,är ledig några dagar vid jul så då ska moppen få bekänna färg.

Kanske slutar med någon form av brott,kropp eller lag vet jag ej än. ;)

Henrik

Fick hem den igår,idag lastade vi av den.
I väglaget som är hos mig,hårdpackad snö,så räcker DR350 mer än väl så jag har inte hunnit hårdtesta den än,har haft fullt upp att hålla mig på hjulen!

Utan dekomp och med gummipjuck så har jag lite ont i foten nu :/,saknas lite sådana bekvämligheter men ska köpa när julen är över,vart lite bråkig kall men varm går han på första.

7 papp var nog lite för billigt om man ska ha något vettigt,trodde inget annat men man kan ju hoppas,dock är det en bra grund och kommer förmodligen bara gå på en 3-4 tusen i delar och då vet jag vad jag har sen så det är väl ok.
Ska försöka leta upp någon vettig väg i morgon och testa vad man köpt,den lilla sväng jag tog idag vart moppevinter,bägge fötterna i backen istället för skidor för att hålla moppen på hjulen då det gled något överjävulskt.

Kul kul iaf.,ska slänga upp någon bild i morgon om någon vill se,ful och vit men ändå...

God Hjul

Henrik

Var ju ett tag sen någon skrev i tråden. Vad hände med med den där rackaren som har slagvolym som en colaburk ? Hänger ihop fortfarande ?

Ja jävlar,den där hade jag nästan glömt bort,tråden Hade jag glömt.

Jo,det var ju Vinter hos mig i år,sen fortsatte vintern och fortsatte och fortsatte osv. så det blev inget kört då(-7 så var det varmt och varmt var det inte ofta)sedan blev det vår(sådär över en natt ungefär)och då var det helt plötsligt dags att plocka ihop r6an och komma ut med den.

Så det har varit köra r6,laga r6 vila kropp som gällt sedan det blev varmt ute,har pysslat lite med ved den tid som blivit över som synes i bakgrunden på bilden(ligger ungefär 70m3 där...haft lite att göra!)

Nu ser det dock ut som det är ont om bandagar fram till midsommar så tänkte komma ut lite på skrotet så det blir något kört iaf.,lite glapp och slapp men funkar och går så det är kul ändå. :)

Kommer inte fixa något annat på den än det som behövs för den ska gå,mitt hojkonto är redan övertrasserat,och det bara om det blir haveri.

Hur han går då?
Tja,blir ju inte rädd när man gasar grusväg men på skogsstig kan man ju få skrämselhicka(dock ej effektrelaterad)smidig och lätthanterlig,en oöm och rolig leksak helt enkelt. :)

Henrik

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    183.3 KB · Visningar: 38
  • 2.JPG
    2.JPG
    193 KB · Visningar: 44
*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back