Förgasarsynkaren tom

Bikermice

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2008
Ort
Färjestaden
Hoj
INgen
Har en förgasarsynkare som ska ha en halv dl kvicksilver i sig men den är tom.
Nått bra förslag på nån annan vätska som är tung nog för att funka???:rolleyes:
 
Sätt på en reduceringsventil på sugsidan så kan du nog använda vad du har till hands.
 
Sätt på en reduceringsventil på sugsidan så kan du nog använda vad du har till hands.

Blir det där verkligen en hit? Försökt labba innan när man hade förgasare med vattenpelare och ventil men fick det inte att fungera bra.

Va kostar en komplett brygga idag annars? för mig jag sett ett par för 1500:-


Kvicksilver är inte lätt att få tag på för rimliga pengar och inte heller något liknande. Blir ganska många gamla termometrar för en halv dl...
 
Kvicksilver är inte lätt att få tag på för rimliga pengar och inte heller något liknande. Blir ganska många gamla termometrar för en halv dl...

Kan man säga. Dessutom är det jävligt farligt. :D
 
Det är iofs 45 cm höga pelare men vanligt vatten tror jag nog att den suger i sig.
Kanske provar med glykol.
Kvicksilver har en densitet på 1,3-
Glykol på 1,13
 
Kanske provar med glykol.
Kvicksilver har en densitet på 1,3-
Glykol på 1,13

Nu tror jag att du läst fel. 1,3 kan inte stämma för kvicksilver, 13,0 låter mer rimligt. Kvicksilver är en tungmetall, och det namnet kommer just från att den är tung jämfört med andra metaller. Inte ens magnesium, den lättaste lättmetallen jag känner till har så låg densitet som 1,3...
 
Nu tror jag att du läst fel. 1,3 kan inte stämma för kvicksilver, 13,0 låter mer rimligt. Kvicksilver är en tungmetall, och det namnet kommer just från att den är tung jämfört med andra metaller. Inte ens magnesium, den lättaste lättmetallen jag känner till har så låg densitet som 1,3...

Kan nog stämma. Då borde det funka med 4,5 meter vattenpelare:mattias:jisses
 
Nu tror jag att du läst fel. 1,3 kan inte stämma för kvicksilver, 13,0 låter mer rimligt. Kvicksilver är en tungmetall, och det namnet kommer just från att den är tung jämfört med andra metaller. Inte ens magnesium, den lättaste lättmetallen jag känner till har så låg densitet som 1,3...

Korrekt.

Kvicksilver har samma (i princip) densitet som guld, som det dessutom bara ligger EN enda valenselektron ifrån...
 
Varför inte köra med ett hemmabygge likt denna istället, och t.ex använda 2-taktsolja?
 

Bifogat

  • 4dollarmano.jpg
    4dollarmano.jpg
    86.2 KB · Visningar: 107
Kan rekomendera http://carbtune.com/.

Funkar kung och har ett bra pris om du inte gillar att pyssla/kladda med långa slangar med vatten/olja i. :)

Tog ca 6 dagar att få hem den från England med post (beställde på en lördag)

638kr inkl frakt blev det. Verkar ju va bra skit, ser proffsigt ut iaf :). Sen så gör det ju inget att det är billigare än valfri vakumklocksbrygga. Tack för tipset! :banana
 
638kr inkl frakt blev det. Verkar ju va bra skit, ser proffsigt ut iaf :). Sen så gör det ju inget att det är billigare än valfri vakumklocksbrygga. Tack för tipset! :banana

Varsågod!
Ett tips, läs manualen (papperslappen) och montera strypningarna (plastbitarna med minimala hål genom) på slangarna innan du sätter igång bara... blir lite svårt att läsa av mätaren annars... märkte jag. ;)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top