Rysk invasion. Jaha Svenska armén?

Finns ju faktiskt en hel del att hämta i Sverige. Vad skulle hitler i belgien att göra om det inte fanns något där? hämta ost?

Tvinga sin sjuka politik på dem också. Hitler slogs ju inte för att vinna resurser, han slogs för att bli enväldig ledare över världen och tvinga sin politik på alla andra länder.

Jo visst... men VARFÖR? Det finns inget att hämta i sverige, och ryssland skulle aldrig lägga ned de miljarder det kostar att mobilisera en sådan storskalig attack pga trackaserier från sketna sverige....

Så visst, sveriges försvar är värdelöst men vafan.... Jag är skeptisk till att ryssland skulle göra det alls.....

Georgien trodde inte heller att Ryssland skulle anfalla dem 2008.........att man just nu genomför den största övningen sedan mannaminne i östersjön visar väl på att det finns ett visst intresse för det området. vänta bara tills pipelinen för gas är placerad där -> då får ni se på ryssintresse...

Georgien trodde inte heller att Ryssland skulle anfalla dem 2008.........att man just nu genomför den största övningen sedan mannaminne i östersjön visar väl på att det finns ett visst intresse för det området. vänta bara tills pipelinen för gas är placerad där -> då får ni se på ryssintresse...

Och det är väl just så boken Operation Garbo börjar dessutom...

Den dagen Ryssen vill ha något av oss kommer de köra över oss som en ångvält så är det bara - vi får ju hoppas att det på den dagen blir fredsivrarna med sina palestina-sjalar som först får möta sitt öde.......

Den dagen Ryssen vill ha något av oss kommer de köra över oss som en ångvält så är det bara - vi får ju hoppas att det på den dagen blir fredsivrarna med sina palestina-sjalar som först får möta sitt öde.......

finnarna klarade sig rätt bra kan man säga. :tummenupp
är svensken mjukare? tur man har finnblod i sig.
den dagen de kommer tar jag min rambokniv och familj ut i skogen och rambofierar deras rövar :tungan asså ryssens :D

Last edited:
Är det inte så att våra gubbar ska kunna hålla stånd i tio minuter så att någon hinner ringa ett större och häftigare land/organisation och be om hjälp?:va

Ganska skrämmande text för övrigt, 12-24 månader är ju ganska sjukt... Å andra sidan är det väl ingen som vill ha vårt lilla skitland. Och skulle de vilja så låt dem ta det. De lär ju inte behandla oss värre än vad våra svenska politiker gör...

Hellre ryssarna vid makten än mona sahlin!

den dagen de kommer tar jag min rambokniv och familj ut i skogen och rambofierar deras rövar :tungan

Klart vi är mjukare - tror inte jag kommer slita ut dem i skogen och försöka ha ihjäl familjemedlemmarna genom rövmassaker :arsele bara för att ryssen kommer - sorry.
Stackars finnar :död

Klart vi är mjukare - tror inte jag kommer slita ut dem i skogen och försöka ha ihjäl familjemedlemmarna genom rövmassaker :arsele bara för att ryssen kommer - sorry.
Stackars finnar :död

hehe.. såg nu att de vart lite fel i min text , bahhaaahhaaa :D

den dagen de kommer tar jag min rambokniv och familj ut i skogen och rambofierar deras rövar :tungan

Mjukare och mjukare, Sverige har krigat med Ryssland också för länge länge sen. Men förutsättningarna är lite annorlunda idag.

Baltikum och delar av Polen tillhörde väl Sverige under stormaktstiden sen tog ryssarna tillbaka Baltikum osv osv.

Mjukare och mjukare, Sverige har krigat med Ryssland också för länge länge sen. Men förutsättningarna är lite annorlunda idag.

Baltikum och delar av Polen tillhörde väl Sverige under stormaktstiden sen tog ryssarna tillbaka Baltikum osv osv.

Jo, det gick jättebra http://sv.wikipedia.org/wiki/Finska_kriget...fast vi skall nog vara tacksamma för att det gick som det gick. Annars hade vi haft landgränsen mot Rysland.:gnissla

Iofs så har vi ju "vunnit" krig med ryssen också. Gustav III ryska krig 1788-1790 ansågs sluta oavgjort och tidigt 1600-tal tog vi för oss av bla det område där St Petersburg ligger idag, då kallat Ingermanland.

Men detta har nog lite att göra med hur det skulle sett ut vid ett krig 1991.

hehe.. såg nu att de vart lite fel i min text , bahhaaahhaaa :D

Jo såg de, kunde inte låta bli vara lite ironisk - men seriöst det har nog ingen betydelse hur bra eller dåliga vi är på att "rövmassakrera" när Rysslands stående arme är så ofantligt mycket större än Nya Svenska yrkesarmen på ca 13000 man vilka i alla händelser bara kommer försvara stockholmsregionen, medans resten av Sverige står med :arsele i vädret.

Last edited:
vi får se till att utveckla kärnvapen och robotar som når moskva helt enkelt.

Tycker vi bygger ett Atlantis. Utrustat med kärnstridsspetsar och massa annat mums mums. Sen kan dom komma.

fett! ett måste när slantarna kommer nu igen.

Men tänk om detta händer? Ärligt talat så är det fan inte omöjligt :näsblod

Så länge vi köper deras Vodka *därför vi sålde vårt egna märke* så är det lugnt.
Sen får du tänka på att VI dessutom är de med Nobelpriset, Usa skulle aldrig låta ryssen anfalla landet som delar ut dessa priser till amerikanarna. Så hur vi än gör klarar vi oss utan ett eget försvar och skulle de mot förmodan ändå anfalla så åker vi bara över till Norge som är bundsförvanter med Stalin och så får vi starta om på nytt där.

Tvinga sin sjuka politik på dem också. Hitler slogs ju inte för att vinna resurser, han slogs för att bli enväldig ledare över världen och tvinga sin politik på alla andra länder.

Vad har ryssland för politik? Officielt så är det väl demokrati. Men under ytan lutar det nog mera åt diktatur.

Så länge vi köper deras Vodka *därför vi sålde vårt egna märke* så är det lugnt.
Sen får du tänka på att VI dessutom är de med Nobelpriset, Usa skulle aldrig låta ryssen anfalla landet som delar ut dessa priser till amerikanarna. Så hur vi än gör klarar vi oss utan ett eget försvar och skulle de mot förmodan ändå anfalla så åker vi bara över till Norge som är bundsförvanter med Stalin och så får vi starta om på nytt där.

Mjaa jo. Intressant resonemang.

Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back