Blinkers (och en skylthållarfråga)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Köpte en ny undertail till Horneten som kom idag. (för att få bort allt slask som sitter baktill på den nu). Köpte även med blinkers.

Blinkersen jag fick med, säkert inget fel på funktionen, sitter nästan monterade så de pekar rakt ned i backen och är platta.
När jag håller undertailen framför mig i rätt lutning ser man i princip bara kanterna på dem.

Någon som vet om det är lagligt? (avståndet mellan dem är OK dock).
Faktiskt nästan så jag funderar på att köpa vanliga miniblinkers istället.

Har även en snabb fråga om skylthållare, just in case att jag vill trycka dit vanliga blinkers.

Nån som har koll på om det är något som MC butikerna, AVA, Sthlms MC-varuhus för att ta några exempel brukar ha hemma? eller är det nätet som gäller?

Är dom riktade nästan rakt neråt så är det väl tveksamt om det är OK vid besiktning eller om polisen stoppar dig. Lagtexten säger att blinkersen skall vara tydligt synlig bakifrån inom vissa vinklar om jag inte missminner mig. Går det inte att vinkla om blinkersarna då? Är det bara att dom sitter vinklade för mycket neråt som är felet så borde det nästan gå att fixa på något sätt. Kanske får du modda fästena för blinkersen på undertailen så att dom riktas åt rätt håll om det är så.

Är dom riktade nästan rakt neråt så är det väl tveksamt om det är OK vid besiktning eller om polisen stoppar dig. Lagtexten säger att blinkersen skall vara tydligt synlig bakifrån inom vissa vinklar om jag inte missminner mig. Går det inte att vinkla om blinkersarna då? Är det bara att dom sitter vinklade för mycket neråt som är felet så borde det nästan gå att fixa på något sätt. Kanske får du modda fästena för blinkersen på undertailen så att dom riktas åt rätt håll om det är så.

Ja, det är "platta" led-blinkers som satt på undertailen när jag fick den.
De sitter limmade direkt på undersidan av den, så det blir ganska mkt nedåtriktning. Hm, ja, skulle kunna se om man kan vinkla dem med nån sorts distans i framkanten på dem.

AVA har sisådär 20 olika blinkers hemma ...

/Juha

Frågan om vad som finns på hyllorna gällde egentligen skylthållare.
Men tack ändå :)

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back