Triumph Street Triple-tråden

HELVETES JÄVLA F**TA.... Fick problem med blinkersen den bara la av... tänkte det gått en propp... Lossade skruvarna till tanken och lyte upp den... hittade inget fel.. testade igen och då funkade det :confused:... Tänkte dra åt tanken då hände det som INTE får hända :( :( Spärrskaftet lossade och föll ner på tanken och en liiiiiiiten jävla färg flagna lossade på tanken :gnissla :gnissla Hur ska man fixa det?? Köpa en ny tank för 5 papp?? Lr kan nån fixa en liiiten lack skada?? :brinnerup Känner mig såå misslyckad :huvet
 


Fel forum ;)

"Kan tänka mig att gå ner lite på priset vid snabb och smidig affär."

Ge han 55 och gazza

HELVETES JÄVLA F**TA.... Fick problem med blinkersen den bara la av... tänkte det gått en propp... Lossade skruvarna till tanken och lyte upp den... hittade inget fel.. testade igen och då funkade det :confused:... Tänkte dra åt tanken då hände det som INTE får hända :( :( Spärrskaftet lossade och föll ner på tanken och en liiiiiiiten jävla färg flagna lossade på tanken :gnissla :gnissla Hur ska man fixa det?? Köpa en ny tank för 5 papp?? Lr kan nån fixa en liiiten lack skada?? :brinnerup Känner mig såå misslyckad :huvet

Svart nagellack? ;)
 
Last edited:
Finns det nåt slags trim till strett triple r ? Inte för att jag är i närheten av att utnyttja all effekt nu, bara lite nyfiken.
 
Finns det nåt slags trim till strett triple r ? Inte för att jag är i närheten av att utnyttja all effekt nu, bara lite nyfiken.

Helsystem typ Arrow eller ZARD och så kan man ju såklart mecka med elektroniken med t.ex Power Commander.
Daytonan har ju samma motor med cirka 15 hästar fler så där finns ju nog en del att hämta.

För övrigt så går nog alla hojar att trimmas, det enda som sätter gränsen är plånboken =)
 
Förmodligen... Annan topp och andra kammar bla.... Är nog inte lika rolig att med effekten högre upp.... då den inte är så rolig i 150+ :näsblod

Det är ju skönt att slippa varva 8000 så fort man ska lämna ett rödljus. Jag tycker vår hojs effektkurva ser helt optimal ut (för bruk på både gata och bana), en ytterst linjär ökning av effekt i förhållande till varv. :yoparty
 
Det är ju skönt att slippa varva 8000 så fort man ska lämna ett rödljus. Jag tycker vår hojs effektkurva ser helt optimal ut (för bruk på både gata och bana), en ytterst linjär ökning av effekt i förhållande till varv. :yoparty

Jag håller med till fullo :) Jag är as nöjd med kurvan som den är... Fast liite mer umphf hade ju aldrig vart fel med då måste nog volymen upp och då blir det lite tyngre och det är ju lika med mindre kul :tungan
 
Japp Streeten är perfekt till allt förutom motorväg =)

Det är motorvägen det är fel på! Den är för rak! :tungan

Jag håller med till fullo :) Jag är as nöjd med kurvan som den är... Fast liite mer umphf hade ju aldrig vart fel med då måste nog volymen upp och då blir det lite tyngre och det är ju lika med mindre kul :tungan

Ouf, jag som har ganska nytt körkort (åtta mån) och bara en bandag tycker fortfarande att det nästan är för mycket drag... :tungan
 
Last edited:
Ni har nog rätt.. trim är nog överflödigt, iaf som jag kör nu. Men hur är det med att dreva om den då. I såna fall så slipper man ju mecka med effektkurvan och bara axet. Jag håller med om att den passar bättre på små kurviga vägar än på motorvägen. detta trots att jag monterat både flyscreeen och kåpa , man får krypa ihop bra om man inte ska påverkas av fartvinden. Det vore ju skoj om den kom upp lättare på bakhjulet på 2:an och 3:an.
 
Ni har nog rätt.. trim är nog överflödigt, iaf som jag kör nu. Men hur är det med att dreva om den då. I såna fall så slipper man ju mecka med effektkurvan och bara axet. Jag håller med om att den passar bättre på små kurviga vägar än på motorvägen. detta trots att jag monterat både flyscreeen och kåpa , man får krypa ihop bra om man inte ska påverkas av fartvinden. Det vore ju skoj om den kom upp lättare på bakhjulet på 2:an och 3:an.

Trean är lite klurig, men vilken hoj får du upp lätt på 3an?!?
2an går den ju upp på bara man tittar på den =)
Eller du vill powerwheela på 2an och 3an? Isf får du nog köpa en Ducati Streetfighter =)
 
Last edited:
Ja då var man hemma efter en tripp i Norge! Vart 260 mil varav 240 i regn.. Men vilka vägar! Rekomenderar alla att ta en tripp till landet med underbara kurviga vägar! Åkte 82 mil på en dag, och det är inga problem med st3an!! Klart gryym hoj! Nu är det verkligen dags att lämna in den på 1000mila servicen..
Till topps!!
Robban
 
Eller en Superduke :)

Skulle vilja påstå att det är en litersporthoj man ska ha om man ska om man tycker att powerwheelies på högre växlar is the shit...

För övrigt, Street Triplen är den bästa wheeliehojen, om man ska tro tidningen Super Bike som utsett just denna hoj till detta. :yoparty
 
Ja då var man hemma efter en tripp i Norge! Vart 260 mil varav 240 i regn.. Men vilka vägar! Rekomenderar alla att ta en tripp till landet med underbara kurviga vägar! Åkte 82 mil på en dag, och det är inga problem med st3an!! Klart gryym hoj! Nu är det verkligen dags att lämna in den på 1000mila servicen..
Till topps!!
Robban

Vi ställde in våran norge resa pga att det såg mörkt ut på väder fronten... Lägg gärna upp några pix om du har!
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top