Kolmogorovs axiom

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
Någon som kan lära mig Kolmogorovs axiom eller kan räkna ut lite åt mig? :gnissla För jag sitter fast med världens största mindfuck eller så har jag kommit på något :näsblod

What is liksom problemet? Axiomet i sig är väl rätt trivialt...
Vad är det du vill räkna ut...?:confused::va

Provat Wikipedia? Det gjorde jag eftersom jag inte visste vad det var för ett axiom. http://sv.wikipedia.org/wiki/Kolmogorovs_axiom

Det ser ganska förvirrande ut men i ett praktiskt exempel är väl att när man singlar slant så blir det med 100% sannolikhet antingen krona eller klave.

Har suttit och läst där i typ en timme och fattar lite men ändå inte, är för dum/okunnig på det området för att fatta allt? :gnissla

Och det jag vill räkna ut, eller vill försöka räkna ut är oändligheten. För oändligheten borde ha begränsningar. Men någon gång måste det gå att räkna ut, för om tiden är oändlig måste allt hända. Och då måste det här räknas ut någon gång, frågan är väll bara när? :confused:

Sniffat på tinner igen?

Höhö, du får alltså inte ligga ikväll? :banana

Last edited:
menar du att det finns ett tal som är det maximala man kan komma upp i?

oändligt betyder just oändligt...........

Men om oändligt är oändligt, så borde väll allt hända någon gång?
Och dvs att man kan få ett bra begrepp på just oändligheten. Men att också kunna räkna ut sannolikheten på ett maximalt tal är

Nej, om tiden är oändlig så innebär det bara att det finns ett oändligt antal saker som INTE kommer att hända.

Hur vet du det? För om man tar bort tid och det är lika mycket tid kvar så är det oändligt med tid. Och om det finns oändligt med tid så kommer allt att hända någon gång. Nämn något som aldrig i all oändlighet som inte kommer hända :arsele

Hur vet du det? För om man tar bort tid och det är lika mycket tid kvar så är det oändligt med tid. Och om det finns oändligt med tid så kommer allt att hända någon gång. Nämn något som aldrig i all oändlighet som inte kommer hända :arsele

Om du i en oändlig tid sitter gömd i en garderob så kommer det ändå ingen storbystad blondin och våldtar dig.

Och om du i oändlig tid slår tärning så kommer du ändå aldrig få en sjua.

Om vi tog fram ett svänghjul i ett material som inte åldras och som kunde snurra helt fritt från friktion och yttre krafter, så skulle det snurra i evighet om vi satte fart på det. Det skulle däremot inte; stanna, rulla iväg, bli fyrkantigt, bli medvetet om sin egen existens och ta över hela jordens vapensystem mm mm. Det finns alltså en uppsjö av saker som aldrig händer. Dessutom så gör varje sak som händer att en massa andra händelser aldrig kan ske, liknande händelser kanske upprepas någon annan gång under oändligheten men just de specifika händelserna är för alltid förlorade. Att säga att en viss händelse måste ske om oändligheten är oändlig är därför fel eftersom sannorlikheten att det inte sker är större.

Om vi tog fram ett svänghjul i ett material som inte åldras och som kunde snurra helt fritt från friktion och yttre krafter, så skulle det snurra i evighet om vi satte fart på det. Det skulle däremot inte; stanna, rulla iväg, bli fyrkantigt, bli medvetet om sin egen existens och ta över hela jordens vapensystem mm mm. Det finns alltså en uppsjö av saker som aldrig händer. Dessutom så gör varje sak som händer att en massa andra händelser aldrig kan ske, liknande händelser kanske upprepas någon annan gång under oändligheten men just de specifika händelserna är för alltid förlorade. Att säga att en viss händelse måste ske om oändligheten är oändlig är därför fel eftersom sannorlikheten att det inte sker är större.

Jag tror du ser som om allt skulle hända här på jorden... Vi har en oändligt stor rymd och troligen oändligt med planeter också. För jag TROR inte att det är en tom oändlighet

Det kanske man kan säga om det inte vore för att man har ett val, du kan hela tiden välja vad du ska göra.

Men eftersom tiden är oändlig, så kommer du få oändligt med många chanser i en oändlig tid att göra det/dom andra valen.
För vad är det som säger att vi inte fortsätter leva som något annat när vi dött?

Du får din chans att visa din tro imorrn i kyrkovalet!

Då GISSAR! jag väll på att det inte är en tom oändlighet...

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...