Triumph Street Triple-tråden

n00bvarning...

Jag undrar om ni andra med den vanliga ST3an har ändrat era fjädringsinställningar?
Jag känner att den inte jobbar optimalt bak, lite väl stötig vid aktiv körning.
Själv väger jag cirka 90kg fullklädd.

Och så har jag problem med att framgaffeln bottnar (!!!) ibland vid snabb fart över knutig väg... Men det kan man ju inte ställa in så får kanske köpa en hårdare fjäder. Har ni något att rekommendera?

n00bvarning...

Jag undrar om ni andra med den vanliga ST3an har ändrat era fjädringsinställningar?
Jag känner att den inte jobbar optimalt bak, lite väl stötig vid aktiv körning.
Själv väger jag cirka 90kg fullklädd.

Och så har jag problem med att framgaffeln bottnar (!!!) ibland vid snabb fart över knutig väg... Men det kan man ju inte ställa in så får kanske köpa en hårdare fjäder. Har ni något att rekommendera?

IKON framgaffelfjäder , pm:a mig så får du mer.

[moraltant]
Ta det nu lugnt och fall inte för grupptrycket att köra över din förmåga!
Det är en rätt kraftfull hoj att ha som förstahoj :såjaponken
[/moraltant]

Vi vill ju inte ha ytterligare premiehöjningar (väntar spänt på höjningen vid nyår:gnissla )

Lappen klar! Ska se till att inte orsaka några premiehöjningar :näsblod

Jag får tacka för iår för på lördag tar jag besten upp till Sundsvall och låter honom gå i ide! :D

Längtar redan till 2010 :gnissla

Halloj..
Tänkte bara hälsa på alla andra street triple bröder..
Har nu åkt street triple i några veckor.. :)

Hurtig Halloj..
Tänkte bara hälsa på alla andra street triple bröder..
Har nu åkt street triple i några veckor..

Välkommen och grattis till din nya hoj :tummenupp

Svebba Jag får tacka för iår för på lördag tar jag besten upp till Sundsvall och låter honom gå i ide!

Längtar redan till 2010

Tack själv för sällskapet på onsdagsturerna. Eeh! sitter en hel del däck-rester fastklibbade på hojen efter gårdagens lekar... :yoparty

Nästa Onsdag blir det körning igen om vädret tillåter.

//Magnus

Hallå. tänkte höra om ngn vet vad jag ska använda för motorolja när vi ska serva polarens speed triple, är det 20-50 som till hd:n eller e det ngt annat som gäller?
tänkte komma undan billigare än att köpa den rekommenderade oljan hos lokala trajja meken.

Välkommen och grattis till din nya hoj :tummenupp

Tack själv för sällskapet på onsdagsturerna. Eeh! sitter en hel del däck-rester fastklibbade på hojen efter gårdagens lekar... :yoparty

//Magnus

Som jag skratade när du hyvlade bakdäck!:Bugar
Gäller ju att passapå nu att köra så abstinensen inte blir allt för jobbig i vinter!
Jag är på när som då vädret vill! Tack för i går boys!
Robban

//Magnus

Hej hallå måste erkänna att jag "missat" detta forum, hänger för det mesta i Stockholmsforumet...... Men, men finns inga ursäkter längre, så nu kommer ni se mer av mig i detta forum (också) :tummenupp

Trist att jag missade er körning igår :gnissla men jag är helt klart med nästa onsdag :tummenupp

Hej hallå måste erkänna att jag "missat" detta forum, hänger för det mesta i Stockholmsforumet...... Men, men finns inga ursäkter längre, så nu kommer ni se mer av mig i detta forum (också) :tummenupp

Trist att jag missade er körning igår :gnissla men jag är helt klart med nästa onsdag :tummenupp

Välkommen hit! Klart som korvspad att du ska med och gasa lite med några likasinnade...samt en göteborgare :tummenupp

//Magnus

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...