Störande "granne"

• Thread starter Thread starter Pips
  • Start date Start date
Vad med att promenera upp till lägenheten och fråga vänligt om det är nödvändigt att hänga upp tavlor etc vid dom tider?

Du kan ju inte vara klok?! Tänk om den som bor där säger emot när man kommer! :galen

Sensmoralen i min story är. Var säker på rätt person....

Jag var helt säker på att sensmoralen var att jitar är dorky. :(

Last edited:
Sidan 4 på hall-of-fame med katten är ju bara för bra :rofl

Själv skrattade jag gott åt den där det stod ungefär "du som har skitit på ringen borde uppsöka läkare för att få rövhålet centrerat":hihi

Påminnde om den där grejen som nursey berättade om i tråden om udda händelser på jobbet...:D

Last edited:
Gör som en gammal chef till mig. Han bodde granne med en "styrkelyftare" som troligen åt en hel del piller och tyckte det var helt ok att "lyfta skrot" kl. 03.00. Min chef kontrade helt enkelt med att köra betongborr i garderobsväggen 06.00 varje morgon innan han gick till jobbet.

Det tog två dagar innan grannen ringde på - och det löste sig smidigt. "Styrkelyftaren" bytte tider för träning och allt var lugnt.

Ibland blir det bara så fel:gnissla

Hade precis vid 18 års ålder flyttat till min lägenhet och ovanligt som det var att gå ifrån stort hus till liten 2a så var man inte van vid alla "ljud", som att posten damp ner i postfacket klockan fyra på morgonen.

Det tog några dagar så började det låta som om hm grannarna hade väldigt skoj, säng som "knackade och små "i"andet. Nåväl tänkte inte mer på det utan de får väl hålla på och höjde musiken. Dock fortsatte detta på nätterna och dagarna i flera timmar från och till och till slut efter flera nätter utan att kunna sova gick jag med röda ögon till grannen nedan och knackade på halv två på natten med orden:

SNÄLLA SLUTA JAG KAN INTE SOVA!.

Grannen tittade på mig med snäll blick och sa:

"du är inte den första som säger till mig detta men det är faktiskt inte jag som stör utan det är skorstenen som låter när det blåser"

Behöver väl inte nämna detta var något som vi skrattade mycket åt efteråt.
Skorsstenen tittade man över men det var svårt att åtgärda.

Efter något år flyttade jag och fick höra av farsan att hans arbetskamrat sov på jobbet ..."går inte att sova där, grannarna kn*llar så förbannat.

Last edited:
Susanne, helt klart. Hon är ju 80-talist. Det finns kurser i hur man hanterar just 80-talister om man behöver ha dem på sitt företag.

Det fattar väl alla att det är Per-Olof som är den skyldige. Han har nämligen fått alla avsnitt av Sommartorpet på DvD i 50 år present och som han själv säger:
"Nu jävvlar ska Hilti'n sotas ur!"

Det fattar väl alla att det är Per-Olof som är den skyldige. Han har nämligen fått alla avsnitt av Sommartorpet på DvD i 50 år present och som han själv säger:
"Nu jävvlar ska Hilti'n sotas ur!"

Ernst är roten till allt ont. Han är inte bra till något.

Mycket riktigt bor 2 av dem tillsammans (samma efternamn). Vet inte hur många lägenheter den fastigheten har per våningsplan. "Mitt" hus har dock 6st/plan. Endast 1:er och 2:or.

Får smöra lite för killen som dumpar reklam i brevlådan, han kanske kan släppa in mig i porten bredvid.

Nästa gång får jag nog kuta ut på gården och kolla VART det lyser.. sen jävlar! :D

Gör som Medelsvensson™ och sätt upp en arg lapp på varje port. Gärna inplastad och med mycket tape. :tummenupp
http://www.argalappen.se/
Oslagbar sida! :D:D:D

"Till den arme Sate som tror att det är okej att ta andras tvättmedel så kommer här ett erkännande:
Sist jag var här så blandade jag ut tvättmedlet med kattsand (använd) och det roliga är att nån av er har använt det...haha.....
PS. Pissade även i sköljmedlet...."

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...