Störande "granne"

• Thread starter Thread starter Pips
  • Start date Start date

Pips

Guest
Har åkt på ett litet problem, började väl för några veckor sedan och sker bara ibland.

Det är "grannen" som bor i porten bredvid, men vägg i vägg med oss som har fått för sig att det är en sjujäkla bra idé att börja spika upp tavlor samt funktionstesta slagborren etc mellan 02:00 och 03:00 på natten. Väggarna är i betong så ljudet sprider sig minst sagt, först trodde jag det var grannen bredvid som höll på och jag var på väg att skrika lite på henne i natt, visade sig dock vara annan "granne".

Jag kommer inte in i porten bredvid så jag kan inte precis knacka på och fråga om "hon" har alla hästar i hagen.

Imorse gjorde jag en ratsit sökning på huset bredvid, kan ju vara spännande och se om jag ska skrika på en kille i 20-25års åldern eller moster Agda 86. Dessa personer visade sig bo på 4:e våningen.

1988-03-XX Susanne XXX
1956-10-XX Päivi XXX
1946-05-XX Per Olof XXX
1947-05-XX Maj-Britt XXX
1933-12-XX Barbro XXX
1928-06-XX Else-Mari XXX

Det brukar genrellt inträffa på onsdag, fredag och lördag kvällar/nätter. Min tes är därför att det är Susanne född 88:a. Susanne är en väldigt olycklig och ful människa. Hon går ut på krogen men får inget napp, hon blir därmed deprimerad och väljer att åka hem till lägenheten för att renovera i ett försök att trösta sig. Tyvärr har Susanne tveksam kreditvärdighet och saknar därmed mobil eller hemtelefon abonnemang.

Så, tips på vad man kan hitta på? Funderar på om man inte kan regga henne på en massa "testa XXX 1 vecka till priset av YYY" etc? Vad tror ni?

Vad med att promenera upp till lägenheten och fråga vänligt om det är nödvändigt att hänga upp tavlor etc vid dom tider?

Din hyresvärd har säkerligen någon störningsjour du kan ringa. Dom kommer garanterat in och är inte människan totalt pantad i skallen så blir det tyst sen.

Du kanske skulle ta reda på om det verkligen är hon som bor i lägenheten innan du börjar ställa till med en massa jävelskap. Tänk om det är Päivi som bor där.

Sen tycker jag att du ska gå över och klaga istället för att börja jävlas. Jag tror nämligen inte att han/hon som bor i lägenheten kommer att koppla ihop dina bus med sitt nattliga borrande.

lagen är nyligen ändrad, väktare etc. får inte pyssla med störningsjour

Mjae, väktare får inte längre knacka på o säga hej.
Dock får privata bolag typ Störningsjouren AB göra det, samt polisen själva när väktarna ringer o säger till dom att åka dit :D

Hon kanske provar att borra?

Du får väl säga åt henne att skaffa en dildo med ljuddämpare!

Men det är klart, hon kanske vill ha slipon för bättre effekt?

Klockrent Susanne 1988. Hon har just flyttat dit från flickrummet i villan. Detta är hennes första lya och hon har ännu inte lärt sig hur det är att bo i lägenhet.

/J

Nja, jag satsar en slant på 1956-Päivi. Har fått en motsvarande i min uppgång
(1956-Jaana) med ungjävlar from hell, bråkande pojkvän som gastar i trapphuset och kör sin Volvo 240 på fyllan inne på gården när han blivit utslängd klockan 4 på onsdagsmorgonen.
Jävla pack. Tänker satsa på att flytta.

Ahahaha vart hittar man såna människor!?? Ring störjouren eller värden.

Hon måste vara helt retarderad. :lol

Det är nånting lurt här. Hur många lägenheter är det per våningsplan? Med tanke på att huset har flera portar är det inte ett punkthus och borde inte ha mer än max fyra (om ens så många) lägenheter per våningsplan. Det bor alltså flera i varje lägenhet.

Susanne bor med sin mamma Päivi i en lägenhet tillsammans. Av samma anledning har Susanne inte behov av en hemtelefon.
Per-Olof och Maj-Britt bor ihop i en (dessutom har båda dubbelnamn)
Barbro bor ensam i en liksom
Else-Mari.

Jag skulle tro att det är Barbro eller Else-Mari eftersom den andra parten borde sätta stopp för dumheter såsom borra mitt i natten.

Jag tror att borrandet kan komma från vilken våning som helst. Hos mig låter det nästan lika starkt oavsett var i 8-våningshuset borren slår.

Jag tror att borrandet kan komma från vilken våning som helst. Hos mig låter det nästan lika starkt oavsett var i 8-våningshuset borren slår.

Exakt. Jag var på väg att gå upp och skrika åt några grannar jag hade för att jag var trött på allt jävla borrande, fast då fick jag veta att det var en kompis som bodde två trappuppgångar bort som höll på att borra. Det lät precis som att det kom från lägenheten ovanför.

Du säger att tjejen är ful, deprimerad, har alkoholproblem och dålig kreditvärdighet.

Om du försöker sätta henne i ännu mera skit genom att beställa grejer till henne är du ju verkligen inte ens vatten värd som människa... Snacka med personen och be honom/henne sluta istället?

Hon går ut på krogen men får inget napp, hon blir därmed deprimerad och väljer att åka hem till lägenheten för att renovera i ett försök att trösta sig.

Jag tror att ifall du löser ovanstående problem för henne så blir det tyst.
Så köp en blomkvast, ring på dörren en fredagskväll och säg att du sett (hört) henne ett tag nu och undrar ifall hon inte vill äta middag me dig (och sen får du borra..)
:banana :tuttar

Ett antal år sen nu, men när jag bodde i en lägenhet i ett femvånginshus. Så råkade jag utför att hyresvärden ringde mig och bad mig vara tyst på natten med min gitarr:mad:

Vilken jävla gitarr, kan knappt blåsa i en blockflöjt, jag är helt omusikalisk försökte jag förklara. Likt förbannat fortsatte hyresvärden anklaga mig och mitt påstådda gitarrspelande.

Blev tillslut förbannad och istället för den obligatoriska "arga lappen", Så gick jag sonika och knackade på hos alla, och bad dem sluta med sitt gitarrspelande.

Blev ett jävla liv i huset, tillslut ringde värden mig och undrar vad i helvete jag håller på med pga alla anklagelser med gitarrspelande. (Värden fick en j-kla massa samtal från diverse folk i huset:D)

Fick ju svara som det var, "du började...."

Sensmoralen i min story är. Var säker på rätt person....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg