Nürburgring körning?

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Av ren nyfikenhet...

Hur fungerar det att köra på ringen, kan man bara ta sig dit och sedan betala för ett varv eller hur fungerar det? Kollar man på Youtube ser man allt från husbilar till hojar körandes rundor. Hur exakt fungerar det att köra på ringen, behöver man boka, hur betalar man e.t.c? Vad gäller i övrigt? Vet att en del av er har varit där och kört..

Tack! /D.

Gå in på deras hemsida och kolla vilka dagar det är öppet för körning, det bästa är nog ändå att ringa dit.
Så det inte blir som när vi kom ner en gång och chrysler hade hyrt hela ringen i 2 dagar.
Betalar gör du vid infarten. Nej ingen bokning!
Nu blir jag sugen på ringen också :rolleyes:

Vilka dagar de har öppet för körning finns på http://www.nuerburgring.de (adventure / north loop).

Betalar gör du precis vid grinden, sedan är det bara att köra ut. Försök köra på vardagarna i stället för helgerna så är det lugnare på banan.

Va nere m familjen i sommras. När ja väl va där kunde ja inte låta bli att köra ett varv m min opel zafira:D Ingen optimal banbil direkt men,men. Då var det öppet o jag körde på i Adenau. Men ska man dit för att bara köra där så ska man nog kolla så de har öppet. Kolla deras hemsida http://www.nuerburgring.de/ . Jag undrar om inte Hotell Blaue Ecke http://www.blaueecke.de/start/ har koll på det åxå. Vi bodde där, då satt det en lista i hissen m öppettider!:yoparty Sen stod det en 125 räser uppställd precis utanför vårt rum:yoparty :yoparty :tummenupp . Bra känsla!

Om du åker dit så är det lämpligt att köra några av kvällspassen mitt i veckan till att börja med. Det är betydligt lugnare då än på hel och halvdagskörningarna som är på helgerna. Då är det ofta mycket bilar som kör väldigt fort.
Rekomenderas:tummenupp

tja... lånar tråden lite om de är okej:tummenupp

Jag har läst igenom flera trådar om Nürburgring men inte hittat någonstans va de kostar att köra på banan?

Någon som vet va de kostar? Klart det är för de är ju massa folk som kört där:rolleyes:

Tack!

Jag har läst igenom flera trådar om Nürburgring men inte hittat någonstans va de kostar att köra på banan?

Någon som vet va de kostar? Klart det är för de är ju massa folk som kört där:rolleyes:

Tack!

Single lap €22
4-lap ticket €75
8-lap ticket €145
15-lap ticket €250
25-lap ticket €390
Jahreskarte €1,075

Tack!

1 varv kostar 22 euro, körde där förra helgen efter superbike, dock med en sur hyrbils diesel :brinnerup

Är det nån som ska ner till ringen nå mer i år eller är det färdigkört där för säsongen? Jag viiiiiillllllll köra där oxå

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back