TL-tråden - v2 !

Har fått lite läckage på min slavcylinder till kopplingen...

Någon som vet var man kan hitta sån, typ kanske på e-bay. kollade igår men hittade ingen.

Eller ska man köpa en renoveringsats..

Ingen som har något tips:confused:

Nu ska man besikta på torsdag, ska man byta till orginal-piper?
Hur gör ni när ni ska besikta hojen:confused:
 
Ingen som har något tips:confused:

Nu ska man besikta på torsdag, ska man byta till orginal-piper?
Hur gör ni när ni ska besikta hojen:confused:

Nä du behöver inte byta skulle jag tro, både Putte och jag besiktar med helsystem som brukar låta lite mer än om man har bara andra slutburkar.
 
Nu har man bytt dämparna iallafall...:yoparty

Sen har ja fixat en vajer så man inte ska kunna tappa kåpan bakom sitdelen,
rostfri-vajer till låssprintar till kapell på båt 35:-, sen karbinhakar från ÖoB 16:- för 4st...:tummenupp


Såg att man kunde köpa sån vajer på TLzone, men de var lite dyrt.
Fixade en egen istället.:banana
 

Bifogat

  • Bild072.jpg
    Bild072.jpg
    73.2 KB · Visningar: 45
Nu har man bytt dämparna iallafall...:yoparty

Sen har ja fixat en vajer så man inte ska kunna tappa kåpan bakom sitdelen,
rostfri-vajer till låssprintar till kapell på båt 35:-, sen karbinhakar från ÖoB 16:- för 4st...:tummenupp


Såg att man kunde köpa sån vajer på TLzone, men de var lite dyrt.
Fixade en egen istället.:banana

Har du inget lås på den?
 
Min sitter fast med låset, varför har du gjort detta?

Nu e ja med på noterna...
Min sitter oxo fast med låset. Men har nästan tappat kåpan ett par gånger, tack vare att man måste trycka till ordentligt för att låset ska låsa sig.
Så jag fixade den här vajen om man har lite bråttom o glömmer att trycka till kåpan ordenligt,så man slipper åka o leta efter kåpan...:banana

En liten säkerhetsgrej bara... o tips till er andra, om ni vill göra så...
 
Har gått o köpt en till hoj (TL1000R -99) men måste säga fyfan va segt den går :confused:

Har läst att dessa kom med strypningar i början, tror ni strypningen sitter kvar? Orkar inte läsa igenom 350sidor i denna sköna tråd så undrar om någon vänlig själ kan förklara för mig var dessa sitter så ja kan kolla?

Känns som att köra en traktor mot GSXRen :tuttar
 
Har gått o köpt en till hoj (TL1000R -99) men måste säga fyfan va segt den går :confused:

Har läst att dessa kom med strypningar i början, tror ni strypningen sitter kvar? Orkar inte läsa igenom 350sidor i denna sköna tråd så undrar om någon vänlig själ kan förklara för mig var dessa sitter så ja kan kolla?

Känns som att köra en traktor mot GSXRen :tuttar

lyft tanken och kolla i luftburken om trattarna är ur svarvade

kolla med Abrakadabra han har precis tagit bort dom på sin hoj.

sen är det väll en kabel under sadeln som skall vara klippt, brun tror jag. är inte säker. du får kolla upp det. står väll en 10 sidor bak i denna tråd
 
Last edited:
Har gått o köpt en till hoj (TL1000R -99) men måste säga fyfan va segt den går :confused:

Har läst att dessa kom med strypningar i början, tror ni strypningen sitter kvar? Orkar inte läsa igenom 350sidor i denna sköna tråd så undrar om någon vänlig själ kan förklara för mig var dessa sitter så ja kan kolla?

Känns som att köra en traktor mot GSXRen :tuttar

DET ÄR EN TRAKTOR I JMF MED GSXR:EN!!!

Brukar du jämföra en Porsche GT2 mot en SAAB 9-5 Aero?

Btw: grattis till grisen :krama
 
Last edited:
Har gått o köpt en till hoj (TL1000R -99) men måste säga fyfan va segt den går :confused:

Har läst att dessa kom med strypningar i början, tror ni strypningen sitter kvar? Orkar inte läsa igenom 350sidor i denna sköna tråd så undrar om någon vänlig själ kan förklara för mig var dessa sitter så ja kan kolla?

Känns som att köra en traktor mot GSXRen :tuttar

Lol... vad hade du förväntat dig av en 10 år gammal hoj?
Den har 40 hästar mindre än din gixxer liksom.

Men se till att den går som den ska iaf... enkelt test är ju att kolla toppfarten, har du originaldrevning så ska du komma nära rödmarkeringen på högsta växeln vilket är ca 280-290 på mätarn (ca 260 verklig hastighet). Rekommenderar öppna pipor, ommappning av sprutet och lätt neddrevning (typ 3 taggar upp bak)... Samt de andra mer eller mindre standardmoddarna som inte kostar många kronor... som sänkt styrkrona, lättare olja i styrdämparen, 1/5 throttle insert... osv

Den ska iaf klara ca 120-125 ponnys i en bänk om den går bra, kanske lite till med helrör, filter och remap. Vilket är precis jämna siffror med Honda SP-1, Ducati 996/998, Aprilia RSV Mille och de andra 1000cc twinnarna.

Vill du ha en twin som går som din gixxer måste du upp i kubik, vi snackar RC8R, 1198S.

Allvarligt, vad förväntar du dig av TL'en? Vad ska du använda den som? Bara nyfiken... Välkommen i traktorträsket iaf! Akta dig, du kan fastna som oss andra, det är rätt charmiga moppar det här när man får ordning på dem. :fyllisar
 
Tack för tipsen, men hahahaha kul o se va alla reagerade på traktor liknelsen.

Förstår att man inte kan jämföra, men tyckte bara att hojen kändes lite väl slö för att ha 120-130hk. Men e ny i twin träsket o måste säga att jag alltid varit förtjust i denna hoj, därför va jag tvungen att köpa en

Ska gå igenom hojen under vintern o kolla upp allt

En fråga till: Går det o få tag i helsystem? har kollat lite men inte hittat något? Tycker den låter lite för klent :)

Lite bilder på skönheten
 

Bifogat

  • 2.JPG
    2.JPG
    120.5 KB · Visningar: 67
  • 3.jpg
    3.jpg
    73.7 KB · Visningar: 69
Har beställt 2st packningar o fjäder till slavcylinder på motorn, inget hemma i Sverige. men de gick på 233:-
Så nu e de bara att vänta på grejorna...
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top