Odds, beta, spela, chansa

smallsocks

Sporthojsnörd
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Har länge tänkt på att beta på något odds i någon Sverige match för skojs skull, men man har ju noll koll.
Någon som har lite koll som kan enkelt förklara hur det fungerar?

Man fattar ju inget när man läser.
X = 5.01 oddsen, jaha? är det 5,01 gånger pengerna man satsar då eller?

Håll tråden seriös!

Om du ska spela en singel med oddsen 5.01 så får du 501:- om du satsar 100:-. Om du spelar en dubbel där oddsen är tex 2 och 4 och du satsar en hundring så får du 800:-, spelar du en trippel där oddsen är 2, 4 samt 4 så får du på en satsad hundring ut 3200:-.
Så enkelt är det, nu gäller det att hitta bolagen med bästa oddsen. Svenska spel suger på det mesta, Unibet samt bet365 är mina favoriter.

Jag vill minnas att det ska finnas en legendarisk tråd på flashback som kan vara bra att läsa... En helt oinsatt kille som kommit på den genialiska idén att upprepade gånger satsa en betydande del av månadslönen på liveodds i fotboll när det är 10 minuter kvar av matchen eftersom "det ändå aldrig händer nåt i slutet". :lol

Om du ska spela en singel med oddsen 5.01 så får du 501:- om du satsar 100:-. Om du spelar en dubbel där oddsen är tex 2 och 4 och du satsar en hundring så får du 800:-, spelar du en trippel där oddsen är 2, 4 samt 4 så får du på en satsad hundring ut 3200:-.
Så enkelt är det, nu gäller det att hitta bolagen med bästa oddsen. Svenska spel suger på det mesta, Unibet samt bet365 är mina favoriter.

Ok då tror jag att jag förstår.
Och som det här nu med Sverige vs Albanien t ex så är t ex oddsen är höga för sverige ska vinna med t ex 3-0, 3-1 eller dylikt så om man betar på det och de vinner med 3-0 så får man en del cash antar jag?
även om de är typ noll chans men så är de antar jag?

Man ska beta på de minst troliga för de är bäst odds och ha en enorm tur...? :)

Jag vill minnas att det ska finnas en legendarisk tråd på flashback som kan vara bra att läsa... En helt oinsatt kille som kommit på den genialiska idén att upprepade gånger satsa en betydande del av månadslönen på liveodds i fotboll när det är 10 minuter kvar av matchen eftersom "det ändå aldrig händer nåt i slutet". :lol

Tror inte man kan beta i slutet då senaste sverige matchen ville jag gå in o beta 1-0 till danmark (vilket det oxå blev) innan första halvleken va slut, men de gick inte på expekt eller svenska spel iaf...

Last edited:
Ok då tror jag att jag förstår.
Och som det här nu med Sverige vs Albanien t ex så är t ex oddsen är höga för sverige ska vinna med t ex 3-0, 3-1 eller dylikt så om man betar på det och de vinner med 3-0 så får man en del cash antar jag?
även om de är typ noll chans men så är de antar jag?

Man ska beta på de minst troliga för de är bäst odds och ha en enorm tur...? :)

Ja alltså, du kan ju spela "säkert" och beta typ 2-3 tusen på en singel med kanske 1,25 i odds vilket ger dig en maxvinst på 750:- ELLER så kan du spela på högoddsare och hoppas på att det går in. Att Sverige ska vinna över Albanien med just 3-0 är ju en ganska så högoddsare men satsar du en hundring så kanske du har möjlighet att vinna runt det tiodubbla eller lite mer antagligen.
Personligen så gillar jag att spela på skrällar samt liveodds i avgörande matcher, när jag gick i gymnasiet så spelade jag på oddset för att vinna pengar och spelade mest säkert. Många bäckar små, men jävligt tråkigt :näsblod

Förklara mer om singel, dubbel, det fattar jag inte riktigt... Är det olika odds bara eller?

Personligen så gillar jag att spela på skrällar samt liveodds i avgörande matcher, när jag gick i gymnasiet så spelade jag på oddset för att vinna pengar och spelade mest säkert. Många bäckar små, men jävligt tråkigt :näsblod

Det är nog skräll jag chansar på, lite mest för skojs skull.
Typ chansa på det minst troliga.... :)

Förklara mer om singel, dubbel, det fattar jag inte riktigt... Är det olika odds bara eller?

Singel= Du spelar på EN match, till exempel Sverige-Albanien. Odds= 1.25 vid vinst för Sverige, 5.5 vid oavgjort och 11 vid Albansk vinst. Ta bara oddset gånger den summa pengar du vill satsa, du får 125:- vid en satsad hundring.

Dubbel= Du spelar på Sverige-Albanien MEN du väljer att även på matchen mellan Portugal-Malta. Här är oddsen 1.01 - 20.00 - 75.00 (1X2). Väljer du att spela på svensk vinst samt X mellan Portugal-Malta så blir dina odds 25, vilket ger dig 2500:- vid en satsad hundring.

Trippel= Samma grej här fast du spelar på totalt 3 matcher på samma spel.
Fyrling
Femling

Du kan spela sexling som högst, med andra ord 6st matcher. På det här viset så kan man ju lägga ihop massa lågoddsare men ändå få ett bra odds mot dina pengar, men tänk på att du MÅSTE FÅ IN ALLA MATCHERNA för att få något alls. Med andra ord, spricker du på en enda så får du ingenting.

Jag har fått in en trippel med 37 i odds en gång och även fått in en femling med 45 i odds om jag inte minns fel, men båda gångerna satsade jag bara småpengar. Kul att bara slänga in lite galna odds lite här och där för en tjuga eller dylikt. En vacker dag så får man in en riktig högoddsare, kolla bara på han som satsade på att Obama skulle vinna fredspris. Han är 50 000:- rikare nu...

Singel= Du spelar på EN match, till exempel Sverige-Albanien. Odds= 1.25 vid vinst för Sverige, 5.5 vid oavgjort och 11 vid Albansk vinst. Ta bara oddset gånger den summa pengar du vill satsa, du får 125:- vid en satsad hundring.

Dubbel= Du spelar på Sverige-Albanien MEN du väljer att även på matchen mellan Portugal-Malta. Här är oddsen 1.01 - 20.00 - 75.00 (1X2). Väljer du att spela på svensk vinst samt X mellan Portugal-Malta så blir dina odds 25, vilket ger dig 2500:- vid en satsad hundring.

Trippel= Samma grej här fast du spelar på totalt 3 matcher på samma spel.
Fyrling
Femling

Du kan spela sexling som högst, med andra ord 6st matcher. På det här viset så kan man ju lägga ihop massa lågoddsare men ändå få ett bra odds mot dina pengar, men tänk på att du MÅSTE FÅ IN ALLA MATCHERNA för att få något alls. Med andra ord, spricker du på en enda så får du ingenting.

Jag har fått in en trippel med 37 i odds en gång och även fått in en femling med 45 i odds om jag inte minns fel, men båda gångerna satsade jag bara småpengar. Kul att bara slänga in lite galna odds lite här och där för en tjuga eller dylikt. En vacker dag så får man in en riktig högoddsare, kolla bara på han som satsade på att Obama skulle vinna fredspris. Han är 50 000:- rikare nu...

OK så t ex om jag betar att Sverige vinnre över albanien och betar att portugal vinner över malta

och sverige vinner men malta vinner istället. då får jag ingen vinst på sverige betningen??

Såg nu att jag valt Singlar, då påverkas de inte av varandra antar jag.

Last edited:

Jag tror jag hittade tråden. :D :yoparty

EDIT:
-Är du ett troll, totalt hjärnskadad eller läser du helt enkelt inte igenom det vi skrivit till dig?

-Jag läser _allt_ ni skriver men jag tror att ni har fastnat i gamla metoder och att jag som inte kan något om fotboll är bättre på att läsa liveodds. Det har ju gått bra hittils

:rofl

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!