Är kaffe verkligen gott eller är det masshjärntvätt?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Kaffe - Gott eller hjärntvätt?

• Antal röstningar
    0
Jag är helt säker på att alla som säger att kaffe var gott första gången de drack det ljuger.

Japp :fakta

Va typ 14-15 och börja dricka det med 11 bitar socker eller nått.. Tog inte länge innan man drack det för glada livet dock :D

Man vänjer sig in i beroendet och när man väl är där, då är det jävligt bekvämt. :nicka

Tyvärr är nya jobbet tydligen någon form av hälsocentrum där det saknas kaffebryggare. :gnissla

Grönt té är inte lika.. knarkigt.

Vore det hjärntvätt skulle man inte dricka det utan hälla det i örat.

Fattar fan vem som helst.

Jag dricker inte kaffe, ger mig grymma mardrömmar(fan svetten lackar), men gott är det!

Kaffe är gott och skall bara drickas svart! Inge socker, mjölk eller grädde.
Te dricker jag ibland på kvällar med en kvällsmacka.

Har inte läst tråden, men jag tror att både kaffe, cigg, alkohol osv till stor del är en social grej, man tar en kopp och snackar skit i fikarummet, smyger undan bakom cykelskjulet i skolan för att tjuvröka och spana på de snygga killarna i 9c, eller sitter utanför bolaget och skrålar ikapp.
typ

Jag avskydde kaffe tills jag drack en kopp kvalitetskaffe i form av en dubbel espresso på ett bra ställe här i stan. Sedan dess blev jag såld!

Jag dricker dock inte vanligt automat/bryggkaffe utan bara gott kaffe, oavsett sort.

Jag dricker inte det för att vara märkvärdig, utan av den enkla anledningen att det är inte värt att dricka en massa skit bara för koffeinets skull när man kan dricka bra grejer med samma goda drog! Annars nöjer jag mig med cola....

I kraft av urstockholmare beställer jag alltid vanlig slät svart brygg om jag dricker kaffe på byn. De inflyttade ekonomijonen från Mönsterås och Nävragöl kan sitta där vid Vasaparken och önska sin äschprsäscho bakom sina tvillingbarnvagnar och framhjulsdrivna Audi A6 :slicka

Jag har bott i den här stan hela mitt liv, Och jag kommer fortsätta köra min HD miss i nassen så Ernst Kirsteiger-nystockholmarna sitter eldgaffelraka i bingen......tills jag dör. :tuttar

Last edited:
Kaffe är gott, har inte gått extreme ännu och dricker oftast kaffe på jobbet. Maskinerna är faktiskt ganska hyfsade. :)

Funderar på att installera någon maskin hemma men inte blivit av ännu.

Kaffe är gott, har inte gått extreme ännu och dricker oftast kaffe på jobbet. Maskinerna är faktiskt ganska hyfsade. :)

Funderar på att installera någon maskin hemma men inte blivit av ännu.

[YOUTUBE-ID]ZskqhoIEtCs[/YOUTUBE-ID]

Äntligen en rocker

/J

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back