Är kaffe verkligen gott eller är det masshjärntvätt?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Kaffe - Gott eller hjärntvätt?

• Antal röstningar
    0
Jag ogillar fortfarande "vanlig" whisky men är helt såld på tjärig & rökig whisky. Finska tjärtabletter är skiten! :tummenupp

1. Pröva en liten skvätt med en fin whisky tillsammans med en bit mörk choklad... Ta dig tid å sippa i dig whiskyn i små skvättar i taget.

2. Upprepa ett par helger i rad..

3. Fyll på whiskylagret

4. Upprepa steg 1-3

5. Besök AA

:gnissla det är så alltså?
Ska fan prova ditt förslag!

Ingen regel utan undantag men min erfarenhet säger att 90% av kaffedrickarna tyckte det smakade skit första gången de drack kaffe.

Tyckte du att det var gott första gången?

.

ja började faktiskt dricka kaffe när ja va typ 10 bast hos mormor med socker och mjölk för leka vuxen, sen sluta ja antagligen för det va just äckligt. sen börja jag nog igen för det sociala och för att piggna till lite, men nu tar inte längre koffeinet om ja inte har hållt upp några dagar. men vem håller upp med kaffe?!:va

:gnissla det är så alltså?
Ska fan prova ditt förslag!

En annan variant är att du häller upp 2 glas med whisky. Ett glas med nån lokal skotsk sörja som smakar som att svälja en ilsken katt, och ett glas med en len irländsk fjollvirre.
Dra i dig katten i ett svep sen smuttar du på irländaren så ska du se vad god den är! :tummenupp

Den direkt ockulta sörjan som materialiserades i min kopp fick mig efter ett par klunkar inse att kaffe kan vara kanske det absult mest giftiga moder natur kan frambringa.

hängde inte riktigt med, hur kom du fram till det?

har inte fått något kaffe än.....

Ingen regel utan undantag men min erfarenhet säger att 90% av kaffedrickarna tyckte det smakade skit första gången de drack kaffe.

Tyckte du att det var gott första gången?

.....därför är det ju svårt att övertala någon, som inte börjat dricka kaffe, med orden "men det är ju så gott!"
Ja, det är gott för oss koffeinister men inte för de som inte halkat ned i träsket...

det är samma med alkohol, fast är kanske närmare 100 % som inte tyckte det var gott första gången.

Last edited:
Jag är helt säker på att alla som säger att kaffe var gott första gången de drack det ljuger.

Kryssade gott trots att jag inte har druckit på snart 2 år. Läkaren sade ifrån. Hade lite strul med pumpen och all stimulantia man kunde plocka bort var tydligen bra. Visst saknar jag en kopp kaffe ibland, särskilt efter att man har druckit 4-5 koppar (muggar) om dagen i snart 20 år. Tror inte att man tyckte kaffe var gott första gången man drack, utan det vär nog snarare en vanesak precis som cigaretter, sprit och en massa annat.

Efter att jobbat 8h så är det nog det godaste att äta sig redigt mätt på riktig husmanskost, sedan ta en stor fin snus och dricka en stor kopp svart kaffe utan socker med en liten fin kaka eller annan trevlig dessert!

Vet ej men tyckte nog inte om kaffe i början, drack det rätt tidigt i livet.
Snus tyckte jag inte så illa om för om jag inte hade jag inte köpt på mig. var ett alternativ för att sluta röka.
Whisky är ingen höjdare i många fall men finns undantag. Fick smak för det när min polare åkte till lumpen så hade vi whiskykväll. Visst så var de flesta sorterna de fulaste men gick ändå ner fint. Rökiga, tjärsmakande finska sorter är de goaste! :tummenupp

Jag är helt säker på att alla som säger att kaffe var gott första gången de drack det ljuger.

Allt har med association att göra. Första gången jag drack kaffe var när jag och en kompis gråtfärdiga efter att inte fått igång ett datorspel av min mor fick skjuts till hennes väninnas son som var datanörd kl 23 på natten. Han kopplade upp burken mot något konstigt modem som kvillrade som en näktergal och sa sen, -det här kan ta tid, vill ni ha kaffe? Små och livrädda som vi var så nickade vi jakande på frågan och 7-8 koppar sedan kunde vi åka hem och spela Legend Of Kyrandia 3.

Kaffe är bra. Det bästa är första koppen på morgonen ackompagnerad av en Göteborgs rapé under läppen med efterföljande vilda ritt på porslinshästen i badrummet. Sen känner man sig som en ny människa, redo att ta över världen ända tills man rämmer fontanellen i skåpsluckan och är tillbaka på 0 igen.

:mad:

Allt har med association att göra. Första gången jag drack kaffe var när jag och en kompis gråtfärdiga efter att inte fått igång ett datorspel av min mor fick skjuts till hennes väninnas son som var datanörd kl 23 på natten. Han kopplade upp burken mot något konstigt modem som kvillrade som en näktergal och sa sen, -det här kan ta tid, vill ni ha kaffe? Små och livrädda som vi var så nickade vi jakande på frågan och 7-8 koppar sedan kunde vi åka hem och spela Legend Of Kyrandia 3.

Kaffe är bra. Det bästa är första koppen på morgonen ackompagnerad av en Göteborgs rapé under läppen med efterföljande vilda ritt på porslinshästen i badrummet. Sen känner man sig som en ny människa, redo att ta över världen ända tills man rämmer fontanellen i skåpsluckan och är tillbaka på 0 igen.

:mad:

Just vad det gäller snus så har jag oftare och oftare upptäckt att jag får ett paniksnus-sug. Alltså det kommer som en örfil och jag känner att tar jag inte en General Lös inom 3 sekunder så kommer hjärtat att stanna. Allt annat måste avbrytas!
Till saken hör att jag tar kanske fyra prillor om dagen. Första direkt när man öppnar ögona, andra efter tandborsten, tredje efter lunch och fjärde efter middag.
På senare tid att har det hänt att jag vaknat mitt i natten av att jag genast måste ha en Generalsnus Lös.

Snus är det finaste som finns. :mattias

Just vad det gäller snus så har jag oftare och oftare upptäckt att jag får ett paniksnus-sug. Alltså det kommer som en örfil och jag känner att tar jag inte en General Lös inom 3 sekunder så kommer hjärtat att stanna. Allt annat måste avbrytas!
Till saken hör att jag tar kanske fyra prillor om dagen. Första direkt när man öppnar ögona, andra efter tandborsten, tredje efter lunch och fjärde efter middag.
På senare tid att har det hänt att jag vaknat mitt i natten av att jag genast måste ha en Generalsnus Lös.

Snus är det finaste som finns. :mattias

Marknadsansvarig på Swedish Match?? :tungan
(e oxå snusare)

...tar jag inte en General Lös inom 3 sekunder så kommer hjärtat att stanna. Allt annat måste avbrytas!
Detta har inträffat för dreggel i följande situationer:

På väg ut ur ett brinnande 3-våninghus med 2 barn öve axeln, bakom spakarna i en F14 tomcat sekunderna innan avfyrandet av en målsökande misil som skulle ha räddat "Goose" från att ha blivit nedskjuten, Då världens alla medier riktats mot Dreggel som från ovala rummet är i kast med att påannonsera att vi fått kontakt med intelligent liv från yttre rymden.

Detta har inträffat för dreggel i följande situationer:

På väg ut ur ett brinnande 3-våninghus med 2 barn öve axeln, bakom spakarna i en F14 tomcat sekunderna innan avfyrandet av en målsökande misil som skulle ha räddat "Goose" från att ha blivit nedskjuten, Då världens alla medier riktats mot Dreggel som från ovala rummet är i kast med att påannonsera att vi fått kontakt med intelligent liv från yttre rymden.

Du glömde: Exakt 3 sekunder innan ett exemplariskt finskt ryck skulle ha utförts 9 månader innan lillgrabben föddes. :mad: :näsblod

Kaffe är djävulens bryggd och det rör sig om hjärntvätt:brinnerup

En stark kopp irländskt te med liiite mjölk och en chokladbit är däremot nästan bättre än sex det säger jag bara för att jag inte får något av det senare

Last edited:
Kaffe är djävulens bryggd och det rör sig om hjärntvätt:brinnerup

En stark kopp irländskt te med liiite mjölk och en chokladbit är däremot nästan bättre än sex det säger jag bara för att jag inte får något av det senare

Kom upp hit ska du få en stor norrländsk kopp kaffe IAF

Jag fick en "pressbryggare" som gör tre koppar häromdagen.
Problemet är att det blir inte ens en av mina koppar full.

Nåja, det kanske minskar min kaffekonsumption då!

Kaffe är svart guld :fakta Skulle inte överleva en enda arbetsdag utan kaffe :mattias

Jag tyckte det, men jag fuskade. Var en sötsliskig latte och jag tyckte det va godare än o'boj.

Kaffe är det som håller min arbetsdag rullande. Så fort man får lite tråkigt, datorn strular eller nån dryg professor börjar mala om nåt man ger blanka fan i kan man alltid fly till kaffeautomaten. INGEN vågar ifrågasätta någons koffeinbehov. Känner mig naken och utlämnad utan en kopp i handen.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back