Bikermice
Ny medlem
Har en förgasarsynkare som ska ha en halv dl kvicksilver i sig men den är tom.
Nått bra förslag på nån annan vätska som är tung nog för att funka???
Nått bra förslag på nån annan vätska som är tung nog för att funka???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sätt på en reduceringsventil på sugsidan så kan du nog använda vad du har till hands.
Kvicksilver är inte lätt att få tag på för rimliga pengar och inte heller något liknande. Blir ganska många gamla termometrar för en halv dl...

Kanske provar med glykol.
Kvicksilver har en densitet på 1,3-
Glykol på 1,13
Nu tror jag att du läst fel. 1,3 kan inte stämma för kvicksilver, 13,0 låter mer rimligt. Kvicksilver är en tungmetall, och det namnet kommer just från att den är tung jämfört med andra metaller. Inte ens magnesium, den lättaste lättmetallen jag känner till har så låg densitet som 1,3...


Nu tror jag att du läst fel. 1,3 kan inte stämma för kvicksilver, 13,0 låter mer rimligt. Kvicksilver är en tungmetall, och det namnet kommer just från att den är tung jämfört med andra metaller. Inte ens magnesium, den lättaste lättmetallen jag känner till har så låg densitet som 1,3...
Varför inte köra med ett hemmabygge likt denna istället, och t.ex använda 2-taktsolja?
Får nog bli nått sånt å köra 2 förgasare i taget.
Kan rekomendera http://carbtune.com/.
Funkar kung och har ett bra pris om du inte gillar att pyssla/kladda med långa slangar med vatten/olja i.
Tog ca 6 dagar att få hem den från England med post (beställde på en lördag)
Kan rekomendera http://carbtune.com/.
Funkar kung och har ett bra pris om du inte gillar att pyssla/kladda med långa slangar med vatten/olja i.
Tog ca 6 dagar att få hem den från England med post (beställde på en lördag)

638kr inkl frakt blev det. Verkar ju va bra skit, ser proffsigt ut iaf. Sen så gör det ju inget att det är billigare än valfri vakumklocksbrygga. Tack för tipset!
![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |