Hur kolla upp tysk hoj?

Det finns inte....

I tyskland är fordonsuppgifter inte tillgängliga för kleti och pleti som i Sverige däremot är dokumentationskraven mycket hårdare och nästan alla tyskar har en hel skog med papper besiktningsprotokoll regbevis TüV handlingar osv...

Jag köpte en beg. bil som var importerad från tyskland. Serviceboken hade stämplar med telnr till verkstan. Jag ringde helt enkelt till verkstan i tyskland som servat bilen för att höra mig för lite.
Knagglade på med min dåliga skoltyska, men fick i alla fall fram historiska körstäckor mm.
Allt verkade helt okej och de verkade ha en djävla ordning på den verkstan. Fick fram allt jag ville veta direkt och utan strul.

hoj + fahrzugbrief = ok har handlat många mc i tyskland båda privat o hos handlare

Fast han vill få fram info om körsträcka, service, ev garantiåtgärder, ev olyckor osv osv

Jag vet inte hur man kollar innan, men alla fordon jag köpt i Tyskland har haft massiv dukomentation. Så dags då...:rolleyes:

Tysk skoda

När jag tog med min Skoda hem efter längre tid i tyskland så kunde Skoda i sverige kontrollera min bil via deras system.
Enligt Skoda var alla skador som reparerats via försäkringsbolag tvugna att registreras och på så sätt kan man se om den begagnade bilen har varit krockad.

Min bil kontrollerades (frågade snällt) när jag kom hem och visade sig vara utan tidigare skador.

Borde vara liknande med motorcyklar?
Kolla med ÅF/verkstad i sverige om de kan finna något liknande?

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back