LMS Rookierace 29-30 Augusti

Var det någon som fick min vurpa på bild?? Nr 90 rookie 1000. ut ur chikanen. Grattis till vinsten Otto!!!

Last edited:
Kanontrevlig dag :tummenupp Sånär som på att det alltid vurpades där jag stog så var det skitkul att se er race'a idag :tummenupp Hade inte ryggen tackat för sig så hade jag stannat imorrn också :(

Jag fick ihop en sisådär 500 bilder, på alla klasser och nästan alla förare. Jag fotade nästan bara på banan, jag tänkte fota i depån också, i synnerhet som han jag våldgästade, #60 i R600, var granne med både Mattias, Sege och Mr Sandström, men latheten tog överhand, igen :hihi Nåväl, dom bilder det trots allt blev ligger på www.hoztic.se :)

Tack alla, ingen nämnd ingen glömd, en bra racehelg:tummenupp som inte går att fixa utan alla frivilliga.
Ska nämnas att även flera av funktionärerna var personer som har elitlicens.

Stort tack till er alla:bow:bow:bow

Christer Ordförande LMS RR Sektion

Mitt första race!

Som tävlingsledare för visso!

Alla förare, publik, mekaniker, fruar, hundar och vänner berätta vad vi gjorde bra och dåligt och vad vi kan förbättra.

Hoppas ni kan ha överseende med rabaldret i slutet med 600 och 1000.

Kraschade ut mig på sista varvet och i ledning på lördagsracet, en varvning ställde till det :mad:
Har fått en fraktur i handen och nackskada så ingen körning söndags-racet.

/Nitrous

men din stackare, hoppas du läker ihop fort och att det inte är något allvarligt med nacken. krya på dig!

Helt slut men lycklig. :)
Årets höjdpunkt. Kanontrevligt arrangemang, massor med trevliga vänner, PB och inget ras mer än en otränad gubbkropp som sa ifrån. Nu blir det bingen.

Tackar för en trevlig helg.
Tyckte allt flöt på ok även fast det var jag som vinglade runt på banan sist av alla i kväll.

Men det var ju inte så oväntat.
Men skoj var det.
Så tack för ett trevligt arrangemang.

Hade jag inte varit så jävla otränad så hade jag nog satt emot lite mer än så!

#45 R1000 snabb rakt fram!

Nå, blev det några nya personbästa för någon på mina beg. dunlopdäck?

Japp, ett gammalt Petterdäck släpade runt mig på 58,95 i Fredags. Det var jag nöjd med :)

/ Jens

Kraschade ut mig på sista varvet och i ledning på lördagsracet, en varvning ställde till det :mad:
Har fått en fraktur i handen och nackskada så ingen körning söndags-racet.

/Nitrous

Fraktur och nackskada? Är det risk för att Karlskoga är i farozonen?

Krya på dig och tack för all hjälp i helgen!

/ Jens

Last edited:
men din stackare, hoppas du läker ihop fort och att det inte är något allvarligt med nacken. krya på dig!

Tack. Ja skit faktiskt, dom ska operera nåt ben i handen idag. Har även en spricka i bakre skallbenet.
Bara jag kan köra om 13 dgr så :tummenupp

Men en bra helg annars med trevligt sällskap, och nytt personbästa 59.007 (nästan en 58a) :)

//Nitrous

Fraktur och nackskada? Är det risk för att Karlskoga är i farozonen?

Krya på dig och tack för all hjälp i helgen!

/ Jens

Har sagt till läkaren att om två veckor kommer ev. gips att råka gå sönder om dom inte kan fixa det på nåt sätt.

//Nitrous

Last edited:
Kan meddela att Daniel Hermansson startnr 44 i rookie 600 fick lämna linköpings sjukhus klockan 24 i natt med div. sträckningar i nackmusklerna! han ligger och sover just nu då vi va hemma vid 04:30 tiden! jag måste jobba...! får sova sen.. seeg natt som fan men pojkfan klara sig.. han berättar mer sen tror jag!

Toppen lms!

Verkligen tråkigt med skadorna Marcus, lycka till hos doktorn och krya på dig!

Tack LMS för en fantastisk racehelg. Det är så här tidsschemat ska se ut, gott om träningstid, två kval och ett race per dag. Mycket tid mellan körpassen så även rookiesar hinner byta däck, plasta och ljuga. TOPPEN!:tummenupp

Är nöjd med min insats, tog mina första Rookiepoäng. 3 stolta pinnar och nytt personbästa blev det i söndagsracet! :)

Stor eloge och beundran till #17 Hampus Delen som kör som en gud på bortskänkta däck och fulmekad hoj från början av milleniet. Helt respektlöst bryter han mot fysikens lagar jagar 59:or. Hampus kommer att gå långt, sanna mina ord! :banana

Än en gång, TACK LMS!

// #313 R600, PB:1.01.501

Stor eloge och beundran till #17 Hampus Delen som kör som en gud på bortskänkta däck och fulmekad hoj från början av milleniet. Helt respektlöst bryter han mot fysikens lagar jagar 59:or. Hampus kommer att gå långt, sanna mina ord!

Jag håller med, när jag såg Hampus köra 1:00,4 på sin gamla risiga gunghäst som kasta och for på banan blev jag sjuuuukt imponerad. Grymt!!!! :yoparty

Och Alvefjords och Ladarps fruktansvärda tempo var också sjukt imponerande! Mycket bra kört :tummenupp

Jag håller med, när jag såg Hampus köra 1:00,4 på sin gamla risiga gunghäst som kasta och for på banan blev jag sjuuuukt imponerad. Grymt!!!! :yoparty

Och Alvefjords och Ladarps fruktansvärda tempo var också sjukt imponerande! Mycket bra kört :tummenupp

Och såklart Otto förstås, som var så överlägsen att det aldrig blev nån fajt :Bugar

Last edited:
Strålande igen LMS

Ska försöka fatta mig kort, för barnen ska till förskolan och Marcus till sjukhuset.

Martin och Marcus, grymt sjukt tempo under racet. Synd att det slutade med krasch för Marcus vid varvning. Skönt att även killen som varvades är okej och inte blev värre med armen.

Grattis till så många denna helg, Jens, Martin, Otto, Jocke B och fler jag glömt. Maria gjorde ju kanontid på 1.02.xx, snyggt kört Maria.

Håkan som värmde upp och joggade i depån, körde kanon och som hade flera tjejer som fanclub. Mer sådant Håkan.

PerraSandstream visade att än är han att räkna med då han klämde i och tog 1 plats ett tag i kval 2 på söndagen med 59.xx tid. Härligt perra. Vad frugan än gjort med dig innan får hon allt göra igen :)

Härligt att se A/Elit-förare komma ner och vara funktionärer detta race. Tack grabbar (Anders, Andreas med flera) Anders som fixat fina priser, tack.

Hoppas Daniel (Jockes lillebror) är okej, någon som vet hur det gått? För jag fick höra att han fick åka ambulans till sjukhuset för ont i rygg och nacke.

Alla funktionärer som ställer upp, ni är värda så mycket för alla på tävlingen, tack.

Vi ska se till att göra allt för Marcus försvarar ledningen i Gelleråsen. Vi återkommer med rapport. Läskiga nu är att jag får meka hoj åt honom i veckan och han sitter intill och berättar vad jag ska göra....

Nu till sjukhuset.

Supermega tack till alla

/Liwa1

Tack alla vänner, sponsorer och alla som gör sitt för dessa härliga helger.

Last edited:
Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil