Triumph Daytona 675-tråden!

Kul och snyft

Tyvärr får jag dra mig tillbaka från denna härliga tråd då jag igår köpte en Blade -08 istället för min 675a som jag kört i fyra säsonger nu.

Tack alla för glädjen och kunskapen, inte minst trådguden Roffe:tummenupp

Ska bli roligt att åka 1000cc för att känna på dess eventuella fördelar. :)
 
Grattis till Din nya värsting:tummenupp. Vi förväntar oss -3s på varvtiderna dirrekkt!!!

:)

Tyvärr får jag dra mig tillbaka från denna härliga tråd då jag igår köpte en Blade -08 istället för min 675a som jag kört i fyra säsonger nu...:)
 
då har triumph ägandet, gått från att vara bara roligt till att man undrar om det kommer mer, speciellt nu när garantin går ut nu!

1. Larmet har börjat bråka, larmar utan anledning...

lösning: kopplat bort larmet, väntar på nytt...

2: avgas portarna öppnar inte...

lösning: vänta på service tid..

tydlingen så var det där med avgas portarna vanligt på 675:orna
så någon som har erfarenhet av detta problem.

Annars är det en underbar hoj...
 
Hej!
Jag gissar att det är EXBV ventilen som inte öppnar? Det är ett spjäll i avgasröret som stryper flödet vid ett bestämt varvtal. Ganska lätt att fixa själv! Jag följde en guide på triumph675.net, ta lös, rengör och stryk tunt med kopparpasta.
Tänk på att inte röra vajrarnas justering! Hur långt har din gått?

Lycka till/ Henrik

då har triumph ägandet, gått från att vara bara roligt till att man undrar om det kommer mer, speciellt nu när garantin går ut nu!

1. Larmet har börjat bråka, larmar utan anledning...

lösning: kopplat bort larmet, väntar på nytt...

2: avgas portarna öppnar inte...

lösning: vänta på service tid..

tydlingen så var det där med avgas portarna vanligt på 675:orna
så någon som har erfarenhet av detta problem.

Annars är det en underbar hoj...
 
Hjälp!

Nån som har en detaljerad instruktion hur man ställer in fjädringen på en -09:a?
Har kört två bandagar på Ring Knutstorp nu och vid hård inbromsning (riktigt hård alltså) så börjar framhjulet hoppa och studsa. Detta gör att det blir rätt svårstyrt...
Buden om vad som var felinställt var lika många som antalet deltagare.
Mer komp, mindre komp, mer retur, mindre retur, 2 klick hårdare, 4 klick mjukare, rätt förspänning, 1 sek från botten till topp, gunga hit och tillbaka... Jag blir knäpp! :jisses
Ge mig en skriftlig instuktion och mått! :gnissla
 
När nöden är som störst...:)

Denna tråd behandlar grundinställningar rekommenderade från Triumph. Börja med att ställa in kompression och retur enligt dessa anvisningar. Montera en kattstrypare på ett av fjäderbenen för att se hur mycket fjädringsväg Du i praktiken utnyttjar.

Ställ sedan i tur och ordning häng, retur och möjligen kompression. Denna video är mycket bra för att visa hur Du gör.

30-35 mm fram och 25-30 mm bak är en bra måttstock på var Du vill hamna när det gäller förarhäng...

Är sedan hänget rätt, returen balanserad, och det finns fjädringsväg kvar vid inbromsning (kattstryparen sitter mer än 17 mm upp på innerbenet) och Du fortfarande har lite chatter vid inbromsningen kan Du sänka gaffelbenen i styrkronan till dess ök gaffelben = ök styrkrona. Det är en mycket vanlig åtgärd på 06-08 och ger ett lite mindre aggressivt chassi.

Lycka till:)

Hjälp!

Nån som har en detaljerad instruktion hur man ställer in fjädringen på en -09:a?
Har kört två bandagar på Ring Knutstorp nu och vid hård inbromsning (riktigt hård alltså) så börjar framhjulet hoppa och studsa. Detta gör att det blir rätt svårstyrt...

Ge mig en skriftlig instuktion och mått! :gnissla
 
Kapar tråden lite.
Ni ägare, har ni märkt av kvalitetsproblem/fel med era 675:or. Isåfall vad? Jag är en sugen blivande ägare och har naturligtvis dessa funderingar. Ska provköra en 675:a i eftermiddag på Triumph Center och känner jag mig själv så kommer jag vilja ha en imorgon. Honda Hornet 07 ägare nu och där har jag lite att klaga på förutom att "streetfighter" inte riktigt var hojen för mig.
Har läst att detaljarbete på Trajorna inte är i klass med vissa andra märken men sånt bryr jag mig inte om.

Tacksam för svar.
 
Har läst att detaljarbete på Trajorna inte är i klass med vissa andra märken men sånt bryr jag mig inte om.

Tacksam för svar.
Det där sista är BS av stora mått, har haft två Honda VFR (98:a och 06:a), en R1:a -98 Race edition och har dessutom en Ducati. Trajjan är inte sämre på något vis, skulle t.o.m vilja säga att passformen på vissa saker är mycket bättre än på mina Hondor.

I övrigt har jag inte ägt min Daytona tillräckligt länge för att hinna upptäcka nåra fel.
 
Det där sista är BS av stora mått, har haft två Honda VFR (98:a och 06:a), en R1:a -98 Race edition och har dessutom en Ducati. Trajjan är inte sämre på något vis, skulle t.o.m vilja säga att passformen på vissa saker är mycket bättre än på mina Hondor.

I övrigt har jag inte ägt min Daytona tillräckligt länge för att hinna upptäcka nåra fel.

Jag tror Trajja har fått ofötjänt dåligt rykte iom hur produktionen i Hinkley såg ut precis innan "branden" gissningsvis, då de hade rätt taskig ekonomi! jag tänker då på (ursäkta om jag har fel) TT600 och Speed four och de maskinerna :va
 
Last edited:
Weeeeee .... så lykkedes det !. Der er nu liv i min 675'er.

Jeg har købt en ny motor (från en demo hoj, 2009, 80 mil !!!)

Og det fungere ... Men, nu tager jeg den til DK's bedste Triumph verksted og så mapper vi den så den er 110% ok !

Och, så er den til salg. 59.000kr !!! (jeg flytter til Singapore og skal av med den)
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top