Rektor Gert Åkesson på Sundsgymnasiet

Vad som är fel med dagens skola är att de som är duktiga hålls tillbaka och de som har svårt att lära sig inte hinner med, för att allt ska hamna på den medelgoda nivå majoriteten ligger på.
.

Nja.

De vassa, intellektuellt kreativa barnen hålls tillbaka.

De korkade ungarna kräver tid och resurser.

De korkade ungarna får mer resurser, men något som de smarta kidsen inte får. För det är inte "rättvist" trots, att även dessa, behöver mer resurser för att utvecklas.

Många av de korkade ungarna, är även en "produkt", skapad av föräldrar som inte tar sitt eget ansvar för barnens bildning!

Last edited:
...Jag själv passade inte alls in i grundskolans form och då anser jag mig vara en rätt förnuftig människa som reder mig själv medan ett antal folk jag gick med fullkomligt flöt igenom skolan trots att de kan tas för lätt utvecklingsstörda.

Vi kan starta starta hands-on-orienterad dieselskola med tändkuleinslag för stökiga ungar!

Kolla vad ungen jumpar vid 1.20. Lika gla som Skandian! :banana

[YOUTUBE-ID]EtlgK6N5LRQ&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Nja.

De korkade ungarna får mer resurser, men något som de smarta kidsen inte får. För det är inte "rättvist" trots, att även dessa, behöver mer resurser för att utvecklas.

Många av de korkade ungarna, är även en "produkt", skapad av föräldrar som inte tar sitt eget ansvar för barnens bildning!

Ungefär vad jag skrev alltså. Men du lyckades nog bättre än jag att sätta ord på problematiken. :)

Vad gäller det sista stycket du skrev så märks det redan i mycket tidig ålder, att de barn med välutbildade föräldrar klarar sig bättre i skolan än andra.

Vad gäller det sista stycket du skrev så märks det redan i mycket tidig ålder, att de barn med välutbildade föräldrar klarar sig bättre i skolan än andra.

Grymt tydligt! Få väl även tillägga, engagerade föräldrar i sina barns bildning. Men de är i minoritet.

Det där brukar vara en känslig fråga för de lättkränkta, dock är det olyckligt. För det drabbar barnen.

Vi kan starta starta hands-on-orienterad dieselskola med tändkuleinslag för stökiga ungar!

Den där ungen kommer det att bli folk av, en JA35 och en Piper hemma på gården, och den bjässetändkulan på det.

Det behövs ingen mer skolning!

Hur får man en drake hemma i trädgården? måste man söka tillstånd eller e det bara att handla? jag skulle också vilja ha en men just nu hade det blivit trångt:D
Tändkulan var ju inte fel heller

Hur får man en drake hemma i trädgården? måste man söka tillstånd eller e det bara att handla? jag skulle också vilja ha en men just nu hade det blivit trångt:D

Många män jag känner säger att det bara blev så... några år efter bröllopet.

Den där ungen kommer det att bli folk av, en JA35 och en Piper hemma på gården, och den bjässetändkulan på det.

Precis! :D Den lille mannen kommer att gå långt. Inget överbeskydd där inte. Killen får stå och gasa ngn halvmeter från den roterande propelleraxelflänsen. Klart hälsosammare än att ansvarslöst kräla runt på ett flytspacklat allergiframkallande dagis med petsäkra kontakter.

Är det inte bara så jäkla enkelt att alla 7 miljoner människor är lite olika? I svenska kommunistanala skolan har man förutsatt att alla ungar är stöpta i en form och då skapat en totalt oflexibel utbildning i sann Ryssanda. När det sedan inte fungerar likadant för alla elever är det ju så klart inte läroplanen det är fel på utan de 80% av elever som inte är 100% kompatibla med den. De har således olika syndrom eller sjukdomar.

En av de sakerna som ofta pekades ut som positivt i Sovjetunionen var den höga utbildningsnivån.

Det är ingen Piper. Alla kan se att det är en Rallye.

Nej de hålls inte tillbaka.

Vad är det som gör en unge "korkad"?
Oftast är det så att olika människobarn är bra på olika saker.
Dessutom utvecklas de också i olika takt.
Antagligen har evolutionen utvecklat människan på det viset
för att differentiering gynnar överlevnaden.

Det låter väldigt ologiskt att "smarta" ungar skulle behöva mer resurser än "korkade".
Kan du förklara varför det skulle vara så?

Föräldrar är också olika.
Skolan gör betydligt mycket mer för att få föräldrar att ta detta
ansvar nu än vad den gjorde för några årtionden sedan.

Vad är det som gör en unge "korkad"?
Oftast är det så att olika människobarn är bra på olika saker.
Dessutom utvecklas de också i olika takt. Antagligen har evolutionen utvecklat människan på det viset

Herrejävla vilken vänsterproggare du är:rofl:rofl

Iom din extremvänsterfilosofi för utbildningsväsendet så rätt så meningslöst att kommentera vidare...

Föräldrar är också olika.
.

:rolleyes:

Herrejävla vilken vänsterproggare du är:rofl:rofl

Vad får dig att påstå det? Vad är en vänsterproggare?

Iom din extremvänsterfilosofi för utbildningsväsendet så rätt så meningslöst att kommentera vidare...

Vad gör mig till en extremvänsterfilosof?
Tycker du att det meningslöst att diskutera med människor som har en annan uppfattning än du.

Nu blir jag förbannad... Den här då (sen ska jag sluta):

Folk som säger "vasaruatt?" när det inte hörde, fast man aldrig yppade ordet "att".

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg