Buell-tråden

• Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Låter väl ganska okay tycker jag, är dom 2500 kr ink. leveranskostnaden?
Du kan väl maila mig så kan vi byta telnr.
Jag har mailat dig men jag vet inte om du fått mina mail:confused:
Odar

nej jag vete fan jag har mailat och pm.at dig så jag hoppas du fick mitt telnr på så vis.. 2500kr plus frakt.. om du inte har vägarna förbi Åre förståss... =)

Jompas

Last edited:
satte du på det systemet själv eller var det monterat?? min fråga egentligen är om man måste tippa ner motorn för att få dit det??

/Jompas

Monterade systemet själv, motorn måste tippas ner i framkant för att man ska komma åt att byta grenrör. Det är inte direkt avancerat, har man en garagedomkraft så är det ju en baggis. Har för mig att det följer med anvisningar till Micron-systemet som visar exakt vilka bultar man måste lätta på.

Monterade systemet själv, motorn måste tippas ner i framkant för att man ska komma åt att byta grenrör. Det är inte direkt avancerat, har man en garagedomkraft så är det ju en baggis. Har för mig att det följer med anvisningar till Micron-systemet som visar exakt vilka bultar man måste lätta på.

Har lyckats en gång med tillräkligt många avancerade böj-verktyg få av bakre-grenrör utan att tippa ner motorn.....tog nog dubbelt så lång tid...och tillslut var jag tvungen att ta bort hela motorn....:huvet

Här följer "how-to"...med bilder http://www.ukbeg.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=420

Avluftning till Tanken

Hej

Är det nån av er andra 1125 åkare som har problem med att det droppar bensin om avluftningen när man stannar ?
Tips om ni har haft men åtgärdat det.

micron helsystem!

Nu så! helsystemet e på och jag gjorde det utan att tippa motorn... släppte dock ner bakramen och tog loss stötdämparn i övre fästet för att komma åt... lite små sår på alla 10 knogarna men ett jävla fett ljud blev det.. allt som allt med middag i mellan tog det 2,5tim

/Jompas

Nu så! helsystemet e på och jag gjorde det utan att tippa motorn... släppte dock ner bakramen och tog loss stötdämparn i övre fästet för att komma åt... lite små sår på alla 10 knogarna men ett jävla fett ljud blev det.. allt som allt med middag i mellan tog det 2,5tim

/Jompas

Va kul att det gick bra, har du fixat en race ecm också eller kommer du mappa om själv med ecmspy?
Fick din kompis iväg den andra pipan till mig i måndags?
Hälsningar Odar

Va kul att det gick bra, har du fixat en race ecm också eller kommer du mappa om själv med ecmspy?
Fick din kompis iväg den andra pipan till mig i måndags?
Hälsningar Odar

Varken eller går inte på 2009orna., race ecm kostar ju 14000 + uppvisande av giltig race licens och ecm spy kan inte skriva till min ecm.. men till sommarn kanske det finns nån lösning...

ja han skickade den vid 8 i måndags morse..

Varken eller går inte på 2009orna., race ecm kostar ju 14000 + uppvisande av giltig race licens och ecm spy kan inte skriva till min ecm.. men till sommarn kanske det finns nån lösning...

ja han skickade den vid 8 i måndags morse..

Sorry glömde att du har en -09, men borde inte Direct Link fungera?
Men då måste du förstås köpa en "nyckel" till programmet från Al på American ........ (minns inte namnet) för att få det att funka.
Sen vet inte jag om det finns någon färdig racetmapp att komma över, men det kanske "luleåbullen" vet något om.
Odar

Sorry glömde att du har en -09, men borde inte Direct Link fungera?
Men då måste du förstås köpa en "nyckel" till programmet från Al på American ........ (minns inte namnet) för att få det att funka.
Sen vet inte jag om det finns någon färdig racetmapp att komma över, men det kanske "luleåbullen" vet något om.
Odar

Vad jag vet finns det inga färdiga mappar som det finns för 07-äldre.
Men däremot vet jag att Xopti håller på att ta fram ett nytt program som ska fungera med alla årsmodeller, och dessutom innehålla en "autotune"-funktion. Ska bli spännande att se om det blir nåt av det...

Vad jag vet finns det inga färdiga mappar som det finns för 07-äldre.
Men däremot vet jag att Xopti håller på att ta fram ett nytt program som ska fungera med alla årsmodeller, och dessutom innehålla en "autotune"-funktion. Ska bli spännande att se om det blir nåt av det...

Oj vad jag håller tummarna för detta!!!! tänk om det stämmer...

/Jompas

Jompas
Nu sitter pipan på plats som jag köpte av dig, tog ca 2,5 timmar, tyvärr glömde jag att montera stödet eftersom man måste ta av det när man monterar Jardinepipans hållare till plastskyddet över pipan.
Men det är fixat nu.
Hur som helst, ljudet blev lite lägre än med Jardinen och jag tappade nog lite av rappheten, men den gick betydligt bättre att köra på lågfart, jämnare och med mindre avgassmällar. Sen så tycker jag faktiskt att det är snyggare med ett svart tjockt system hängande under hojen, som nu dessutom inte väger så mycket mer än Jardinen.
Odar

avgas

Jompas
Nu sitter pipan på plats som jag köpte av dig, tog ca 2,5 timmar, tyvärr glömde jag att montera stödet eftersom man måste ta av det när man monterar Jardinepipans hållare till plastskyddet över pipan.
Men det är fixat nu.
Hur som helst, ljudet blev lite lägre än med Jardinen och jag tappade nog lite av rappheten, men den gick betydligt bättre att köra på lågfart, jämnare och med mindre avgassmällar. Sen så tycker jag faktiskt att det är snyggare med ett svart tjockt system hängande under hojen, som nu dessutom inte väger så mycket mer än Jardinen.
Odar

Härligt att du är nöjd.. hoppas det överensstämde med min beskrivning..

MVH /Jompas

Verkstadshandbok

Hej
Är det någon som har en verkstadsbok till XB12R -05?? i elektroniskt format eller i pappersformat?

Back