Gissningslek om Pirate Bay

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Hur länge kommer Pirate Bay att överleva som "lagligt"?

http://www.dn.se/kultur-noje/nyheter/pirate-bay-satsar-pa-napp-och-vodka-1.934373

Från DN:

"Intäkterna ska komma från tre huvudsakliga källor. Medlemsavgifter är den första. Försäljning av digitalt lagringsutrymme och snabbare internettrafik åt företag den andra.

Men Global Gaming Factory X nöjer sig inte med att göra om The Pirate Bay till en legal tjänst. Även själva varumärket ska genomgå en metamorfos. Hans Pandeya får något triumfatoriskt i rösten när han berättar om företagets tredje intäktskälla.

– Vi kommer bland annat att sälja Pirate Bay-jeans och andra kläder. Vi har pratat med olika partner om att lansera en hel klädkollektion. Det blir även Pirate Bay-vodka och Pirate Bay-nappar för barn.

Pengarna fördelas sedan till företaget självt, upphovsrättsinne*havarna och även, som ett uppmuntrande ”fildelarbidrag”, till de flitigaste fildelarna. Men för att sajten ska fungera som ett at*traktivt legalt alternativ krävs avtal med underhållningsbranschens huvudaktörer."

Jag gissar att de lägger ner 2010-08-23.

.

Det kommer inte fungera alls, 60 miljoner bortkastade men jag vet 2st som blir väldigt glada trots att de påstår att de ej äger sidan :näsblod

GGF verkar ju vara ett rent blufföretag....sen så är det ju så att om nåt går och få tag i gratis, så kommer inte folk och betala för det.

Piratebay-vodka låter ju trevligt. Förutsatt att man kan köpa den skattefritt givetvis. men borde det inte vara Rom?

Detta är ju enbart spekulationer, köpet har ju inte ens gått igenom ännu så man får vänta och se hur dom löser det :tummenupp Detta är ungefär som när GM köpte Saab, då spekulerades det jämt och ständigt om den efterlängtade bakhjulsdrivna Saaben med V8 (den blev aldrig av men enligt tidningarna skulle den det gång på gång) :tungan

Frågan är ju egentligen endast och enbart hur mycket de "flitiga fildelarna" får betalt. Nog kan jag seeda dag och natt, spelar ingen roll vad det är så länge jag får ta hem det jag vill se gratis. Man ska inte vara negativ innan det visar sig vara riktig skit.

Spelbolaget Global Gaming Factory som bjudit 60 miljoner kronor för fildelningsajten Pirate Bay och 100 miljoner för it-bolaget Peerialism har en rad betalningsanmäkringar.

Den senaste rör bolagets delägare och tidigare tekniske chef, Icongrundaren Johan Sellström.

Han har skickat en obetald Global Gamingfaktura på 300 000 kronor till Kronofogden. Den kom in till myndigheten den 27 juli.

Kort efter det, den 13 augusti, hoppade Johan Sällström också av styrelsen, enligt Bolagsverket.

Skulden ingår i en större tvist mellan Sällström och Global Gamings vd Hans Pandeya.

I slutet av juni meddelande det lilla spelföretaget Global Gaming Factory att de tänkte köpa Peerialism och Pirate Bay.

Men några pengar att köpa bolagen med har Hans Pandaya ännu inte visat upp. Enligt ledningen finns en rad hemliga finansiärer.

På torsdag den kommande veckan planerar Global Gaming att redovisa nya detaljer i köpet i samband med bolagets extra bolagsstämma.

DN har sökt både Johan Sellström och Hans Pandeya utan framgång.

Den här dokusåpan blir bara bättre och bättre :rofl

Går det vägen så kommer The Pirate Bay att gå till historien som världens största sell-outs. Snacka om att svika sina ideal!

Går det vägen så kommer The Pirate Bay att gå till historien som världens största sell-outs. Snacka om att svika sina ideal!

I slutändan handlar allt om pengar och det "rätta" priset :tungan Men jag håller faktiskt med, 60 miljoner är priset skivbolagen kan betala för att bli av med en av världens största fildelarnätverk :gnissla Med piratebay-rättegångens uträkningar av vad skivbolagen förlorar på fildelning borde 60 miljoner vara en droppe i havet :hihi

Men det är som med denna sida, först var den inte till salu sedan ändrades det och den såldes för just det "rätta" priset :tungan

I slutändan handlar allt om pengar och det "rätta" priset :tungan Men jag håller faktiskt med, 60 miljoner är priset skivbolagen kan betala för att bli av med en av världens största fildelarnätverk :gnissla Med piratebay-rättegångens uträkningar av vad skivbolagen förlorar på fildelning borde 60 miljoner vara en droppe i havet :hihi

Men det är som med denna sida, först var den inte till salu sedan ändrades det och den såldes för just det "rätta" priset :tungan

Det spelar ingen roll om de så erbjudits tre miljarder för Pirate Bay, de hade varit sell-outs iaf. Tänk på vilken attityd de drivit sajten med och hur många de inspirerat på vägen. Att sälja tjänsten till någon som kommer att göra om den till ett lagligt alternativ vore ett stort svek mot hela fildelningsrörelsen.

Jag tror inte det blir någon affär men om det gör det så har skivbolagen m fl vunnit.

Jag tycker vi reggar domänen Piratebay2.com och rippar den vanliga Piratebay sidan och lägger upp den där.
Sen lever vi gott på reklampengar reten av livet.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg