Så jag upprepar, ett nej är ett nej!
PunkCt.
Helt klart, inte på något språk går de att förväxla med varandra dessa två ord. Möjligtvis på islamska då men det är smällar man får ta

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
PunkCt.

Du har förlorat mig. Vad är det du pratar om som jag missat?Det jag syftade på hände nån gång på -90 talet
Sorry, men så enkelt är det inte.Ett nej är ett nej.
Att det ska vara så svårt????
Man ska inte behöva slåss, sparka, ta till våld, skrika eller nåt annat väldigt extremt för att snubben i fråga ska lyssna och sluta.
Kan man inte bli lyssnad på bara genom att säga "jag vill inte"??
Säger en tjej att hon inte vill, så vill hon inte.
Detta ska räcka med att hon säger det EN gång.
Inte två gånger, inte tre gånger och fortfarande upptäcka att snubben i fråga som ligger ovanpå henne inte bryr sej skit utan kör på sitt eget race ändå, trots att hon bett honom sluta upprepade gånger.
Knappast rätt taktik att få den personen sugen genom att då tvinga sej in i henne på sådant vis.
Det är pretty respektlöst.
Hur kul är det egentligen att sätta på någon som ändå inte vill eller har lust??
PunkCt.
Helt klart, inte på något språk går de att förväxla med varandra dessa två ord. Möjligtvis på islamska då men det är smällar man får ta![]()
På första dejten..
Killen - jag tar notan
Tjejen - Nej det behöver du inte. vi kan dela.
Killen - Ok. skönt, då blir det billigare för mig.
Till fördelsedagen...
Killen - Jag planerar att fixa dig något superdyrt och fint. vad önskar du dig?
Tjejen - Nej inte behöver du köpa något dyrt. Det räcker med att jag har dig.
Killen - Ok.
Islamska? Var pratar man det?
Jag frågar, sen gör tvärtemot vad de säger, visat sig funka bäst så. Säger de att de inte vill ha något så får de något...Precis så jävla romantisk är jag!
Säger dom "vi kan dela notan" då tänker jag, jaha, en självständig tjej, vad bra....
Säger dom "jag vill inte ha något när jag fyller år" så får dom bara ett fånigt gosedjur och en påse gelehjärtan.
Jag trodde ju att vuxet folk kunde kommunicera med varandra, men det går icket om den ene är av honkön.
Vill dom ha ett halsband så får dom väl säga "Tja, ett halsband i tusenkronorsklassen skulle jag vilja ha"

Jaha... Men du får upplysa mig vidare här.Är du dum eller!? Alla arabländer där man förtrycker det kvinnliga könet såklart.
Precis så jävla romantisk är jag!
Säger dom "vi kan dela notan" då tänker jag, jaha, en självständig tjej, vad bra....
Säger dom "jag vill inte ha något när jag fyller år" så får dom bara ett fånigt gosedjur och en påse gelehjärtan.
Jag trodde ju att vuxet folk kunde kommunicera med varandra, men det går icket om den ene är av honkön.
Vill dom ha ett halsband så får dom väl säga "Tja, ett halsband i tusenkronorsklassen skulle jag vilja ha"
Självklart är ett nej alltid ett nej.
Om det inte är så att ett nej betyder att jag vill inte ha sex innan du minst 7 gånger sagt att jag är supersöt, och den enda du har ögon för i hela värden. så att jag inte ska känna mig som en slampa. För det är ju det man är om man igentligen vill men inte först säger nej för att sen ändra sig när men fått den andra att bedyra sin kärlek 7 gånger först.
Tror många tjejer skulle bli väldigt butra om alla killar tolkade deras nej som ett nej varje gång.
På första dejten..
Killen - jag tar notan
Tjejen - Nej det behöver du inte. vi kan dela.
Killen - Ok. skönt, då blir det billigare för mig.
Till fördelsedagen...
Killen - Jag planerar att fixa dig något superdyrt och fint. vad önskar du dig?
Tjejen - Nej inte behöver du köpa något dyrt. Det räcker med att jag har dig.
Killen - Ok.

-idag är jag singelJag frågar, sen gör tvärtemot vad de säger, visat sig funka bäst så. Säger de att de inte vill ha något så får de något...![]()

Nota och sexuellt umgänge är två helt skilda saker.
Lite tramsig jämföresle.
Det är va för en j*vla massa år sen, minns bara att det var ett barn, typ 4 år eller nått sånt som hade blivit våldtagen, men mannen(idioten) klarade såg från fängelse pga barnet inte gjorde tillräckligt med motstånd. Jag är inte världens största, vältränade kille m.m, men vissa nämndemän och domare skulle man vilja vara ensam med i 1 timme som friar vältäcktsmän
Jag vill gärna ha en länk till den här nyheten. Jag tror nämligen inte på det förrens jag läst det.
Som jag skrev tidigare, det hända nån gång på 90 talet, inte så lätt att hitta det då. Inte för mig iaf
Kommer du själv ihåg när du läste det? Eller minns du när din arbetskamrat berättade det under lunchen?
Det är gulligt hur naiva vissa kan vara. Tänk om det faktiskt vore så enkelt...mjaa, det är en intressant 'hypotes', kammaråklagare Rolf Hillegren rör sig med och det är relativt lätt att se om den har en förankring i verkligheten:
släpa med honom till en lädergayklubb och se vad de kommer tycka om hans 'nej' (nu spekulerar ju jag naturligtvis, han kanske snarare säger 'ja' med mycket glädje i rösten).
och ni som 'argumenterar' på ert sätt, att ett nej faktiskt inte behöver vara och betyda ett nej:
ett nej är ett nej. slutsnackat.
det är som matten ni fick lära er i småskolan; enkel att förstå och inget att tjafsa emot om.
Det är gulligt hur naiva vissa kan vara. Tänk om det faktiskt vore så enkelt...
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |