Bedrägerianmäla eller inte?

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
Jaha...så kom inte varan jag betalt för... :mad:

Har ringt, smsat & mejlat personen ifråga sen i fredags då varan borde kommit men utan resultat. Banken får naturligtvis inte lämna ut uppg. om vem som äger ett visst kontonr & mobilnumret ger inget på en sökning.
Dock används samma namn i annonsen som i mejladressen & vid en sökning så hittar jag en person i "rätt" stad med namnet i fråga.

Det handlar visserligen "bara" om 400kr men ändå...Det gör mig så förbannad! :mad:

Vad tycker ni? Ska jag göra en anmälan om bedrägeri för principens sak eller strunta i det? (alternativt ta hojen ner x antal mil & göra ett oanmält hembesök :rolleyes:...)

Vad har du köpt? (så man vet vilka lockvaror man ska undvika)
Och vad hette/kallade sig annonsören?

Det är tisdag nu, känns som du kan avvakta lite till. Det kan ju inträffa att det kommer fel på posten eller liknande.

Köpte studentlitteratur...

Tänkte faktiskt på det att det inte gått så många dagar än men om hon skickat varan så borde man väl rimligtvis svarat på ngt av mina sms/mejl?

Tjaa en anmälan är ju aldrig fel.

Tänkte faktiskt på det att det inte gått så många dagar än men om hon skickat varan så borde man väl rimligtvis svarat på ngt av mina sms/mejl?

Vem vet, det kan ju vara så enkelt som att även hon firar semester...

En del har ju flera mail/sms-konton, men visst tycker man att hon borde ha svarat i alla fall.

Känns bara lite snabbt att dra igång en polisanmälan redan.

En del har ju flera mail/sms-konton, men visst tycker man att hon borde ha svarat i alla fall.

Känns bara lite snabbt att dra igång en polisanmälan redan.

jo, jag vet.. ska be kompisen mejla på annonsen ikväll & se om hon svarar. Svarar hon att boken jag köpt inte är såld så tänker jag anmäla henne omgående. Mig jävlas man f*n inte med... :finger

mmmmm... sånna skapas när man (jag) har för lite pengar kvar på kontot för å strunta i en förlust på 400kr samtidigt som jag egentligen borde ägna all ledig tid till tentaplugg... :D

Jaja sluta gnälla om 400kr det ordnar sig nog!
Jag ligger 2500 minus på kontot just nu=(
O inte tänker jag stämma någon inte!

400 kronor och denna upprördhet för några dagars försening.

Jag har ett eget fall som har pågått ett par månader och gäller drygt 20.000
Med lite samtal så har det nu löst sig:)

Jaja sluta gnälla om 400kr det ordnar sig nog!
Jag ligger 2500 minus på kontot just nu=(
O inte tänker jag stämma någon inte!

hm, tolkar du detta som gnäll? :) Då har du knappast flickvän...:D Jag bad ju bara om ett råd.... Och 400kr är inte mkt pengar för de flesta men personligen så har jag ingen inkomst sen april & då svider -400kr. Dessa skulle t.ex jag med glädje helre ha lagt på bensin till hojen eller så.

kram på dig! /gnälltanten

400 kronor och denna upprördhet för några dagars försening.

Jag har ett eget fall som har pågått ett par månader och gäller drygt 20.000
Med lite samtal så har det nu löst sig:)

Gott att höra att det löst sig. Det e då själva f*n att folk inte kan vara hederliga...

mmmmm... sånna skapas när man (jag) har för lite pengar kvar på kontot för å strunta i en förlust på 400kr samtidigt som jag egentligen borde ägna all ledig tid till tentaplugg... :D

Jag anser att du borde vänta några dagar till då posten inte alltid är så himla punktliga eller bra. Shit happens ibland och saker kommer set. Hon kanske inte heller svarar på mail lr sms, men även där kan det finnas bra anledning, hon kanske ligger på sjukan...?

Ge det några dagar innan du anmäler, det är mitt råd.

Och dina 400 lär du aldrig mer se även om du anmäler, är ju en liten struntsumma som ingen kommer bry sig om, jämför det med rätten att få reklamera en vara, det får du bara göra om varan kostar mer än 500:- ;)

hm, tolkar du detta som gnäll? :) Då har du knappast flickvän...:D Jag bad ju bara om ett råd.... Och 400kr är inte mkt pengar för de flesta men personligen så har jag ingen inkomst sen april & då svider -400kr. Dessa skulle t.ex jag med glädje helre ha lagt på bensin till hojen eller så.

kram på dig! /gnälltanten

Skojar med dig=)
Jo jag har flickvän!(ett tag tills iaf)
Men folk är skyldig mig pengar i mängder och ingen inkomst.
O jag är ett nervvrak pga det mer eller mindre.
Går lite uppochned sätter sig på den allmäna hälsan har aldrig varit så mycket sjuk som jag är nu=(
Så jag tycker att 400 kanske var lite lite och bråka om.
Inget ont menat.
Vänta ett tag till du så kommer det nog grejer som du beställt:tummenupp

Kram /Gnällgubben:)

blev lurad på en ipod touch(800kr) som ja skulle "köpa" av en kille som heter Hussein Sulefani bor neråt vid jönköping...
Polisanmälde. Men polisen "kunde inget göra"..
Blir förbannad på domhära jä**a.. Händer ju inget..
Och dom ringde mig 5 månader EFTER jag hade polisanmält-.-
Hade ju nästan glömt det då..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!