Jæger — i krig med eliten

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
vet någon vart man finner denna bok?

Danska tidningen Politiken gjorde en dundrande försäljningssuccé när den omstridda boken Jaeger - i krig med eliten gavs ut tillsammans med onsdagens tidning.

http://www.krigsforum.se/forum/viewtopic.php?f=159&t=9823

Skandalerna i den danska försvarsledningen kring boken ”Jæger — i krig med eliten” tvingade på söndagen försvarschefen Tim Sloth Jørgensen att säga upp sig.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/bok-faller-danmarks-forsvarschef-1.966966

Last edited:
Thomas Rathsacks bok finns på adlibris.com, på danska.

Tack

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=8770555591

Thomas Rathsack er en af Danmarks højest dekorerede soldater. Efter en række hemmelige operationer i Afghanistan omkring årsskiftet 2001/2002 modtog han sammen med sin enhed fra Jægerkorpset en af de fineste militære udmærkelser, Presidential Unit Citation, som tildeles soldater, der har udvist helt usædvanligt heltemod ansigt til ansigt med fjendtlige tropper. Det skete i al ubemærkethed. Jægerkorpset fortæller ikke vidt og bredt om sine operationer. Uanset hvor succesfulde de måtte være.

Thomas Rathsack er i dag ex-jæger, og i denne bog fortæller han om sine år i Jægerkorpset. En tid, der har bragt ham i nærkontakt med det seneste årtis store internationale konflikter. En bog om og med en soldat, som i modsætning til en række kendte jægersoldater faktisk har været i skudlinjen.

Finns "i bukten". :)

de är inte lika snabba leverera på adlibris :näsblod

thomas verkar klart mer motiverad och färdig att bli jägare än de som var på kebnekaise :D

Hver morgen deltager vi også i Livgardens morgentræning, og jeg kan som 13-årig sagtens matche de professionelle soldater. Jeg distancerer faktisk de fleste og kommer altid i den bedste fjerdedel.

Det viser mig, at jeg er på rette spor og tænder mig endnu mere på min videre soldaterfærd.

Efter at jeg som 17-årig læser om Carsten Mørch, bliver det for alvor målrettet. Min drøm om Jægerkorpset er efterfølgende det eneste, jeg fokuserer på. Jeg begynder at planlægge min træning systematisk dag for dag, uge for uge og år for år. Jeg løber hundredvis af kilometer i støvler og uniform. Terrænløb og orienteringsløb foregår også i uniform og støvler, og jeg fylder min gamle rygsæk op med sten, bøger og

Vejvæsenets 30 kilo tunge saltsække og løbetræner på alle de trapper, jeg kan finde.
'
Jeg går mørke og kolde, nordsjællandske landeveje og skove tynde, dag og nat, sommer og vinter. Enkelte gange går jeg knap 80 kilometer fra København til Nordkysten og retur sydover igennem skove og landsbyer. Jeg svømmer i det iskolde vand i Øresund i min gamle, lånte hjemmeværnsuniform og læderstøvler. Og jeg sover ofte i dagevis alene i de nordsjællandske skove for at vænne mig til mørket og det at være isoleret. En træningsdag på mellem fire og seks timer er normal, og selvom jeg ofte er udmattet, kold, sulten og våd, fortsætter jeg på mine blodige og slidte fødder, mens drømmen om at blive jægersoldat bliver mere og mere rodfæstet i min bevidsthed.

26 skadade i militärövning

Jägarsoldaterna från I 19 skulle bestiga Kebnekaise – men det blåste full storm.

Facit efter övningen visar att 26 av de 150 jägarsoldaterna skadades eller blev sjuka.

Är soldaterna för klena?

– Ja det är väl den enda logiska förklaringen. Men flera var i början av sin utbildning och de kommer att bli starkare, säger Iseby.

Ändå underlättades övningen allt eftersom vädret blev sämre och soldaterna gick runt Kebnekaise i stället för att bestiga det.

– När 22 man blåstes omkull samtidigt vid två tillfällen i Tarfala så är det ju självklart att vi fick byta ut en del av övningarna, säger övningsledaren.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5900350.ab

Menvafan... bara snordyra versioner i dålig kvalitét på danska? Någon som hittar den i pocket på danska utan att man skall måsta beställa från rätt sida sundet?

Menvafan... bara snordyra versioner i dålig kvalitét på danska? Någon som hittar den i pocket på danska utan att man skall måsta beställa från rätt sida sundet?

den var dyr såg jag nu, danskarna fick den gratis med en dagstidning.

I dag udkommer Politiken i tre sektioner i stedet for to.

Som tillæg til første og anden sektion, udgiver avisen nemlig også den omstridte bog 'Jæger - i krig med eliten' af tidligere jægersoldat Thomas Rathsack.

http://politiken.dk/indland/article789185.ece

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...