bwin.com GRANDE PREMIO DE PORTUGAL

Fick till slut se reprisen igår på viasat motor och det var grymt kul att se Stoner igen!
Tycker prestationen att komma tillbaka och gå in på pallen direkt är respektingivande. Det visade återigen att Ducce har en kompatibel hoj och att det mer handlar om förarens adaptionsförmåga! Hayden, Kallio, Canepa sitter nog om kvällarna och frågar sig hur f.n Stoner gör!

Klubban briljerade verkligen och krossade de andra!

Sekvensen när Stoner flyger på kurbsen och tappar foten är en given highlight.
Länge sedan jag såg något sådant, kändes lite som den gamla goda tiden.
Förresten så såg jag racet med italienska kommentatorer.
Hysteriskt kul när de ljudhärmar de olika motorerna och ljudet som uppstår när TC aktiveras. :D
Och när de såg sekvensen med Stoners flygning ropade de "OOOOoooh, Freestyle!!"

Last edited:
Efter Rossis uttalande att Lorenzo sitter på en cykel utvecklad av honom, biter nu Lorenzo tillbaka i en intervju i oktobernumret av "Riders" (GPOne.com).

Han säger att Valentino har utvecklat M1'an sedan han kom till Yamaha. Men det var likadant när Rossi fick hoppa på en Honda utvecklad av Doohan. Vidare har Lorenzo sin egen chefsmekaniker som ställer in hojen åt honom. Eftersom de har full tillgång till varandras telemetridata osv så är han övertygad om att Rossi, till viss utsträckning, kopierar hans inställningar. Själv är han alltid snabb redan på fredagen, medan andra hittar farten först under lördag och söndag..

http://www.as.com/motor/articulo/lorenzo-valentino-rossi-copia/dasmot/20091006dasdasmot_3/Tes

Gôtt med lite psykkrig!! :D

Och några bilder från helgen:
20091003155119_SUZUKI_1.jpg

3975118626_523e4d9b80_o.jpg

mgp_021009_POrt_113.jpg

FER_8686rid_597x.jpg

0231_P14_Stoner_action.jpg

20091003155305_SUZUKI_6.jpg

FYT_091003170155978_1.jpg

_TIN5206.jpg

Eftersom de har full tillgång till varandras telemetridata osv så är han övertygad om att Rossi, till viss utsträckning, kopierar hans inställningar. Själv är han alltid snabb redan på fredagen, medan andra hittar farten först under lördag och söndag..
Gôtt med lite psykkrig!! :D

Rossi verkar att ha mött sin framtida like på egen planhalva, Lorenzo växer mer o mer in i MGP rocken som gör att jag blir mer o mer övertygad att han i framtiden kommer matcha Rossis segrar..

Ska bli spännande att se hur Jorge klarar av det. Rossi har ju knäckt folk på löpandeband.

Tycker Jorge verkar stenhård i psyket. Och även gör sånt som kan knäcka andra förare. Som flaggan och moonwalken :D

Föresten..
Vilket jävla ljud det är från de där maskinerna. Jag trodde man skulle kunna
se några varv utan hörsenskydd, men det är fan omöjligt på A-läktaren iaf.. :yoparty

Jag tror tvärtom, Lorenzo är nya Rossi och hur det än är så är Rossi gammal. Han kommer inte orka stå emot för all framtid och Lorenzo knäcker man inte. Varje gång han varit nära att få det riktigt tufft går han och gör osm i helgen, knäcker allt motstånd.

Jag tvivlar, även om Rossi vinner i år tar Lorenzo det nästa år.

Jag är nog lite inne på Seges linje. Lorenzo tar inte skit och framförallt bekommer det honom inte. Han är framtiden.

Vore intressant att se vad Jorge skulle prestera om Rossi bytte team. Då skulle vi få veta vem det är som står för den bästa utvecklingen av M1:an.

En annan intressant fråga är hur Rossi skulle reagera om Lorenzo vann i år?
Om jag förstått det hela rätt har Rossi sen ankomsten till Yamaha haft fördelen av att få nya delar först men nu är han och Lorenzo jämnställda.

Fyfan vad nervöst det är nu när det är 3 race kvar och Rossi endast leder med 18 poäng. Hoppas verkligen Rossi tar hem sin 9:e vm titel!

Tror också Rossi tar hem det i år.

Nästa år tror jag vi får se fler segrare, Melandri och Simoncelli vill nog vara med också leka i absoluta toppen och HRCs kommer nog att fila på grejerna i vinter för att komma ikapp Yamahas lilla försprång. Bara Gresini får delar som behövs kan vi ha 5-6 gubbar i täten istället för 3-4 som i år.

Nästa år tror jag vi får se fler segrare, Melandri och Simoncelli vill nog vara med också leka i absoluta toppen och HRCs kommer nog att fila på grejerna i vinter för att komma ikapp Yamahas lilla försprång. Bara Gresini får delar som behövs kan vi ha 5-6 gubbar i täten istället för 3-4 som i år.
HRC har väl "filat" på grejerna i snart 3 säsonger utan att få till den bästa hojen. Tveksamt om de skulle vända trenden till nästa år.

Vinner inte Pedrosa titeln nästa år hoppas jag han får kliva åt sidan för någon yngling med bättre förutsättningar.

HRC har väl "filat" på grejerna i snart 3 säsonger utan att få till den bästa hojen. Tveksamt om de skulle vända trenden till nästa år.

Vinner inte Pedrosa titeln nästa år hoppas jag han får kliva åt sidan för någon yngling med bättre förutsättningar.
Så länge han är snabbaste Honda-föraren så finns det väl ingen större anledning till det? De har ju några st. i klassen.

Däremot tror jag nog att Dani sneglar på vad Casey och Lorenzo klarat av i MotoGP - och det genom att inte välja Honda. Han vill säkert lämna Honda av de skälen.

RC212V:an var usel 2007, hyfsad 2008 och riktigt bra i år även om den inte når riktigt fram till M1:an. Trenden är således positiv och bör ej vändas. :gnissla

Eftersom ingen annan Honda-förare är i närheten av Pedrosas resultat på RC212V:n så vet jag inte vem som skulle ersätta honom. Dovizioso har inte levt upp till förväntningarna när han fick fabriksmaterial, Melandri har alltid varit ojämn och Simoncelli är ännu oprovad på hojen.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon