TL-tråden - v2 !

Tack för tipsen, men hahahaha kul o se va alla reagerade på traktor liknelsen.

Förstår att man inte kan jämföra, men tyckte bara att hojen kändes lite väl slö för att ha 120-130hk. Men e ny i twin träsket o måste säga att jag alltid varit förtjust i denna hoj, därför va jag tvungen att köpa en

Ska gå igenom hojen under vintern o kolla upp allt

En fråga till: Går det o få tag i helsystem? har kollat lite men inte hittat något? Tycker den låter lite för klent :)

Du måste också ta i beräkningen att den är uppbyggd av bly.
Det här är en hoj du verkligen måste arbeta med när du kör den. Och så kan den trilskas rent mekaniskt ganska mkt om man har otur.
Inte som GSXR:en som praktiskt taget kör av sig självt.

Jag är inte helt säker gällande helsystem men jag har för mig att det är dåligt på den fronten. Tror de andra vet mer säkert.
 
Tack för tipsen, men hahahaha kul o se va alla reagerade på traktor liknelsen.

Förstår att man inte kan jämföra, men tyckte bara att hojen kändes lite väl slö för att ha 120-130hk. Men e ny i twin träsket o måste säga att jag alltid varit förtjust i denna hoj, därför va jag tvungen att köpa en

Ska gå igenom hojen under vintern o kolla upp allt

En fråga till: Går det o få tag i helsystem? har kollat lite men inte hittat något? Tycker den låter lite för klent :)

Lite bilder på skönheten

Den ser ut att va i jäkligt fint originalskick iaf.. kan ju faktiskt va strypt.
Sen har man inte kört twin tidigare så är den lugna motorgången väldigt bedräglig... det låter och känns betydligt lugnare än vad det egentligen går!
Kommer ofta på mig själv med att dra rätt lugnt på växlarna 3,4,5 och lyssna på åskmullret sen titta på mätarn åsså går det 180 typ.
Sant att det krävs lite mer "karl" liksom att köra TLR än en GSXR, som sagt gixxern kör nästan själv... TLR'en vill bli tillsagd vad den ska göra. Men rätt inställd (inte originalinställningarna!) så går den faktiskt som på räls i kurvorna.
Helsystem går att få tag på nytt utan problem om du beställer t ex från England. Beggat kan bli lite knivigare... men kolla t ex på www.tlzone.net
men om du reggar dig där, håll hårt i plånboken! Finns galet mkt godis att shoppa.
 
Bänkkörning idag. Resultat med pc3, 3, moddad luftburk och helsystem: 126,4 hk 102,3 nm. Helt okej tycker jag. Vad har ni andra för resultat på era??
 
Någon runt malmö trakten som kan hjälpa mig att byta drivpaket på TLR närmaste dagarna?
 
Var och körde lite på gelleråsens bana under bikeweek. Bikes fotograf lyckades trots mitt muller och min höga hastighet :) få med mig på bild. Han kanske tyckte det var lite charmigt med en tiller på banan. Många körde över sin förmåga och åkte av men min tiller var stadig och trygg i alla kurvor.
 

Bifogat

  • 2064.jpg
    2064.jpg
    71.6 KB · Visningar: 73
  • 2067.jpg
    2067.jpg
    81.5 KB · Visningar: 81
Var och körde lite på gelleråsens bana under bikeweek. Bikes fotograf lyckades trots mitt muller och min höga hastighet :) få med mig på bild. Han kanske tyckte det var lite charmigt med en tiller på banan. Många körde över sin förmåga och åkte av men min tiller var stadig och trygg i alla kurvor.

Stylish!
 
håller på att montera lite nya saker på hojen.
och har fått dig riflemans 1/5. men tog bort styrändsplugen på högersidan för att få av hantaget. men nu kan jag inte skruva dit det. sitter en gummi bit långt in och sedan verkar det som en muter som lagt sig fel.

är det en muter som är lös där inne eller?
Är det fast monterade gänger som man skall fästa skruven i?
 
Bänkkörning idag. Resultat med pc3, 3, moddad luftburk och helsystem: 126,4 hk 102,3 nm. Helt okej tycker jag. Vad har ni andra för resultat på era??

Liknande mina siffror, och vi verkar ha ungefär samma (motor)moddar. :)

Tror jag fick 127.4, men allt sådan skiljer ju från bänk, lufttemperatur, luftfuktighet etc etc. :)

:hej
 
Det är ingen som sitter på ett par passagerarpinnar/avgashängare för en TLR över?

Jag skulle behöva ett par...
 
när ni ändå pratar om passagerar pinnar måste jag fråga en sak.
Han jag köpte hojen av sa att man inte skall ha passagerare på TLR för att bakkåpan spricker.
är detta sanat eller man kan ha folk på bak?
 
Jag har nog ett extra set passagerarpinnar liggandes... passar de på S bakramen?
Hängarna och pinnarna är ju inte samma sak... :va
True. Det är passagerarpinnarna jag är efter.
Nej, de passar inte, men de har rätt form för att få dit om jag har ett system med högre pipor och jag kan fixa en adapterplatta för dem.

när ni ändå pratar om passagerar pinnar måste jag fråga en sak.
Han jag köpte hojen av sa att man inte skall ha passagerare på TLR för att bakkåpan spricker.
är detta sanat eller man kan ha folk på bak?
Du bör ha passagerardynan monterad... Humpen spricker nog. :7peta
 
Last edited:
Det är ingen som sitter på ett par passagerarpinnar/avgashängare för en TLR över?

Jag skulle behöva ett par...

På min är det löst med ett par pinnar från Tls till mitt högt dragna helsystem, du kanske redan har sett den här lösningen men det kan ju också vara en variant...

http://i524.photobucket.com/albums/cc322/Mattsas/DSC_0918.jpg

http://i524.photobucket.com/albums/cc322/Mattsas/DSC_0912.jpg

http://i524.photobucket.com/albums/cc322/Mattsas/DSC_0914.jpg

http://i524.photobucket.com/albums/cc322/Mattsas/DSC_0916.jpg

Distanser och längre bultar, men kapning av fästet för orginalburkarna gör väl att du ändå behöver ett par beg pinnar...

Mvh Mattsa.
 
På min är det löst med ett par pinnar från Tls till mitt högt dragna helsystem, du kanske redan har sett den här lösningen men det kan ju också vara en variant...

http://i524.photobucket.com/albums/cc322/Mattsas/DSC_0918.jpg

http://i524.photobucket.com/albums/cc322/Mattsas/DSC_0912.jpg

http://i524.photobucket.com/albums/cc322/Mattsas/DSC_0914.jpg

http://i524.photobucket.com/albums/cc322/Mattsas/DSC_0916.jpg

Distanser och längre bultar, men kapning av fästet för orginalburkarna gör väl att du ändå behöver ett par beg pinnar...

Mvh Mattsa.
Clever.
Det där var ju en snygg lösning faktiskt. Ska fundera lite extra på det där...
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top