Tvättråd

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
Tillägnad Wilcan
...som idag tvättar för första gången någonsin och som antagligen snart inte kommer ha mycket kläder kvar...

Tvätt
Sortera alltid ljusa kläder (vita, grå, beige) för sig själv, och mörka (all annan färg) för sig. Tvätta ALDRIG vitt ihop med svart och aldrig rött ihop med vitt. Nu är ju du färgblind så du får helt enkelt knåpa ihop en egen lösning på hur du ska sortera.

Underkläder, sänglakan, handdukar och strumpor tvättar du i 60grader (strumpor går även i 40º, spelar ingen större roll)

Kläder (om det inte är något konstigt material eller om tvättrådslappen inte säger annat) tvättas i 40º. Till kläder hör skjortor, jeans, strumpor, t-shirts o.s.v.

Torktumling
Du kan torktumla det mesta. Dock INTE jeans, gör du det kan du genast skänka dem till Blacktriple för då är de nog i lagom storlek åt hans son. Allt i bomull går att torktumla.

Frågor? :D:D:D

Last edited:
Han verkar ju ha hittat en lösning saxat från FB

"Tvättar, ett jävla mysterium. Söker flickvän, får GÄRNA GÄRNA GÄRNA GÄRNA GÄRNA vara glad för tvätta, jag kan sköta matlagningen. (Men då får du städa med)."

Det är kan du göra utan problem. :tummenupp Jag gjorde det och det resulterade i en för liten skjorta:va
Men det funkar....

Tusan Wilcan, nu har du både "stor"handlat och tvättat. Du börjar ju verkligen bli vuxen nu ;)

Nu har du bara städningen kvar så har du samlat på dig massor med vuxenpoäng ;) (nej, plocka bort smutstvätt räknas inte som att städa :tungan)

ursäkta att jag stör i er lilla klanråd, men utböling som jag är undrar jag bara om det inte är enklare och billigare att han fixar klädkonto på dressman? :confused:

• Gilla
Reaktioner: VBK
Tusan Wilcan, nu har du både "stor"handlat och tvättat. Du börjar ju verkligen bli vuxen nu ;)

Nu har du bara städningen kvar så har du samlat på dig massor med vuxenpoäng ;) (nej, plocka bort smutstvätt räknas inte som att städa :tungan)

skaffa hoj så kan vi snacka

Städa vetjafan, men sanering efter inflyttningsfesten är gjord.

Klart du kan, jag tumlar det mesta.. Hjälm, regnställ, svanar, kokablad och nyduschade ungar..

Någon gång måste det vara första gången

Last edited:
Hoppa in i duschen med kläder på :D

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back