MC-polis med självmordstankar.

Snuten är en idiot. Han ska ha samhallstjänst. Åklagaren är precis lika dum i huvet och ska fortsättningsvis agera hantlangare åt den f.d konstapeln på hans nya arbete.

MORDförsök? Uppsåt? .....Någon?

Om han nu hade kört på polisen så hade han väl åkt på vårdslöshet/grov vårdslöshet i trafik samt vållande till annans död/kroppsskada? Kanske... snuten var ju trots allt dum nog att kör MOT färdriktningen på motorvägen. Hur FAN ska man kunna vara förberedd på denna totala avsaknad av förnuft och självbevarelsedrift?

Nu är jag ju ingen jurist, men med den rubriceringen borde dom inte komma långt.

Korkad snut.. kör man mot färdriktningen på en motorväg har man inte alla hemma. Snarare så att snuten ska bli anmäld för vårdslöshet i trafik tycker jag, det finns regler som inte snutar står över så är det bara.

Sjysst rod för övrigt ;)

Fick mig att minnas en film där en polis MC försöker spärra av motorvägen men blir påkörd så han flyger lätt 10meter :D någon som kan länka?

Ja, det är väldigt dumt att köra mot trafiken på motorväg. Men inte lika dumt som att streetrace på motorväg och tro att man klarar sig från polisen varje gång.

Behöver vi ha den här diskussionen HÄR också? Finns redan en tråd i allmänna delen där det diskuteras en del om det...

Fick mig att minnas en film där en polis MC försöker spärra av motorvägen men blir påkörd så han flyger lätt 10meter :D någon som kan länka?

Bra att du är lättroad :tomten

Last edited:
polisen verkar ha fått hjärnsläpp, i sthlm verkar de ta såna där tillställningar lite mer sansat

[YOUTUBE-ID]5s-OLrOYhpw[/YOUTUBE-ID]

Ja, det är väldigt dumt att köra mot trafiken på motorväg. Men inte lika dumt som att streetrace på motorväg och tro att man klarar sig från polisen varje gång.

ok!? Så enligt dig är alltså denne man smartare än dragracingåkarna?
http://www.gt.se/nyheter/1.1683397/91-arig-man-korde-i-fel-korriktning-pa-e6-krockade

Eller tar du bara för givet att streetracingfolket är korkade och tror att dom alltid ska slippa undan? Det är ju faktiskt ett ännu mer naivt antagande. Mer troligt är väl att dom liksom alla andra lagbrytare är mycket väl medvetna om både risken att bli tagna samt även de rättsliga följderna. Men dom väljer att ta den risken.

Vardå? Var någon före mig? missat det isf.

Nej. Det var bara ett sidospår i en annan tråd så den här tråden passar bättre som officell tråd för Umeås Kamikaze-polis.

Last edited:
ok!? Så enligt dig är alltså denne man smartare än dragracingåkarna?
http://www.gt.se/nyheter/1.1683397/91-arig-man-korde-i-fel-korriktning-pa-e6-krockade

Eller tar du bara för givet att streetracingfolket är korkade och tror att dom alltid ska slippa undan? Det är ju faktiskt ett ännu mer naivt antagande. Mer troligt är väl att dom liksom alla andra lagbrytare är mycket väl medvetna om både risken att bli tagna samt även de rättsliga följderna. Men dom väljer att ta den risken.

Jag tillhör själv den skara människor som har kört bil olagligt på gatan, så jag inget för givet.
Jag förstår inte varför du tar och jämför med något så irrelevant som en 91-årig gammal gubbe som befinner sig på fel körbana, det hör ju knappast hit.
Polisen utövar sitt jobb och ska stoppa en illegal tävling och får i sitt yrkesutövande antagligen befinna sig där. Att inte ha uppsikt över vad som finns längre fram när man kör en bil som toppar 220km/h på strax över 10 sekunder är ju rätt dåligt skött, hur fan kan man missa ett blåljus på kvällen så där?
Hade det skötts ordentligt så hade det funnits radiokommunikation som berättade att vägen var fri längre fram, bara att köra. Eller kunde de inte räkna ut att polisen kunde köra mot körriktningen på motorvägen?

De jag funderar på är ju om vi säger att streetracet tagit slut:S och en helt vanligt person som inte har en aning om vad som är på G så kommer en mc båge i fel riktning är de jag som gör mig skyldig till mord försök då också?

Jag förstår inte varför du tar och jämför med något så irrelevant som en 91-årig gammal gubbe som befinner sig på fel körbana, det hör ju knappast hit.

Läs ditt eget inlägg som jag svarade på! Så behöver du nog inte fråga varför.

hur fan kan man missa ett blåljus på kvällen så där?

Om jag gissar rätt så är den där vägsnutten ganska nära stan så bilförarna kanske har svårt avgöra vad ljuset är ibland andra ljuskällor och dom kan nog inte i sin vildaste fantasi tro att det är en dum polis som vill köra chickenrace.

Det är liksom lika osannolikt som kärnkraftolyckan i Harrisburg.

Läs ditt eget inlägg som jag svarade på! Så behöver du nog inte fråga varför.

Om jag gissar rätt så är den där vägsnutten ganska nära stan så bilförarna kanske har svårt avgöra vad ljuset är ibland andra ljuskällor och dom kan nog inte i sin vildaste fantasi tro att det är en dum polis som vill köra chickenrace.

Det är liksom lika osannolikt som kärnkraftolyckan i Harrisburg.

Finns dessutom dom som påstår att polisen hade blåljus på.
Vad man ser på filmen så hade han inte slagit på dom då.
Kanske klokare att ställa sig på vägen innan starten och då slå på blåljusen.
Fatta vilken panik man får om det huxflux kommer ett miffo körandes mot en på en väg med vajerräcke.

Det finns bättre sätt att stoppa en biltävling på än detta!

Finns dessutom dom som påstår att polisen hade blåljus på.

:D Det är så många som tjatat om det att jag trode dom hade rätt och att jag själv bara inte såg det på filmen så jag vågade inte ens nämna det förrän du nu säger det. (Kejsaren är naken!:))

Ja, ett vanligt vitt sken kan ju lätt antas vara någon ficklampa eller dylikt från publik eller måldomaren

Enligt dom tre personer som jag har diskuterat med i dag så stod polisen uppe på avfarten och blockerade/avvaktade, när starten gick släppte polisen kopplingen och körde ner på vägen där racet pågick.

Korkad testosteronfylld polis som tog en helt onödig risk då det fanns poliser längre fram som kunde stoppat bilarna efter racet om dom inte hade valt att svänga upp på avfarten där polismc'n stod.

Enligt dom tre personer som jag har diskuterat med i dag så stod polisen uppe på avfarten och blockerade/avvaktade, när starten gick släppte polisen kopplingen och körde ner på vägen där racet pågick.

Korkad testosteronfylld polis som tog en helt onödig risk då det fanns poliser längre fram som kunde stoppat bilarna efter racet om dom inte hade valt att svänga upp på avfarten där polismc'n stod.
En vild gissning är ju att han missade hur fort såna där bilar accar, och att han trodde att dom skulle stanna å bli rädda när han dök upp :huvet

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg