Sambon ledig i helgen så det är lugnt! Vädret e de ända som kan sätta käppar i hjulet.
Det låter bra det!
Jag hör av mig när ja sett hur det blir!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sambon ledig i helgen så det är lugnt! Vädret e de ända som kan sätta käppar i hjulet.
Har testat med startgas men det hjälper inte
Har dragit isär alla kontakter och kollat kablarna så ingen är av, sprayat med kontaktspray och satt ihop det igen. Har kollat stiftet och det kommer gnista 

hejsan!
har länge varit intresserad av motard, tex ktm 40 525 mm..
Men har nu fått upp ögonen för Drz:an! pga, priset och att det är mycket skruva med dom "riktiga" crossarna... är intresserad av en drz 400 sm årsmodell 04-06 kanske...
Nu har jag lite frågorn angående denna båge...
1. Är dom reggade som mellan hoj?
2. När ska man göra service, och vad görs då (pris mm) ? var 5:e timma?
3. vet att dom är på cirka 40 hk hur pass svårt är det att skrämma upp dom? har hört att dom är strypt? hur? vad göra?
4. Hur går det att slanga med dom? måste man bygga om oljepumpen lr något? gasreser dom ens lr måste man koppla?
5. Vad brukar klatra på dom? pris på "vanligt" förekommande drz ras?
6. hur är dom att köra rent allmänt? dom ser lite svampiga ut?
oj va många frågor jag hade! Ni kan ju svara på nån iaf så blir jag nöjd
tack och hej / ev blivande drz sm ägare...
inga problem att hänga på stora hojar på kurviga vägar. Dom senare årsmodellerna har bättre fjädring.
ska ju vara 0,10-0,20 på Insug och 0,20-0,30 på avgas men får inte in 0,05 på insug ens 
satan va tajt ventilspelet ärska ju vara 0,10-0,20 på Insug och 0,20-0,30 på avgas men får inte in 0,05 på insug ens
![]()
Hadde jag vart du, skulle jag byta ventiler nu! Inte shimsa om. 00a med en hel del mil å hårdkörning kan de va så att dom delar sig i 2 delar snart. Spelet hadde ju minskat rejält för dig på kort tid nu!



Imorgon kommer mitt 39T drev hem, då blir det att prova 16/39 på Z:an!
Vi var och körde bana i söndags på Amsbergs gokartbana (5*DR-Z)
Jag tycker den känns lågväxlad med 16/41 även för gokartbana då jag vill använda 2-4:an på gokartbana och 5:an på större bana eller väg.
Har du hemmasvarvade hjulaxel puckar på hojen? Hur har du monterat dom? med orginalpuckarnas skruvar?
Imorgon kommer mitt 39T drev hem, då blir det att prova 16/39 på Z:an!
Touring...![]()
Hur stor bana är Amsberg igentligen?

Håller med redan 41 bakdrevet är för stort sedan 16 i framHur stor bana är Amsberg igentligen?
Körde 14/44 på min på Rörberg och hade säkert kunna lagt på 47 ibak.
Körde sedan 15/44 när jag åkte på Gelleråsen![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |