motorproblem ktm 990 sm

retard

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
japp
Hej, var inne med min ktm 990 sm hos en ktm dealer Enligt mig kommer det ut någon slags oljedimma som ni ser enligt bilden, syns klart o tydligt att detta kommer från packningsskarven för att leta sig åt höger bakåt.

Men till min stora förvåning säger säljaren/mek att de svarta fälten kommer från den tumnagel stora tjärfläck bakom cylindern, som enligt honom ligger o ångar framåt fast även han borde veta att fartvinden går bakåt:rolleyes:

Vad tror ni i frågan??? Vem har rätt

Last edited:
ja garanti finns och fullstämplad bok, varför kommer de med sådana här töntiga bortförklaringar? Det roliga var att de var säkra på att det var packningen tills de ringde mig med sin nya historia

:hihi :fakta Gör om, gör rätt.

Det skulle alltså enligt dem bero på att denna sk. "tjärfläck" förångas och sedan snabbt kondenseras ånyå direkt fast på annan plats. :Bugar Det får de gärna förklara...

Min packning ser likadan ut, fläckarna har jag också... fast det är asfaltstjära.... inget läckage!

Jag vet att dom provkört den i 15 mil. Jag vet oxå att den var helt torr när dom kom tillbaka.

Det borde vara en smal sak att tvätta bort om det vore tjära för att aldrig mer återkomma.
Oljekondens håller rätt hög temp och behöver nödvändigtvis inte göra ytan fuktig.

Läckande cylinderfotspackning är ju en av många standardfel på 950:in i alla fall, har dom inte fixat det till 990 :va

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back