ninja irak
Ny medlem
hejsan jag behöver en sprängskiss till min hoj på motorn. jag tror att jag måste byta generator för hojen laddar inte som den ska har inte ens 12v i batteriet vid start har kollat det. den vill inte starta vid första försöket. hojen dog för mig när jag var ute och körde för cirka en månad sen trodde då att det bara var batteriet så jag köpte ett nytt. och hojen startade som den skulle då men nu så har samma problem kommit tillbaka igen
verkar som generatorn inte laddar som den ska
eftersom laddningen ska vara 14.5 +-0.5 volt vid 4000 rpm eller mer. eller är det något annat fel
är det någon som vet vad det kan vara för fel
tänkte fixa det själv eller ska jag lämna in hojen till en mc firma så att dom ordnar till felet. tror att det kanske kommer att kosta en del. vill gärna hålla kostnaderna nere så mycket som möjligt.
verkar som generatorn inte laddar som den ska
på cinderella party party muhhahahaha