Elffors
Tibnor är min speedshop...
- Gick med
- 21 Aug 2008
- Hoj
- , Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Detta hände mig på jobbet iförrgår kväll:
Jag jobbar skift på en liten verkstad, skiftet består av mig o en kille till. vi är alltså helt ensamma på hela företaget på kvällarna.
Kl 21:00 kommer en kille som fick sparken före semestern in, hejar och fortsätter ner till sin gamla maskin. Han grejar en stund, sen kommer han dragande på tjock stor aluminumplatta som lagat länge mitt i verkstan som han spänner upp och börjar fräsa i.
Wtf? vad händer. frågorna hopas.
1.Vad gör han här.
2. Vems är det dyra matrialet
3. Har han tillstånd att vara här
4,har han fortfarande nyckel kvar
5. kommer jag få skit för det här.
6. ska jag slänga ut honom?
7. om jag tjallar mister han sin återanställningsrätt då
Jag o jobbar kompisen tog ett snack med han o han hävdade att det var hans material och han hade chefens tillstånd att vara där.
Han gick iaf före oss och jag var den som var sist kvar
, så jag fick släcka o låsa.
Igår var chefen på oss om att sekuritas lämnat en rapport om att det hade varit tänt och olåst när de gick sin runda.
Jag sa bara att nog hade glömt det.
Vad har ni varit med om?
Jag jobbar skift på en liten verkstad, skiftet består av mig o en kille till. vi är alltså helt ensamma på hela företaget på kvällarna.
Kl 21:00 kommer en kille som fick sparken före semestern in, hejar och fortsätter ner till sin gamla maskin. Han grejar en stund, sen kommer han dragande på tjock stor aluminumplatta som lagat länge mitt i verkstan som han spänner upp och börjar fräsa i.
Wtf? vad händer. frågorna hopas.
1.Vad gör han här.
2. Vems är det dyra matrialet
3. Har han tillstånd att vara här
4,har han fortfarande nyckel kvar
5. kommer jag få skit för det här.
6. ska jag slänga ut honom?
7. om jag tjallar mister han sin återanställningsrätt då
Jag o jobbar kompisen tog ett snack med han o han hävdade att det var hans material och han hade chefens tillstånd att vara där.
Han gick iaf före oss och jag var den som var sist kvar
, så jag fick släcka o låsa.
Igår var chefen på oss om att sekuritas lämnat en rapport om att det hade varit tänt och olåst när de gick sin runda.
Jag sa bara att nog hade glömt det.
Vad har ni varit med om?