Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Om det är till 92:an så Front sprocket bolt 54Nm

Tack! måste köpa en mekhandbok. :tummenupp

Ska ner till garaget strax. Stålomspunna bromsslangar, nytt drivpaket, tankpad ev ny ruta. (TVÄTT).. Det är vad jag kommer på nu som ska göras idag inför morgondagens mcträff i Vadstena

Det är ingen som har tips på var jag kan hitta en högre ruta till bra pris?
 
Last edited:
Suttit och tittat en och tre gånger i Heynesboken om jordpunkter och försökt bli klokare men är ändå fundersam på var jordpunkterna sitter som skulle kunna spela in i detta fall.


På högersida sitter ett plåtstag från ram till toppkåpa/plastbitöversäkringsdosa, mellan det staget o ramen sitter en jordpunkt till elhärvan
 
Tänkte kolla om det är någon som vet om -97:ans topplock passar på -98:ans motor? :va

Alltså utan modifikationer...
 
Är ju inte så jobbigt att byta slipon en gång vartannat år. Även om någon annan kommit igenom med slipon betyder det inte att din besiktningsman är glad den dagen... :tummenupp

Du talar så klokt. Jag bytte lite snabbt, men blev underkänd på frambromsarna. Fick lova att byta bromsbeläggen och behöver inte besiktiga igen :banana Ska söka igenom forumet vart man lämpligast köper reservdelar...
 
Drivpaketet sa upp sig totalt i måndags. Så nu är det dags att byta.

Vart köper man till bra pris? S-racing.
Har kollat runt lite efter en kedjespännare. Men hittar inget. någonstanns, sitter det ingen på bladen?
 
Drivpaketet sa upp sig totalt i måndags. Så nu är det dags att byta.

Vart köper man till bra pris? S-racing.
Har kollat runt lite efter en kedjespännare. Men hittar inget. någonstanns, sitter det ingen på bladen?
När det gäller drivpaket så kan jag rekomendera http://www.addemoto.se/.
Man kan skicka in beställning via mail och de levererar snabbt.
 
Bromsjustering

Tjena blade-cowboys!

Då var bromsbeläggen fram bytta. Tur att man, precis som Per Gessle, är en händig man :tungan

En fråga... nån som har erfarenhet av att finjustera bromsarna? Aset tar hårdare på vänster än höger. Beläggen på vänster var slut, men det fanns mer på höger. Kände på skivorna efter en liten provtur och den vänstra blir varmare. Har inte manualen framför mig, men är det trixigt att "lätta på trycket" på ena sidan om man skulle vilja det?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top