Rykten säger enligt MotoMatters.com att Yamaha lägger ner sitt fabriksteam i WSS och att Stiggy får ta över. På så sätt sparar Yamaha en massa kostnader (transport, mekaniker, förare osv) och kan utveckla hojen till en betydligt mindre kostnad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rykten säger enligt MotoMatters.com att Yamaha lägger ner sitt fabriksteam i WSS och att Stiggy får ta över. På så sätt sparar Yamaha en massa kostnader (transport, mekaniker, förare osv) och kan utveckla hojen till en betydligt mindre kostnad.
Rykten säger enligt MotoMatters.com att Yamaha lägger ner sitt fabriksteam i WSS och att Stiggy får ta över...
Med mina ögon så läser jag,
"Haslam och Crutchlow på varsin WSBK Yamaha 2010"![]()
Fast det är nog ganska långt bort tror jag. Det är ju enbart rykten att Yamaha ska lägga ner sitt WSS team och inte sitt WBSK team och det är ju troligare att Crutchlow hamnar där.fan vad coolt om stiggy får crutchlow också..
Kommer Kawa med en ny hoj till nästa år?Att Vermeulen är 95% klar som nysatsandes Kawasakis försteförare i WSBK.
Kommer Kawa med en ny hoj till nästa år?
Okej!Om jag har förstått det rätt så har dom bestämt att köra med samma modell i tre år pga av finanskrisen och således även nästa säsong!
Okej!
Då tror jag att CV får det svårt. Kawa har ju inte visat framfötterna på år och dag. Fattar inte riktigt vad de håller på med/har hållt på med, varken i MotoGP eller WSBK, om jag ska vara ärlig.
När vann Kawasaki senast ett race i WSBK? Någon som minns?Man måste ändå anta att det både handlar om undermåligt ekonomiskt stöd, förarmaterial och teampersonal/ledning. Tror att samtliga märken i WSBK är kompetenta till vinst till skillnad från MGP!
När vann Kawasaki senast ett race i WSBK? Någon som minns?
När vann Kawasaki senast ett race i WSBK? Någon som minns?
2006 på Assen med Chris Walker. Enda föraren av dom tre dom hade då som vann det året, men som var den ende av dom tre som fick sparken efter det året.![]()
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|