Nobelpriset

Ganska löjligt att han får fredspriset för absolut ingenting. Men tanken är väl att det ska sporra honom att vara fredlig. Han vill väl inte vara den president som fick fredspriset för att sedan börja invadera massa länder och tortera krigsfångar. Antar att det är tanken men det är fortfarande ganska löjligt.

Frågan är om han spöar Nixon, men de kommer nog att stå i samma kapitel i framtidens historieböcker om jag tvingas gissa.

Ni i vänstern är ju bara för mycket. Nixon löste upp relationerna med Kina, Reagan befriade några hundra miljoner européer under kommunistiskt helvete och Bush befriade typ 50 miljoner araber. Och här sitter ni, med era läskiga liberala värderingar, och låtsas som att Clintons tafatta försök till fred i mellanöstern eller Obamas falska vallöften är något att fira. :confused:

Ni i vänstern är ju bara för mycket. Nixon löste upp relationerna med Kina, Reagan befriade några hundra miljoner européer under kommunistiskt helvete och Bush befriade typ 50 miljoner araber. Och här sitter ni, med era läskiga liberala värderingar, och låtsas som att Clintons tafatta försök till fred i mellanöstern eller Obamas falska vallöften är något att fira. :confused:

Låtsas högern i Sverige är bara för mycket..

Lektion 1, USA har aldrig haft någon vänster
Lektion 2, Sverige har aldrig haft någon höger.

Punkt!

Väntat! :D

Gärna! :)
Jag stör mig något så vansinnigt på att dom kallar just bara såna där ytterligheter kultur, med betydelsen att det är lite finare och bättre än allt annat. Det är ju som att välja ut BSA och kalla dom för Motorcyklar, eftersom dom är ovanliga och väldigt få kör runt på dom.

Nu har jag tappat dig helt. Redogör gärna för vad du menar. Du angrep ju bla mitt inlägg såsom felaktigt. Det jag redogjorde för var ju just att vidga kulturbegreppet till mer än vad som kan studeras på konstfack, arkitektur- och teaterhögskolan :confused: Mina exempel med tex teknik- och industrihistoria som tex tändkulor, träbåtsbevarade, classic racing etc var ju som sagt exempel på vad jag utöver "de fria konsterna" också kan tycka är kultur. Det var ju inte avsett att sluta där, jag hade kunnat skriva mer exempel.Sinnliga hojbyggen med hög verkshöjd på tex teknik och design tycker jag också är kultur osv.

Last edited:
Arafat tilldelades priset. Jag tycker pondusen är sådär.

Det är inte pondusen det är fel på, det är din historiekunskap. Arafat delade priset med Peres & Rabin och det var minst sagt legitimt utdelat. Prova google eller bara en enkel wiki på början på 90-talet & konflikten i fråga så ska du se att skygglapparna bör läggas längst in i garderoben en stund :tummenupp

Dom prejar inte båtar för att be dom öka farten, i synnerhet inte när tändkulan redan går "balls to the walls"... :D

Exakt :D
Ja vinö når sin deplacementfart på 6 kn redan vid halvt pådrag, från 50% till fullt gräver hon bara ner sig. Me hon är ju byggd för män och inte pojkar. Fartresurser är mest för skraja fjunisar med flyktbeteende.

Favorit i repris
[YOUTUBE-ID]qGM3QA5z3YM[/YOUTUBE-ID]

Ja jag fick tack och lov mitt minne uppfräshat.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4463773&postcount=22

Last edited:
Då är vi två! :huvet
Jag missuppfattade ditt inlägg totalt, och sen gick det utför! Förlåt :(

Jag ska nog få i mig lite frukost innan jag börjar "förstå" saker på mornarna...

Vänner igen? :krama

Nej jag är skitsur :D

Uppe tidigt en lördag för en gångs skulle jag med. Inte ofta kan jag säga. :gnissla

/J

Nixon löste upp relationerna med Kina, Reagan befriade några hundra miljoner européer under kommunistiskt helvete och Bush befriade typ 50 miljoner araber. Och här sitter ni, med era läskiga liberala värderingar, och låtsas som att Clintons tafatta försök till fred i mellanöstern eller Obamas falska vallöften är något att fira. :confused:

Mellan varven är du verkligen en stor komiker.:lol

Uppdatering:
USA's sämsta President genom tiderna, tillika årets vinnare av Nobels Fredspris, skickar fler trupper till Afghanistan. :lol

Ja jävlar, nu vet inte liberalerna vad de skall tycka. :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...