Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fick mig att minnas en film där en polis MC försöker spärra av motorvägen men blir påkörd så han flyger lätt 10meternågon som kan länka?

Nu är jag ju ingen jurist, men med den rubriceringen borde dom inte komma långt.
Behöver vi ha den här diskussionen HÄR också? Finns redan en tråd i allmänna delen där det diskuteras en del om det...
Ja, det är väldigt dumt att köra mot trafiken på motorväg. Men inte lika dumt som att streetrace på motorväg och tro att man klarar sig från polisen varje gång.
Vardå? Var någon före mig? missat det isf.
ok!? Så enligt dig är alltså denne man smartare än dragracingåkarna?
http://www.gt.se/nyheter/1.1683397/91-arig-man-korde-i-fel-korriktning-pa-e6-krockade
Eller tar du bara för givet att streetracingfolket är korkade och tror att dom alltid ska slippa undan? Det är ju faktiskt ett ännu mer naivt antagande. Mer troligt är väl att dom liksom alla andra lagbrytare är mycket väl medvetna om både risken att bli tagna samt även de rättsliga följderna. Men dom väljer att ta den risken.
Nej. Det var bara ett sidospår i en annan tråd så den här tråden passar bättre som officell tråd för Umeås Kamikaze-polis.
Jag förstår inte varför du tar och jämför med något så irrelevant som en 91-årig gammal gubbe som befinner sig på fel körbana, det hör ju knappast hit.
hur fan kan man missa ett blåljus på kvällen så där?
hur fan kan man missa ett blåljus på kvällen så där?
Läs ditt eget inlägg som jag svarade på! Så behöver du nog inte fråga varför.
Om jag gissar rätt så är den där vägsnutten ganska nära stan så bilförarna kanske har svårt avgöra vad ljuset är ibland andra ljuskällor och dom kan nog inte i sin vildaste fantasi tro att det är en dum polis som vill köra chickenrace.
Det är liksom lika osannolikt som kärnkraftolyckan i Harrisburg.
Finns dessutom dom som påstår att polisen hade blåljus på.
Snuten är en idiot. Han ska ha samhallstjänst.
En vild gissning är ju att han missade hur fort såna där bilar accar, och att han trodde att dom skulle stanna å bli rädda när han dök uppEnligt dom tre personer som jag har diskuterat med i dag så stod polisen uppe på avfarten och blockerade/avvaktade, när starten gick släppte polisen kopplingen och körde ner på vägen där racet pågick.
Korkad testosteronfylld polis som tog en helt onödig risk då det fanns poliser längre fram som kunde stoppat bilarna efter racet om dom inte hade valt att svänga upp på avfarten där polismc'n stod.

|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |