Vad göra på sjukhus?

Har faktiskt inte tänkt på en bok. Om jag inte hamnar under kniven under morgonen ska jag låna mig något.

Dagen har iaf varit att vänta på operation. Träffa en narkosläkare. Pratat med polaren som berättade att hans pappa satt i restaurangen så jag gick ner och slog ihjäl en timme med han...

Och nu blir det tv tills man sommar och vänta på operationstid ännu en dag.

Har sökt efter orgierummet men inte hittat det än.

Ge gärna fler förslag. Bonuspoäng för dom extra kreativa. ;)

Extra tack för den långa sidan med utdrag från patientjournaler. Om någon hörde ett skratt på Umeås lasarett var det jag. :)

Har faktiskt inte tänkt på en bok. Om jag inte hamnar under kniven under morgonen ska jag låna mig något.

Dagen har iaf varit att vänta på operation. Träffa en narkosläkare. Pratat med polaren som berättade att hans pappa satt i restaurangen så jag gick ner och slog ihjäl en timme med han...

Och nu blir det tv tills man sommar och vänta på operationstid ännu en dag.

Har sökt efter orgierummet men inte hittat det än.

Ge gärna fler förslag. Bonuspoäng för dom extra kreativa. ;)

Extra tack för den långa sidan med utdrag från patientjournaler. Om någon hörde ett skratt på Umeås lasarett var det jag. :)

Är det umeå sjukhus vet jag precis var man skall ligga av men de hemligheterna säljer jag dyrt....

Får du inte op innan fredags å kommer jag förbi och underhåller dig...

Kanske ägna en tanke åt alla som måste ligga på sjukhuset i flera månader/år i sträck? Man får ett annat perspektiv på saker ganska snabbt...

Om man alltid går efter den folisofin så kan man ju aldrig klaga på att man har tråkigt/har skoskav/bussen är sen/mår dåligt/är fattig/blir misshandlad av partnern eftersom det finns ju alltid nån som har det värre.

Om man alltid går efter den folisofin så kan man ju aldrig klaga på att man har tråkigt/har skoskav/bussen är sen/mår dåligt/är fattig/blir misshandlad av partnern eftersom det finns ju alltid nån som har det värre.

Yes, precis. Desto jävligare andra har det desto bättre mår man själv. :skadeglädje

• Gilla
Reaktioner: S84
Ok, eftersom ingen annan har frågat än; Varför ska du operera dig?

När jag låg inne hade vi turen att ha eurosport på tv = motogp :yoparty Päronen var lagom glada när dom kom och hälsade på mitt i sändningen :va

Annars funkar tidningar bra.. Jag hade tur att ha en bra rumskamrat de flesta dagarna.. Sänka skepp på a4 var ett hyfsat tidsfördriv :näsblod

:tummenupp

Ett tips EFTER operationen (speciellt om du opererat någt med magen) är att INTE se på någon rolig film. Självklart valde polaren en komedi för oss att se efter opertionen och det slutade med att läkaren rusade in och frågade hur det var med mig, han trodde jag tjöt av smärta...men det vara bara jag som skrattade då den var så rolig....samtidigt som det självklart gjorde ont.
Fick till slut stänga av filmen.

www.skrattnet.se finns mer roligt.:)

Se till att du blir riktigt ompysslad nu, fryser du så be om varma vetekuddar
t ex.

Last edited:

Men det är sällan man ligger på sjukan i dagar i sträck. Först då fattar man hur mycket det suger.

Lite som att resa till indien eller tjeckien. Man är glad att man inte bor där...

Passa på att läsa en tjock bok.

Nyss diskuterades ju "Operation Garbo" här på forumet, huruvida den är trovärdig eller inte lämmnar jag därhän, men det är ett par timmars underhållning IAF...

Har fått en gallsten som fastnat mot utgången av gallblåsan. Därför jag måste ligga kvar. Som det låter så blir det imorgon men man vet ju aldrig.

Det som juha01 säger stämmer självklart. Det finns alltid folk som har det värre. Och självklart tänker jag på dom. Men nu sökte jag kreativa lösningar mot tristessen.

Boris JR: Det är Umeå det gäller och berättar du om det hemliga rummet blir du självklart rikligt belönad med mattor, guld, dieselmerca och kebab. ;)

Blev väckt för mer medicin. Ser snart ut som en nåldyna.

God natt. :)

den enda riktigt bra sysselsättningen på sjukhus är MORFIN!!!! mer moffe åt folket, fy fan så bäst det är :D

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back