Konstiga situationer som uppstått på jobbet.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Detta hände mig på jobbet iförrgår kväll:

Jag jobbar skift på en liten verkstad, skiftet består av mig o en kille till. vi är alltså helt ensamma på hela företaget på kvällarna.

Kl 21:00 kommer en kille som fick sparken före semestern in, hejar och fortsätter ner till sin gamla maskin. Han grejar en stund, sen kommer han dragande på tjock stor aluminumplatta som lagat länge mitt i verkstan som han spänner upp och börjar fräsa i.

Wtf? vad händer. frågorna hopas.

1.Vad gör han här.
2. Vems är det dyra matrialet
3. Har han tillstånd att vara här
4,har han fortfarande nyckel kvar
5. kommer jag få skit för det här.
6. ska jag slänga ut honom?
7. om jag tjallar mister han sin återanställningsrätt då

Jag o jobbar kompisen tog ett snack med han o han hävdade att det var hans material och han hade chefens tillstånd att vara där.

Han gick iaf före oss och jag var den som var sist kvar
, så jag fick släcka o låsa.
Igår var chefen på oss om att sekuritas lämnat en rapport om att det hade varit tänt och olåst när de gick sin runda.
Jag sa bara att nog hade glömt det.

Vad har ni varit med om?

Det konstigaste jag varit med om var på min förra arbetsplats. Det kom in en gubbe på lagret och ville köpa kopparskenor. Dom stösta asen skulle det va 10x80x4000mm. En kollega sa att det var tvunget att det skulle gå igenom en säljare och visade in gubben på kontoret. Efter cirka tio minuter kom det ut en order på en fruktansvärd massa koppar. Gubben hade egen lastbil och två kolleger hjälpte till att lasta. Efter en timme kom vd:n ner, högröd i ansiktet, och undrade va fan lagret sysslade med som lämnade ut koppar till någon som hade högvis med betalningsanmärkningar. Svaret blev att vi fick en order och expedierade den som vanligt. Kontoret hade missat att kolla gubbens företags ekonomi innan dom släppte ordern. Gubben var borta och koppar för 70000 också och några pengar fick dom aldrig.

Det roligaste med det hela var kollegorna som hjälpt till med lastningen. Dom sa att dom höjt omsättningen för dagen helt själva. :D

Det konstigaste jag har vart med om är nog när jag va i en lägenhet och renoverade.... När jag kom dit en morgon och plingar på så hör jag hur hon ropar "kom in"... Jag knatar in och hör hur hon säger... "Här inne är jag"... Och det kom från sovrummet där dörren stog halvöppen... Och ligger där naken och vill att jag ska göra något annat än att renovera...

Är folk så här jävla dumma i huvudet på riktigt?
Det kommer in en föredetting och eventuellt stjäl, det följer vi upp med att inte berätta om att han varit där när chefen börjar nysta?
Och det andra, det kommer en idiot och ska ha grejer för 70 pappa och ingen vet om han har pengar men han får grejerna ändå.
Hoppas alla som förekommer i historierna blir arbetslösa och det för alltid.
Facket borde anordna intelligensgallringar istället för att gnälla om fjantgrejer.
Rum ett noll ett borde ta emot även proleter! :fakta

Det konstigaste jag har vart med om är nog när jag va i en lägenhet och renoverade.... När jag kom dit en morgon och plingar på så hör jag hur hon ropar "kom in"... Jag knatar in och hör hur hon säger... "Här inne är jag"... Och det kom från sovrummet där dörren stog halvöppen... Och ligger där naken och vill att jag ska göra något annat än att renovera...

Berätta mer!!:D

Är folk så här jävla dumma i huvudet på riktigt?
Det kommer in en föredetting och eventuellt stjäl, det följer vi upp med att inte berätta om att han varit där när chefen börjar nysta?
Och det andra, det kommer en idiot och ska ha grejer för 70 pappa och ingen vet om han har pengar men han får grejerna ändå.
Facket borde anordna intelligensgallringar istället för att gnälla om fjantgrejer.

Ja hon som skrev ut ordern saknar jobb idag.

Last edited:

Är väl inte så konstigt med tanke på dina "yrkeskläder" i avataren. :D

Jag lät mig övertalas att följa en användare hem från en personalfest. Jobbar som IT-tekniker på ett ställe med tusen och åter tusen användare, äldre än en själv. Man är en toyboy tanterna tisslar om så fort man lämnat rummet.

Fan vad jag får höra om det ofta. Det går inte en pikfri vecka trots att det är ett år sedan. Även om hon bara var nåt år äldre än jag.
En intressant aspekt i det hela är att hon hade både förlovningsring och vigselring på fingret.
Hej och hå.

Sjukvården är konstig så det räcker så det inträffar varje dag men det första jag kommer att tänka på var när det kom en docent och frågade mig som stod i läkarrock och höll på med röntgenplåtar "jag skulle gärna vilja ha lite hjälp men du kan väl inte hjälpa mig för du jobbar väl inte här"
:huvet

Last edited:

App app! Det finns ett jobb för alla™

...du vill väl behålla välfärden. :cool:

Sjukvården är konstig så det räcker så det inträffar varje dag men det första jag kommer att tänka på var när det kom en docent och frågade mig som stod i läkarrock och höll på med röntgenplåtar "jag skulle gärna vilja ha lite hjälp men du kan väl inte hjälpa mig för du jobbar väl inte här"
:huvet

När jag jobbade inom vården tyckte jag inte det var någon större brist på folk i vit rock som stod och pysslade med saker utan att för den sakens skull direkt kunna bli anklagade för att jobba...

Jag hade sökt anställning och skrivit under anställningsbevis och allt, och väl där så påstod chefen att jag skulle jobba :mad:
Då hade jag väl för fan sökt ett arbete och inte en anställning, och skrivit under arbetsbevis mm!? Jävla idioter det finns, behöver jag säga att jag slutade rätt snart?

En situation som jag får rysningar av än i dag av att jag tänker på det var på ett jobb där en undertaksfirma höllt på och en av dom var en gubbe på 55-60 som står och sträcker sig... Så man ser att han har string på sig... Och som att inte det va nog så var han mycket märklig till sättet oxå...

Jag jobbade på en ICA affär här i Uppsala hos en väldigt speciell chef. Han hade för vana att sitta kvar på sitt kontor och göra diverse pappersarbeten (tror jag) för att slippa gå hem till sin fru. (Som också jobbade i butiken på dagarna och var en riktig ragata.) Vi stängde kl 20 på vardagkvällarna och var alltid 2st anställda som jobbade stängning, en som skötte butikens stängning och en som skötte postens. Jag var klar med butiken och skulle bara gå till chefen och fråga om vi skulle låsa och larma eller om han skulle göra det. Knackade på kontoret och såg genom glasrutan att han inte alls gjorde nåt pappersjobb utan satt och drack öl. Jaja angår inte mig. Chefen kom ut på lagret och skulle fråga vad jag ville. Då av någon anledning kom han på att han hade ju skjortan utanför byxorna. (Den här chefen gick alltid i kostym på jobbet, mest för att slippa jobba tror jag.) Så han skulle ju stoppa in skjortan såklart. Men på sitt eget vis. Så han öppnar skärpet och brallorna, drar ner dem till knäna och börjar pyssla med skjortan. Jag var typ 19 år och hade väl lite respekt för chefen ändå så jag försökte faktiskt hålla god min och prata vidare som om inget vore konstigt. Då kommer min kollega från posten. En rivig tant i medelåldern som alltid sa precis vad hon tänkte. "Vad FAN håller du på med..." säger hon med väldigt myndig röst och tittar anklagande på chefen. Då kunde jag inte hålla mig för garv längre. Han undvek oss ett bra tag efter den händelsen och jag fick lite "bonus" i lönekuvertet sen.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...