Dr.Bike
Guest
Hur otät är den egentligen?
Mer än 10% ? 20?
Och hur tät KAN den egentligen bli?
Jag vet att du sa att reedventilerna skulle göra att det t.o.m blev undertryck i vevhuset, och det är ju bra, men som sagt, dom kanske inte sväljer så himla stor volym? Och hur är deras funktion? Om de är paj eller fladdrar så blir väl motorn som "en vanlig"? utan reedventiler... och då vore väl ett lätt övertryck normalt.
Vore som sagt intressant att veta hur många real life % tryckfall det är över respektive cylle.
Mer än 10% ? 20?
Och hur tät KAN den egentligen bli?
Jag vet att du sa att reedventilerna skulle göra att det t.o.m blev undertryck i vevhuset, och det är ju bra, men som sagt, dom kanske inte sväljer så himla stor volym? Och hur är deras funktion? Om de är paj eller fladdrar så blir väl motorn som "en vanlig"? utan reedventiler... och då vore väl ett lätt övertryck normalt.
Vore som sagt intressant att veta hur många real life % tryckfall det är över respektive cylle.
Last edited:
Men du skall inte prata med mig. Åker ju framhjulsdriven bensin bil till vardags
Å andra sidan så tuffas det lite jolle med en sabb i
Så om du tyckte att jag verkade lite ofokuserad så är det iaf min ursäkt. 
Sen kan man lägga sig i hiskeliga 90 