Köp en bil och du får en AK-47 på köpet

Men det var samma snubbar som låg bakom AK4 och ST44 har jag för mig att jag tror att jag kanske läst någonstans.

Släkt! :hihi

Stg 44 var den mytomspunne Hugo Schmeissers konstruktion (Han satt som av ett sammanträffande på samma ställe som Michail Kalasjnikov efter kriget då AK-47 konstruerades). Men det stämmer säkert att någon/några andra var involverade i bägge vapnen, så långt sträcker sig inte mina kunskaper.

No problem, inslaget från CNN tyckte jag var festligt...

Inslaget på Fox var bättre. Det blir gärna så när man slipper en näsvis vänsterflabba till reporter...

Visst måste det väl finnas något som är only in Sweden.

Tja, det är väl "only in Sweden" som handeldvapen är så strikt reglerade att endast kriminella har tillgång till dem...

Inslaget på Fox var bättre. Det blir gärna så när man slipper en näsvis vänsterflabba till reporter...

Tja, det är väl "only in Sweden" som handeldvapen är så strikt reglerade att endast kriminella har tillgång till dem...

Nej.
I Grey Britain har inte ens polisen tillgång till handeldvapen utan byråkrati.

Edit:
Jag har ett skåp fullt med vapen.
Är jag kriminell då?

$450?

Kostar bara en ny AK47 450 dollar!? Då hade jag hellre gått och köpt den bil jag egentligen ville ha och köpt en AK själv någon annanstans.

Kostar bara en ny AK47 450 dollar!?

Det går säkert att hitta ännu billigare. Med stor volym, enkla material och utan lullull blir det inte särskilt dyrt att tillverka saker.

Visst måste det väl finnas något som är only in Sweden.

Att gnälla över hur kasst allt är här istället för att flytta måste vara typiskt svenskt. Och vädret. :mad:

Last edited:
Sant! Inte ens hemvärnet får ha vapen längre, seriöst. :rofl

Tja.
Skall prostataguerillan ha vapen?
Den bataljon som jag skulle krigsplaceras i lades ned av besparingsskäl.
12 månader åt helvete.
Spelar inte mig någon roll.
Ganska snart efter beskedet så ringde de från hemvärnet.
Undrade om jag ville vara med.
"Vaskadevabraför?"
"Du får en egen AK4!"
Kewlt...

Tjena.
Om de ingår i försvaret så är det väl lämpligt att de också har tillgång till vapen, det borde gå hand i hand med själva uppdraget.

Halt, eller jag kastar en näve grus!

När jag gjorde min värnplikt så stod det i våran uppdragsbeskrivning att vi skulle avge verkanseld mot fientligt flyg.

Det är väl bra, men jag utrustades med K-pist 45B, skulle jag ha väntat tills dom stod parkerade på backen då?
För mot flygande plan hade det nog varit verksammare att kasta upp en näve grus och hoppas att dom sög in det i motorn...

Det är väl bra, men jag utrustades med K-pist 45B, skulle jag ha väntat tills dom stod parkerade på backen då?

Indirekt eld! Sikta 45 grader uppåt i utflygningsriktningen och håll in avtryckaren medan clusterbomberna exploderar kring dig! :rofl

Hundra meter rak kulbana är inte så imponerande nej. :D

Halt, eller jag kastar en näve grus!

När jag gjorde min värnplikt så stod det i våran uppdragsbeskrivning att vi skulle avge verkanseld mot fientligt flyg.

För mot flygande plan hade det nog varit verksammare att kasta upp en näve grus och hoppas att dom sög in det i motorn...

Man kan skratta åt det idag men det hemska är att verkligheten var precis så bister, våra infanteribrigaders luftvärn på kompani och bataljonsnivå bestod av kulspruta m/58 monterade på Lv-lavettage samt skyttesluskarnas handeldvapen, först som brigadluftvärn fanns ett kompani med RBS70 eller RBS 69 "Redeye" och 40 mm Lv-akan.

Hela kalla krigets skriande brist på luftvärn i armén har förklarats med att man ansåg att flygvapnet var såpass starkt att det i händelse av krig skulle ha luftherraväldet över Sverige, hade svenska jakten luftherraväldet blir det inte lönsamt att skicka in attackflyg och direkt självmord att skicka in attackhelikoptrar. Måhända är det sant, men svenska höga militärers vinterkrigsromantiserande drömmar om "sega gubbar" i massor spelade nog också in.......

Samtidigt är det lite av en ödets ironi att hela den amerikanska doktrinen om användandet av attackhelikoptrar smulades sönder våren 2003 av ett gäng irakiska bönder med AK-47, RPG och 20 mm akan......

Tror ni bilförsäljarna kommer med liknande kampanjer i Sverige snart? :D

Vad Mark Muller inte tänkte på att han kanske säljer en bil till en missbrukare och då ger denne en AK-47 att härja med när personen är drogad :näsblod

:kanniknarkaliiiitemindre

Mark Muller, som under parollen "Gud, vapen och amerikanska pickuper", slänger in ett automatgevär vid köp av en bil.

– Det är extremt framgångsrikt. Vi har ett metamfetaminproblem här och folk vill bara skydda sig, säger han till Daily Telegraph.

Beslagen ökar av metamfetamin, en starkare och farligare variant av amfetamin. Det visar färska siffror från Tullverket, som tillsammans med Rikskriminalen förbereder en särskild rapport till regeringen.

Under första halvan av 2000-talet beslagtog tullen några enstaka kilon metamfetamin varje år. 2006 tog tullen 18 kilo, året därefter 36 kilo och förra året 55 kilo.

Bara under första halvåret i år har tullen tagit 101 kilo i beslag av rent metamfetamin, visar färska siffror som DN fått från Tullverket.

För två år sedan var amfetamin åtta gånger vanligare i polisens beslag. I dag är det bara dubbelt så vanligt, enligt beräkningar från Rikskriminalen.

I synnerhet ungdomar efterfrågar centralstimulerande droger som gör dem pigga och uppåt på helgerna när det är fest. Sedan behöver de andra droger för att varva ned när de ska återgå till det normala.

– Därför ser vi också att blandmissbruket har ökat, säger Lars Hansson, nationell narkotikaexpert vid Tullverket.

Metamfetaminet triggar känslorna. Självförtroendet ökar och användaren känner sig störst, bäst och vackrast.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/metamfetamin-okar-kraftigt-1.946726

Last edited:
"There are over 550 million firearms in worldwide circulation; that's one firearm for every twelve people on the planet. The only question is: How do we arm the other 11?" :D

[YOUTUBE-ID]avESXf5_1Zk[/YOUTUBE-ID]

"There are over 550 million firearms in worldwide circulation; that's one firearm for every twelve people on the planet. The only question is: How do we arm the other 11?" :D

[YOUTUBE-ID]avESXf5_1Zk[/YOUTUBE-ID]

mahahah :hihi

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back