Nobelpriset

Nu skulle jag inte vilja påstå att jag har nån större koll utan snarare att jag inte har nån koll alls, vad har han gjort för att förtjäna det? :va

Nja, skrotat missilförsvarbygget runt sovjet, återupptagit dialog med Iran, påbörjat kärnvapennedrustningsdialog med Ryssen.

Mer än Bush iaf :)

Nu skulle jag inte vilja påstå att jag har nån större koll utan snarare att jag inte har nån koll alls, vad har han gjort för att förtjäna det? :va

Ingenting ännu. Han får det snarare för att han har "goda ambitioner" och för att han vill väl.
Självklart är detta inget som skall ge ett Nobelpris.
Lite som att ge Nobelpriset i medicin till en forskare som förvisso inte tagit fram något läkemedel än men som minsann säger att de jobbar hårt för att hitta ett botemedel mot cancer.

Så oasvett vad man tycker om Obama så är Nobelkommittén ute och cyklar.

Nja, skrotat missilförsvarbygget runt sovjet, återupptagit dialog med Iran, påbörjat kärnvapennedrustningsdialog med Ryssen.

Mer än Bush iaf :)

Och hur mycket av detta hade han gjort efter 11 dagar som president då sista dagen för nomineringen till fredspriset inföll?

Last edited:
Fredspriset har ju haft lite pondus i sig när personer som Mandela & Annan har blivit hedrade, det här känns ju mest som ett väldigt taskigt practical joke?

Och hur mycket av detta hade han gjort efter 11 dagar som president då sista dagen för nomineringen till fredspriset inföll?

Fan vet?

Men det ingick väl i vallöftena?

Även löftena om att stänga Guantanomo och chilla lite granna med kriget mot terror :D

Men det ingick väl i vallöftena?

Jo, det är ju det som är min kritik. Man ska belöva folk för det de gjort och inte för det de säger sig vilja göra.

Vi delar ju inte ut pris till de som säger att de vill bota AIDS eller cancer utan vi ger pris till de som faktiskt åstakommit något.

Det finns ju så många som ta fram botemedlet mot canser eller uppfinna evighetsmaskinen eller stoppa svälten i afrika eller skapa världsfred så skulle vi bara dela ut pris efter ambition så skulle vi få slut på guld att tillverka medaljer av.....

Jag måste ha udnerskattat hru starkt USA-hatet är när man nu ser att Tönten får fredspriset. Vilket jävla skämt egentligen. :lol
Bra det egentligen, nu blir även fredspriset hånat och diverse kommunister världen över kommer inte belönas längre.

:banana

Jag måste ha udnerskattat hru starkt USA-hatet är när man nu ser att Tönten får fredspriset. Vilket jävla skämt egentligen. :lol
Bra det egentligen, nu blir även fredspriset hånat och diverse kommunister världen över kommer inte belönas längre.

:banana

Det måste vara jobbigt för dig att på de senaste 7åren har Jimmy Carter, Al Gore & nu Barack Obama fått fredspriset :näsblod

Du får hoppas på ett krigsförbrytelsepris :tummenupp

Bush har redan sin plats i historieböckerna säkrad som den värdelösaste presidenten någonsin. Det borde väl gälla för något?

Frågan är om han spöar Nixon, men de kommer nog att stå i samma kapitel i framtidens historieböcker om jag tvingas gissa.

Bush har redan sin plats i historieböckerna säkrad som den värdelösaste presidenten någonsin. Det borde väl gälla för något?

Du blandar dels ihop värdelös med impopulär samt Bush med Obama, i övrigt rätt!

Ingen president sedna 60-talet har rasat så fort i popularitet. Ingen! :)

Det är bra, nu har amerikanerna fattat hur värdelös han är, det dröjer några årtionden till i Europa sannolikt och något hundratal år i Sverige då vi ligger några generationer efter USA, världens bästa land.

Visioner skall inte ge pris. Men han är i bra sällskap med Kissinger och Wilson.. :5sure

Du blandar dels ihop värdelös med impopulär samt Bush med Obama, i övrigt rätt!

Ingen president sedna 60-talet har rasat så fort i popularitet. Ingen! :)

Det är bra, nu har amerikanerna fattat hur värdelös han är, det dröjer några årtionden till i Europa sannolikt och något hundratal år i Sverige då vi ligger några generationer efter USA, världens bästa land.
Blandar inte du ihop USA med Texas nu?

Last edited:
Det där får du hemskt gärna utveckla. Gärna i form av ett resonemang som klarlägger varför min originalrenovering av min allmogebåt plus hennes tändkulemotor inte är kultur. Mer kopierad text från Wikipedia duger dock inte denna gång. Du måste föra ett resonemang.
Gärna! :)
Jag stör mig något så vansinnigt på att dom kallar just bara såna där ytterligheter kultur, med betydelsen att det är lite finare och bättre än allt annat. Det är ju som att välja ut BSA och kalla dom för Motorcyklar, eftersom dom är ovanliga och väldigt få kör runt på dom.

Det är ju som att välja ut BSA och kalla dom för Motorcyklar, eftersom dom är ovanliga och väldigt få kör runt på dom.

BSA är KULTUR!

Därför tycker jag att SH ska samla ihop till en sån som jag kan bygga om och köra omkring på fram tillochmed 2014!

(för alla som INTE bor i Umeå eller Lund så blev Umeå kulturhuvudstad 2014)

Annars kommer Kulturyttringarna att bestå av kärringar som pissar på golv, utställningar av ruttet hästkött och med lite tur en vaginautställning på torget....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg