Xbox 360 RÖTT!!!!

• Thread starter Thread starter granted79
  • Start date Start date

granted79

Guest
Hur och vad gör man om man fått dom röda ringarna på det och det inte går att starta?
Är det bara lämna in det?

Tacksam för svar

Sök på RROD så får du reda på vad det är. Lämna in till närmaste TV-spelshandlare.

Japp, bara att ringa, så kommer dom och hämtar den.

Sen är det bara att hålla tummarna att den inte gå sönder igen. Det gjorde en av mina. Nyreparerad höll den ett par månader, sen blev det samma fel igen.
Numera har jag PS3 i stället..

Sälj skiten när du får tillbaka den, innan den pajar igen.

Tim: Varför ska han lämna till en handlare? Då får han ju betala för reparationen. Microsoft har ett nummer man ringer, sen tar dom hand om alltihop helt gratis. Dom hämtar och lämnar vid dörren om man vill det.

Last edited:
Tre års garanti.
Du har förmodligen den gamla modellen med 90nm-kretsarna.
Blir varmt så pass att moderkortet warpar sig och pajar.
Ett problem som är löst på senare modeller. Tror det är en 2 år tillbaks vid det här laget, kanske mer.

Det är väl bara några få procent som får problemet, och det var bara de tidigaste utgåvorna.

Av de jag känner är det bara brorsan som åkt dit på det två ggr. Andra gången fick han en ny istället.

Gratis ofc.

Enda problemet var DHL som skickade den runt halva europa så det tog en månad extra att få hem den.

Det är väl bara några få procent som får problemet, och det var bara de tidigaste utgåvorna.

Av de jag känner är det bara brorsan som åkt dit på det två ggr. Andra gången fick han en ny istället.

Gratis ofc.

Enda problemet var DHL som skickade den runt halva europa så det tog en månad extra att få hem den.

Nästa alla jag känner som har en 360 har fått RROD (inkl mig själv).
Har läst att det beror på värmen som gör att kretskortet warpar sig som sagt det i samband med dålig lödning gör att lödningarna till grafikkortet släpper.

Läste nånstans att dom allra senaste modellerna av 360 ska vara betydligt bättre, min är ca 2 år gammal o jag har haft RROD ca 4 ggr.

Det där är varningslampan som påpekar att du är för gammal för xbox,
stick iväg och köp dig ett PS3 istället :D

Rrod

Vad man gör? Gör om, Gör rätt och köp en PS3. Problemet är löst.

Problemet med ps3 är att det utformat av eremiter för eremiter.

Spelen är skittråkiga, folken som gör spelen till dem kan inte programmera anpassat för konsolen och optimerar inte spelen för 5öre och internetstödet är visserligen inte dåligt. Men ljusår efter xbox live.

Jag gillar inte.

Problemet med ps3 är att det utformat av eremiter för eremiter.

Spelen är skittråkiga, folken som gör spelen till dem kan inte programmera anpassat för konsolen och optimerar inte spelen för 5öre och internetstödet är visserligen inte dåligt. Men ljusår efter xbox live.

Jag gillar inte.

Ja, för Singstar är ju verkligen ett riktigt ensamspel... eller buzz...

Nej, PS3 rockar brallorna av Xbox på många sätt medans MS har lyckats knyta upp ensamrätt till vissa spel på ett trist sätt. Men annars att anklaga spelen för dåliga är ju ganska korkat då många av spelen är till båda konsollerna.

Nej, PS3 rockar brallorna av Xbox på många sätt medans MS har lyckats knyta upp ensamrätt till vissa spel på ett trist sätt. Men annars att anklaga spelen för dåliga är ju ganska korkat då många av spelen är till båda konsollerna.

Okej, just på tråkiga-spelsidan är de faktiskt bättre numera.

But still, spelen känns mer som portningar än riktiga släpp imo.
och singstar eller buzz är inget man lirar MP över internets.
Det är sånt man lirar om man är flera stycken hemma, och då är ändå ett wii 100ggr roligare.

Och xbox live är helt enkelt jävligt bekvämt när det kommer till internetspelande. Enda problemet är ping-systemet i vissa spel. Men annars är det överlägset imo.

Vill jag ha en dyr blu-ray spelare kan jag lika gärna sätta mig vid datorn istället för en ps3.

Okej, just på tråkiga-spelsidan är de faktiskt bättre numera.

But still, spelen känns mer som portningar än riktiga släpp imo.
och singstar eller buzz är inget man lirar MP över internets.
Det är sånt man lirar om man är flera stycken hemma, och då är ändå ett wii 100ggr roligare.

Och xbox live är helt enkelt jävligt bekvämt när det kommer till internetspelande. Enda problemet är ping-systemet i vissa spel. Men annars är det överlägset imo.

Vill jag ha en dyr blu-ray spelare kan jag lika gärna sätta mig vid datorn istället för en ps3.

Personligen så anser jag att det är en ganska stor fördel att internetspelande är gratis på PS3 medan det kräver ett abonnemang på XBOX. Lite sniket av Microsoft om du frågar mig. Dom säljer både hårdvara och mjukvara med säljargumentet att man kan spela online men det kan man ju inte om man inte köper en ytterligare tjänst från dom.

Sen är det ju så att många av spelen finns till båda plattformarna så där är det inte någon större skillnad tycker jag. Grafiken är ju i princip likvärdig också.

Jag kör PS3 numera men jag körde XBOX tidigare men jag orkar inte hålla på och köpa access till onlinespel hela tiden. Jag betalar redan för internetuppkopplingen. PS3 är i min mening lite bättre i dagsläget.

Och Sony har inte ensamrätt på några spelserier? :rolleyes:

PS3-ägare är snart lika irriterande som Mac-ägarna med sitt missionerande.
Den ena konsolen är inte överlägsen den andra. Folk kan själva välja vilken dom ska köpa. Man behöver inte pracka på alla sin åsikt om varför just den apparat man själv köpt är bättre än alla andra.

Slappna av, låt folk ha en egen åsikt utan att hela tiden argumentera emot.
Valde själv mellan PS3 och 360 för drygt ett och ett halvt år sedan. Det blev en 360 Elite, som jag f.ö. är väldigt nöjd med, främst för att några av de spel jag vill ha enbart finns på Xbox.

Kvittar vilken man köper, det är jäkligt bra burkar båda två.

F.ö. undrar jag varför man börjar snacka PS3 i en tråd som handlar om ett 360-problem :va

De har gått på hajpen och måste göra sin jehovasvittne-rutin för att alla andra ska tro att det är fantastiska grejer så de slipper inse att de är såå lättpåverkade...

Ja, jag har Xbox och nej, jag har inte Iphone heller, tog en Hero istället :blah

Körde den gamla vita boxen några år innan jag bytte till Elite, aldrig några fysiska problem med någondera.
Visst retar man sig på det snåla MS och strulande Live ibland, men Xbox hade de spel och funktioner jag ville ha.
Var och en gör de val som passar en själv bäst.

Gav mig själv ett minus då jag inser att det är helt fel tråd/forum för sånt här, borde tänkt till först.

De har gått på hajpen och måste göra sin jehovasvittne-rutin för att alla andra ska tro att det är fantastiska grejer så de slipper inse att de är såå lättpåverkade...

Ja, jag har Xbox och nej, jag har inte Iphone heller, tog en Hero istället :blah

Körde den gamla vita boxen några år innan jag bytte till Elite, aldrig några fysiska problem med någondera.
Visst retar man sig på det snåla MS och strulande Live ibland, men Xbox hade de spel och funktioner jag ville ha.
Var och en gör de val som passar en själv bäst.

Anledningen till att det kommer upp är nog att det enligt uppgift är över 50% av XBox 360 som fått fixas pga RROD så vill man slippa det så bör man undvika konsolen. Dock är det ju så att vissa speltitlar bara kommer på XBox och vill man kunna köra dom spelen så är ju valet ganska enkelt.
Enligt uppgift från Microsoft så ska dock det värsta vara över. Dessutom får man det ju fixat gratis på förlängd garanti. Om 3 år när den garantin går ut är ju både 360 och PS3 föråldrade.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg