Biltema = kanontema!

Har kört en roadracingsäsong på en 600cc med en 520 Street FB-ring. Inga konstigheter alls sträckte sig lite i början precis som min förra RK kedja för 1700kr. Nästa säsong kommer jag trots detta köpa märkeskedja för att det känns lite tryggare.
 
Last edited:
Har kört en roadracingsäsong på en 600cc med en 520 Street FB-ring. Inga konstigheter alls sträckte sig lite i början precis som min förra RK kedja för 1700kr. Nästa säsong kommer jag trots detta köpa märkeskedja för att det känns lite tryggare.

Har du kört en säsong roadracing på en biltema kedja... jiiises de säger ju allt.
 
Har du kört en säsong roadracing på en biltema kedja... jiiises de säger ju allt.

Om hur förbaskat långsamt han kör? :D

Skämt åsido, Biltemas kedja är säkert bra, men när kommer drev därifrån? Kunde de inte skita i oljefilter som det redan finns 700 olika tillverkare av och satsa på drev istället?

Jag gillar billiga alternativ som är bra, men inte på saker som skiljer 50 spänn (typ oljefilter). Inte ens värt resan på 3 mil ju.
 
Om hur förbaskat långsamt han kör? :D

Skämt åsido, Biltemas kedja är säkert bra, men när kommer drev därifrån? Kunde de inte skita i oljefilter som det redan finns 700 olika tillverkare av och satsa på drev istället?

Jag gillar billiga alternativ som är bra, men inte på saker som skiljer 50 spänn (typ oljefilter). Inte ens värt resan på 3 mil ju.


Är det inte ganskas smidigt att kunna köpa filter samtidigt som man köper olja.?
Det ena utesluter väl inte det andra?
 
Det verkar som om Biltema trots allt har lite marginal på sina priser.
Har man som hittills höjt priserna med mer än 10% per så så hamnar man snart i jämnhöjd med konkurrenterna..
Finns prod som höjts 25% per år...
Så.. kulor till ett jetplan finns nog.
Dessutom har man ju engagerat sig i länder med högre prisnivå än Sverige men har samma inköpspris som här...
 
Om hur förbaskat långsamt han kör? :D

Skämt åsido, Biltemas kedja är säkert bra, men när kommer drev därifrån? Kunde de inte skita i oljefilter som det redan finns 700 olika tillverkare av och satsa på drev istället?

Jag gillar billiga alternativ som är bra, men inte på saker som skiljer 50 spänn (typ oljefilter). Inte ens värt resan på 3 mil ju.

Byter man filter varannan vecka så blir 50 kr gången ganska fina pengar efter ett tag :näsblod
 
[QUOTE

Jag gillar billiga alternativ som är bra, men inte på saker som skiljer 50 spänn (typ oljefilter). Inte ens värt resan på 3 mil ju.[/QUOTE]

Jag köpte filter till hondan för 50kr och på honda skulle de ha 295.. å de ligger inte sååå långt bort från mig så inkluderat bensin så är det nog iaf 10mil gratis.. Men visst.. lite småpostatis är det väl kan jag tycka.. mer principen att inte kasta stålar överallt.. Kanske lägga skillnaden på sambon så man får lite mer hojtid nästa år... ;) /toffel'n
 
Jag satte på en 530 Street FB-ring på "använda" drev på min busa och det har funkat ca: 100+ ban mil skapligt tempo och en 500 på gatan.. funkat finfint för mig iaf..

Såg att de sålde kedjor.... någon som har testat på en sporthoj?

T.ex. 530 Street FB-ring

(OT men...vad står FB för?)

kan ju även rekommendera deras nya depåstöd bak o sen köpa klykor till det.. finns det nån som gnäller på de är dom blinda..

sen har dom även depåstöd fram för att lyfta i gaffelkronan..

dom har även fått in ett däck avkrängningsverktyg som verkar toppen..ligger på köpes listan..
 
Last edited:
Byter man filter varannan vecka så blir 50 kr gången ganska fina pengar efter ett tag :näsblod

Jo, men varför skulle man göra det? Bättre att hitta en fin sjö att slänga pengarna i istället. Då får man lite natur och frisk luft på köpet. :)

[QUOTE

Jag gillar billiga alternativ som är bra, men inte på saker som skiljer 50 spänn (typ oljefilter). Inte ens värt resan på 3 mil ju.

Jag köpte filter till hondan för 50kr och på honda skulle de ha 295.. å de ligger inte sååå långt bort från mig så inkluderat bensin så är det nog iaf 10mil gratis.. Men visst.. lite småpostatis är det väl kan jag tycka.. mer principen att inte kasta stålar överallt.. Kanske lägga skillnaden på sambon så man får lite mer hojtid nästa år... ;) /toffel'n[/QUOTE]

Ok, Ducatis orginalfilter (Champion?) kostar 124 spänn så jag har alltid köpt det. Vet inte vad motsvarande kostar på Biltema, inte riktigt orkar engagera mig får så få pengar.
 
200 är bara tomgång på min hoj... ;)

Men du har rätt! Det är fanimig bilventiler!
Jag har ännu inte sett vinklade (metall) att köpa. Nå¨n som sett.
JAg fattar inte hur de tänker nar de sätter dit raka...
Dels har man problemet med centrifugalkraften, som kan tömma däcken fortare an man kan säga flaska, om ventilhattarna är kass, men så är det ju det där med åtkomligheten vid luftpåfyllning :mad:

M.v.h

Vinklade ventiler i metal går att sköpa vid Triumph.
 
Kanske pga han kör en 525a där man byter olja var 5h:tummenupp

Eldar man den med kol eller bryter motorn ner sig själv i en rasande fart så man måste byta filter efter 5 mil i den? :D
Nu är jag HELT obekant med modellen men jag fattar inte att ett oljefilter skulle vara slut efter 5 mil... Då skulle jag ha förbrukat 240 oljefilter denna säsong... DÅ skulle jag nog överväga biltemafilter... :tummenupp
 
Eldar man den med kol eller bryter motorn ner sig själv i en rasande fart så man måste byta filter efter 5 mil i den? :D
Nu är jag HELT obekant med modellen men jag fattar inte att ett oljefilter skulle vara slut efter 5 mil... Då skulle jag ha förbrukat 240 oljefilter denna säsong... DÅ skulle jag nog överväga biltemafilter... :tummenupp

5 timmar. Tror att personen i fråga har haft högre medelhastighet än 10 km/h.
 
Hej,

Hur ofta/ efter hur månge km sprayer du med Litiumfett?

Mvh
Bo
 
Måste bara ge :tummenupp för Biltemas fälgstripes.
Lätt att montera och håller fint, har varit ute i skog och fastnat i lerhål och ännu sitter dem kvar.

Biltemas tanklock till KTM är även det kanon, funkar till och med bättre än orginallocket :tummenupp
 
Köpte däckskrängarverktyget. Som novis tog det lite tid att kränga första däcket, men det funkade. Lite sned anläggning av prytteln som ska trycka på däcket (följde inte fälgkonturen), men det kan man fixa. Verkar som det funkar klockrent för en lekman i alla fall. inga direkta svaga punkter i konstruktionen
 
Visste inte vart jag skulle lägga det men här passar väl bra:)

Någon som prövat bromsklossarna? funderar på att ta ett par till min husqvarna då jag betalade 30€st (ca.300kr) för dom jag köpte senast och biltemas =99kr.

Fatbar , risers och lite annat kommer jag köpa nu iaf
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top