SoLdIeR_boy
push it to the limit
hej
Jag har fått ett väldigt stort problem.. var ute och körde för ett tag sen och märkte att hojen blev väldigt mjuk i dämparen.. så när jag kommer fram till min destination och hoppar av hojen så pekar polaren på mitt bakdäck så jag vänder mig om och tittar och då ser jag att slangen som går från bakdämparen till behållaren har spruckit och att all olja från behållaren har sprutat på däcket..(hade änglavakt då det bara kom vänstersvängar).. så nu har jag ingen dämpning överhuvudtaget...har lindat runt slangen med ett antal tejp rullar men det läcker fortfarande igenom..
vet någon hur jag ska gå tillväga.. har vart och pratat med öhlins men de kunde inte hjälpa mig.. de rekomendera mig till en öhlins auktoriserad verkstad.. åkte till ava.. då de sa att jag skulle komma dit med själva dämparen så skulle de se om den skulle behöva renoveras med mera.. för en ganska saftig summa.. vilket inte kommer på frågan då jag inte vågar ge mig på att ta loss hela bakdämparen... vet någon något ställe som kan fixa detta smidigt och enkelt..
behöver bara en stålomspunnen slang som är nästan identisk med en vanlig bromsslang. och kan fylla på behållaren med ny olja.. tips på någon verkstad som tillverkar egna slangar?? Vill ut och åka sommaren är snart slut
tacksam för alla hjälpande svar.
Jag har fått ett väldigt stort problem.. var ute och körde för ett tag sen och märkte att hojen blev väldigt mjuk i dämparen.. så när jag kommer fram till min destination och hoppar av hojen så pekar polaren på mitt bakdäck så jag vänder mig om och tittar och då ser jag att slangen som går från bakdämparen till behållaren har spruckit och att all olja från behållaren har sprutat på däcket..(hade änglavakt då det bara kom vänstersvängar).. så nu har jag ingen dämpning överhuvudtaget...har lindat runt slangen med ett antal tejp rullar men det läcker fortfarande igenom..
vet någon hur jag ska gå tillväga.. har vart och pratat med öhlins men de kunde inte hjälpa mig.. de rekomendera mig till en öhlins auktoriserad verkstad.. åkte till ava.. då de sa att jag skulle komma dit med själva dämparen så skulle de se om den skulle behöva renoveras med mera.. för en ganska saftig summa.. vilket inte kommer på frågan då jag inte vågar ge mig på att ta loss hela bakdämparen... vet någon något ställe som kan fixa detta smidigt och enkelt..
behöver bara en stålomspunnen slang som är nästan identisk med en vanlig bromsslang. och kan fylla på behållaren med ny olja.. tips på någon verkstad som tillverkar egna slangar?? Vill ut och åka sommaren är snart slut
tacksam för alla hjälpande svar.