Fel på antal mil som visas?!

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
Satt mig vid datorn och kollade på lite bilder som förra ägaren av hojen ja köpte skickat till mig för några månader sedan, och såg då på en bild på hur många mil den hade gått, nämligen 2900. nu har jag kört i ca 2 månader i alla fall och kört runt 200 mil +/- men den har inte slagit över på 3000 mil ändå?? vad kan problemet vara? är det så att den endast visar hälften av vad den har gått så borde 3000 mil servicen vara ganska så sen!. den blev gjord då hojen hade gått "2800" sa förra ägaren, stod även på kvitto vilket datum det var så.

Drevad är den inte, bytte själv bak och framdrev samt kedja för någon vecka sedan bara.
och skruvad, på vilket sätt? jag har då inte gjort något eller fått veta något. Tror inte förra ägaren var så insatt heller, då han köpte den för att han höll på med körkortet men det blev aldrig av. han körde bara några mil. dum fråga kanske, men om den skulle vara importerad från t.ex. england, skulle den kunna vara inställd på miles då?? det står dock km/h på hastighetsmätaren. och trippmätaren går efter vanliga mil. den har blivit nollställd efter 100 mil då den inte kan visa mer. kan som sagt inget om det här så
har jag dumförklarat mig så får det vara så hehe.

Drevad är den inte, bytte själv bak och framdrev samt kedja för någon vecka sedan bara.
och skruvad, på vilket sätt? jag har då inte gjort något eller fått veta något. Tror inte förra ägaren var så insatt heller, då han köpte den för att han höll på med körkortet men det blev aldrig av. han körde bara några mil. dum fråga kanske, men om den skulle vara importerad från t.ex. england, skulle den kunna vara inställd på miles då?? det står dock km/h på hastighetsmätaren. och trippmätaren går efter vanliga mil. den har blivit nollställd efter 100 mil då den inte kan visa mer. kan som sagt inget om det här så
har jag dumförklarat mig så får det vara så hehe.

Garanterat skruvad. :)

Kör 1km och kolla om den stämmer.

Om den stämmer så var förra ägaren ett busfrö.

Tidigare ägare är alltid ett gissel.
Nuvarnade ägare är alltid änglar.

Kör 1km och kolla om den stämmer.

Om den stämmer så var förra ägaren ett busfrö.

Tidigare ägare är alltid ett gissel.
Nuvarnade ägare är alltid änglar.

hehe det stämmer, jag är oftast rätt godtrogen med, illa nog. Ska återkomma då jag kört 1km då.
Ska för övrigt åka ca 60mil imorrn, så då borde man få ganska klar bild annars.

jo? den stod på 2900 då med, men jag tänkte inte på att kolla milen efter det.
har aldrig varit med om detta förut och eftersom tripp mätaren fungerade så tänkte jag inte mer på det.

Det råkar inte va en hoj från uk eller dylikt så det står igentligen Miles :näsblod , så hojen har gått 2900Miles = mycket mer än 2900Mil

Det råkar inte va en hoj från uk eller dylikt så det står igentligen Miles :näsblod , så hojen har gått 2900Miles = mycket mer än 2900Mil

Den är importerad det vet jag, men konstigt om dem har bytt från miles till km/h i hastighetsmätaren då, + trippmätaren ??

Den var i bruk första gången: 1997-04-10 i utlandet, i sverige första ggn: 1998-04-23. Dessutom har företaget som gjorde servicen skrivit på för 3000mil -service, men dem kanske inte kollar sånt alls?, + besiktningen där den också står på mil och inte miles.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back