Silly season BOTT 2010

släng på helsystem och en hyfsad mappning så paserar du 180hk på slangen.
det är inte dyrt att passera 190Hk på en 1098R, finns flera med denna effekt i svergie, superstock hojarna paserar 190hk med god marginal. det är bara att höja kompet och varvtalet så mycket man vågar och har råd med. vet inte vad som skulle vara svårt, det enda som blir svårt är att fylla plånboken i samma fart som motorn behöver service:D

Som jag skrev..........DYYYYYRT

/J
 
Det är många som snackar om hk hit och hk dit men är det inte bättre och träna sig snabb:va jag ska nog bara satsa på powercommander, luftburk och många bandagar:tummenupp

Som jag skrev tidigare, 90% sitter i psyket på race-dagen. Se bara avslutningen på Torpet. Geir funderade inte på att "hjääälp det är blött" och var därmed snabbast. Men visst, det är ju alltid lätt att efter ett misslyckande kunna skylla på hårdvaran istället för att se sin egna brist på rutin och talang :gnissla
Samtidigt kan vetskapen om en begränsande hårdvara vara en psykiskt negativ faktor, å andra sidan behöver man inte bry sig om en billig hoj.. Allt är nog inte vit/svart (förutom målflaggan...)
 
Inte för att vara petig, men det var inte direkt blött. Snarare så att man var rädd för att däcken skulle brinna upp, och kasta av en från banan.

Rätta valet skulle varit att gå ut på slicks egentligen. Men man va för feg o novis.
 
Inte för att vara petig, men det var inte direkt blött. Snarare så att man var rädd för att däcken skulle brinna upp, och kasta av en från banan.

Rätta valet skulle varit att gå ut på slicks egentligen. Men man va för feg o novis.

Tur att man inte hade något val då:), jag hade bara slicks med mig så beslutet var enkelt. Fast det var lite hårigt o kvala med slick och blöt bana:gnissla.
 
Tur att man inte hade något val då:), jag hade bara slicks med mig så beslutet var enkelt. Fast det var lite hårigt o kvala med slick och blöt bana:gnissla.

Körde du med slicks första racet?

Inte för att vara petig, men det var inte direkt blött. Snarare så att man var rädd för att däcken skulle brinna upp, och kasta av en från banan.

Rätta valet skulle varit att gå ut på slicks egentligen. Men man va för feg o novis.

Ett par intermediate hade suttit fint :tummenupp
 
Last edited:
Körde du med slicks första racet?

Jupp jag körde på slicks på första racet fast det var jäkligt halt på vissa ställen, fick rädda ett framhjulssläpp med knät engång riktigt rejält:gnissla nära o gå omkull då:brinnerup.
 
Jupp jag körde på slicks på första racet fast det var jäkligt halt på vissa ställen, fick rädda ett framhjulssläpp med knät engång riktigt rejält:gnissla nära o gå omkull då:brinnerup.

Men jäklar vilken fart du kom med på slutet, hade inte en chans att haka på. Du tjänade på det i slutändan iaf. Även om det var lite byxigt några gånger :)
 
Inte för att vara petig, men det var inte direkt blött. Snarare så att man var rädd för att däcken skulle brinna upp, och kasta av en från banan.

Rätta valet skulle varit att gå ut på slicks egentligen. Men man va för feg o novis.

:7peta kjørte vi samme race??? Om det ikke var vått i de første 5-6 rundene, så må jeg nok skaffe briller - og om du ser på tidene, tviler på at Lasen, Greven, Robban og faktisk jeg selv hadde kjørt +/- 1, 50 dersom det var TØRT:3freak At jeg kjørte som dass i race 2, faktisk 5 sek saktere enn fredag er en annen skål - som jeg ikke gidder å forklare mer nå! Poenget var at det ble tørt spor, og seff tørt mot slutten - men at de første rundene var tørre -nopp:arsele Og Ja, mine dekk var brent i molekyler etter racet, og det var det f.. verdt:yoparty
 
:7peta kjørte vi samme race??? Om det ikke var vått i de første 5-6 rundene, så må jeg nok skaffe briller - og om du ser på tidene, tviler på at Lasen, Greven, Robban og faktisk jeg selv hadde kjørt +/- 1, 50 dersom det var TØRT:3freak At jeg kjørte som dass i race 2, faktisk 5 sek saktere enn fredag er en annen skål - som jeg ikke gidder å forklare mer nå! Poenget var at det ble tørt spor, og seff tørt mot slutten - men at de første rundene var tørre -nopp:arsele Og Ja, mine dekk var brent i molekyler etter racet, og det var det f.. verdt:yoparty

Om man jämför med Falken, så kallar jag det torr-rejs :)
Det fanns redan torrspår på första varvet, men inte hela banan nej.
 
Om man jämför med Falken, så kallar jag det torr-rejs :)
Det fanns redan torrspår på första varvet, men inte hela banan nej.
Falken var jo typhonmonsuntonado-regn, er ikke akkurat normen for et wet-race! Tørrspor??? Ja noen tørre flekker kanskje, men klart hvordan det var langt nede i feltet vet jo ikke jeg:tuttar Poenget er at er det mørkt av vann, og det spruter av dekkene - så er det vått:krama Og å ga man gass for tidlige eller feil, så gikk man på trynet:) Spør Alex om hva som skjedde når han forsøkte å holde følge, poenget var da som i all annen sammenheng - tilpasse kjøringa etter forholdene:banana
 
En riktig bott hoj kommer 2010 med clubsport-kit o acra standard 180hk o en kommer att gå i bott 2010
 

Bifogat

  • ktmrc8akrapovic00.jpg
    ktmrc8akrapovic00.jpg
    36.9 KB · Visningar: 76
Back
Top