Rånet mot värdedepån i Västberga

Rapporteringen i P1 var desto mer kaotisk. "Det är massor av poliser här på platsen", sade fältreportern. "Gör de något, eller står de bara och hänger?", replikerade studioreportern.

Militär precision, åhh, ni är alldeless för snälla, jag tar åt mig av berömmet
jodå, det gick riktigt smidigt och bra, Tobbe klantade sig lite däremot, glömde ju kvar väskan med sprängmedlet vi hade i reserv... men men, ingen skada skedd :rolleyes:
Vi sitter just nu allihop på franska rivieran och njuter av varsin pina colada och skrattar åt journalistiken kring vårat lilla äventyr.

:D

Nästan så man blir lite avundsjuk på deras tilltag, jag vill också vara värsta rika outlaw'n och köra helikopter hela dagarna :(

Det är bara att inse. Polisen måste få tillgång till ännu grövre vapen. Får man in en Stingray i bagaget på en V70?

Kan någon klargöra om P3 hade rätt i påståendet att de sprängde en polishelikopter? Det kan väl ändå INTE vara sant?

Kan någon klargöra om P3 hade rätt i påståendet att de sprängde en polishelikopter? Det kan väl ändå INTE vara sant?

Enligt uppgift så HOTADE de att spränga polishelikopter och hade placerat ut väskor vid deras två helikoptrar.

Enligt uppgift så HOTADE de att spränga polishelikopter och hade placerat ut väskor vid deras två helikoptrar.

Då kan man säga att det var GANSKA välplanerat då troligen. Jag trodde det var ett skämt när jag hörde om det på radion i morse...men tydligen inte. Men, men det var väntat att det skulle hända nåt stort snart eftersom rånen mot bilarna har minskat så drastiskt.

Det är väl inte första gången G4S värdedepå i Västberga råkar ut för rån.

Troligtvis så cirkulerar det ganska bra ritningar på det stället bland kriminella och därav är planeringen lite enklare.

CG bör väl fungera även mot icke bepansrade flygetyg....

Vet vi föresten att de var en Bell? Vad toppar en Jet Ranger? 240-260? Vad gör polisens eurocopter?

Ja, verkligen, fett att skjuta ner en helikopter när den befinner sig över Essingeleden i rusningstrafik! :tummenupp

Skitballt ju! En död är en tragedi, flera döda är statistik.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back