Sekvencia - Dags för dumstrut eller kan alla ändra sig?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag har börjat jaga lite nya prylar och hittade bl.a. ett chassi hos Sekvencia. Jag har precis lagt en beställning på chassi och lite andra prylar. Eftersom de inte tillhör de stora, etablerared och erkända firmorna har jag dock inte betalat något utan hade tänkt hämta och betala på plats....

.....Efter :huvet lagd beställning började jag googla företaget och inser att de verkar ha en riktigt mörk historia bakom sig....

Min fråga är nu:
- Har någon här handlat med framgång hos dem eller skall jag redan nu annullera beställningen och plocka ihop sakerna från andra företag?

Skräckhistorier behöver ni inte ta upp om de är äldre än 2-3 månader... Jag är mer nyfiken på hur de skött sig det senaste kvartalet.

Tyvärr lite gammal skåpmat :. dom har klotat flera gånger
kolla recentionerna på pricerunner och prisjakt
Tyvärr grymt oseriösa

Jo, jag börjar se det jag med. Däremot så är de uppe i "ny" regi sedan den förra konkursen så jag var mest nyfiken på om det över huvud taget går att handla därifrån.

Jag har beställt diverse komponenter idag men inget är såpass dyrt att jag skulle bemöda mig reklamera skiten om det så gick sönder efter ett par veckor...
Dessutom är inget betalat ännu.

ta webhallen istället sekvensia = strul
det har varit likadant varenda gång
ja - jag har polare som köpt där -- ville absolut köpa billigast
och inte funkat nån gång -- annars hade jag inte skrivit
men osvuret är bäst - lycka till och berätta sen hur det gick

ta webhallen istället sekvensia = strul
det har varit likadant varenda gång
ja - jag har polare som köpt där -- ville absolut köpa billigast
och inte funkat nån gång -- annars hade jag inte skrivit
men osvuret är bäst - lycka till och berätta sen hur det gick

Har de försökt handla via hämtlagret?

Ja självklart finns väl ingen som är så galen att man beställer och pröjsar i förskott
jag berättade för en polare att någon (du) skulle handla på SE. han bara skrek rätt ut
han fick en trasig tv med gammal firmware och dom vägrade att ta ansvar

Ja självklart finns väl ingen som är så galen att man beställer och pröjsar i förskott
jag berättade för en polare att någon (du) skulle handla på SE. han bara skrek rätt ut
han fick en trasig tv med gammal firmware och dom vägrade att ta ansvar

Jo, börjar hajja vad det handlar om. Ska försöka se hur jag ska få ihop det hela från andra leverantörer utan att det sticker för mycket i pris.

Jo, börjar hajja vad det handlar om. Ska försöka se hur jag ska få ihop det hela från andra leverantörer utan att det sticker för mycket i pris.

Finns nog en anledning till varför Sekvencia håller det pris de gör... och det är nog inte för att de säljer så många av produkterna att dist. ger de bra pris.

Handlade nyligen hos dem. De har funnits sen jag var liten så var nog mest därför jag gav dem en chans. Med tanke på att det är förskottsbetalning och att "hämtlagret" är i en villa hemma hos nån så kändes det sådär.

Leveranstiderna är lite skeva. Man får nog räkna med en-två veckor oavsett vad det står.

I vilket fall fick jag min hårddisk, hämtade i villan, och till ett pris som låg 10% under alla andra. Så har man tid att vänta är det värt det. Annars inte.

Handlade nyligen hos dem. De har funnits sen jag var liten så var nog mest därför jag gav dem en chans. Med tanke på att det är förskottsbetalning och att "hämtlagret" är i en villa hemma hos nån så kändes det sådär.

Leveranstiderna är lite skeva. Man får nog räkna med en-två veckor oavsett vad det står.

I vilket fall fick jag min hårddisk, hämtade i villan, och till ett pris som låg 10% under alla andra. Så har man tid att vänta är det värt det. Annars inte.

Jag vågade inte chansa så jag har avbeställt min order och delat upp inköpen mellan Misco och Liontech. Det blir ett par hundralappar dyrare men det känns mer pålitligt. Inget förskottsbetalas nu heller. Faktura från Misco och betala i butik hos Liontech.

Jag vågade inte chansa så jag har avbeställt min order och delat upp inköpen mellan Misco och Liontech. Det blir ett par hundralappar dyrare men det känns mer pålitligt. Inget förskottsbetalas nu heller. Faktura från Misco och betala i butik hos Liontech.

Mm Liontech. Nästan större risk än Sekvencia =)

Jag jobbade i en av deras butiker för några år sedan. Grymt oseriöst ställe.

Mm Liontech. Nästan större risk än Sekvencia =)

Ha, jag studsade till när jag läste "Liontech".. Dissa Sekvencia och handla på Liontech i stället.. Pest eller kolera?

Själv handlar jag enbart på Dustin eller Komplett. Fattar inte hur nån vågar handla hos dom små leverantörerna med tveksamt rykte. Det är ju mer än bara köpet. Ifall det blir frågan om eventuell reklamation då? Ingen som tänker på det?

Ha, jag studsade till när jag läste "Liontech".. Dissa Sekvencia och handla på Liontech i stället.. Pest eller kolera?

Själv handlar jag enbart på Dustin eller Komplett. Fattar inte hur nån vågar handla hos dom små leverantörerna med tveksamt rykte. Det är ju mer än bara köpet. Ifall det blir frågan om eventuell reklamation då? Ingen som tänker på det?

Jag handlar bara småsaker hos små handlare. Springer det iväg i storlek blir det dustin, webbhallen eller komplett med fler....

Jag minns mest det som hade med mig att göra.
De vägrade ge mig ett anställningsbevis och övertid betalades med pizza och mjukglass typ. Lönespec såg jag aldrig nån heller.

Jag kommer inte ihåg speciellt mycket av det som rörde kunderna men det såldes en hel del begagnat skrot som nytt iaf. Tekniker med noll koll som bara kom halvvägs med jobben ute hos företag. Osv osv.

Reklamation går väl oftast via tillverkaren så det spelar väl mindre roll.

Vad är det för fel på Liontech, förutom att de aldrig har något i lager? Nu blir jag nyfiken :) Hade du sagt dataprince hade jag varit mer förstående, men Liontech (vilka jag förvisso aldrig handlat själv ifrån, men har däremot flera kompisar som har gjort genom åren) har jag som sagt aldrig hört något dåligt om.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg