Utflykt på bulten..

Givetvis finns det andra vägar, men Bulten råkar alltid finnas med i resplanen. Ska man nånstans,köpa tidning eller så, så är det alltid via Bulten, omväg eller inte :)

Precis! Skulle bara iväg för att tanka men sedan blev det som en stor U sväng ner genom bulten och hem.:)

Kan bara hålla med. Har ni verkligen inga andra bra MC-vägar att åka på där uppe?

Finns hur många grymt fina som helst. Själv kör jag ofta norrut på fina småvägar runt Vallentuna-Rimbo och Norrtälje. Fiken är grymma samt att man knappt träffar några rejsputtar alls. Ibland undrar man om folk endast orkar köra Bulten och Bogesund om och om och om igen.

En gång då jag körde bulten har jag varit läskigt nära att få in en plasträser rakt in i fronten när han driftade över i min fil. Efter det så har jag endast kört där en gång och då tidigt på morgonen när trafiken var minimal.

Men vafan, jag är ju bara gammal å bitter. :gnissla

...är det jag som är nyvaken, eller är den hastighetsmätaren waaaaay off?

Det ser ut, och låter som, vilken mysrunda som helst - och det står 200 stup i ett på mätarn'...

jag skulle inte kunna lägga upp min bultenresa på youtube :gråta

(youtube tillåter bara 10 min långa klipp)

Håller med du...
Körde faktist bulten fram och tillbaka för första gången ever igår vid 18-tiden, trots att jag bor i tyresö, ett stenkast bort.

Den är ... krokig ... och fin :)

Kan även konstatera att snitthastigheten på filmen troligen är högre än min topphastighet på hojen, men i 70-80 med gungiga stötdämpare på en SR400 är det bra fartkänsla ändå när det svänger sådär.

/Danne

...är det jag som är nyvaken, eller är den hastighetsmätaren waaaaay off?

Det ser ut, och låter som, vilken mysrunda som helst - och det står 200 stup i ett på mätarn'...

Sträckan är ca 11.2 km (enl Google Maps)

Tiden var ca 5.15

Om inte jag räknar helt fel borde snitthastigheten vara ca 128 km/h

OBS, -kan ha räknat fel men nån som är duktigare på matte kan säkert rätta mig i så fall!

Last edited:
Sträckan är ca 11.2 km (enl Google Maps)

Tiden var ca 5.15

Om inte jag räknar helt fel borde snitthastigheten vara 128 km/h

OBS, -kan ha räknat fel men nån som är duktigare på matte kan säkert rätta mig i så fall!

Bra underligt, det varken låter, eller ser så snabbt ut som mätaren indikerar? Men det är klart, kameror utan vidvinkel har en tendens att få det att se långsamt ut. :)

Alltid gött att se tempo-filmer :tummenupp

Men att starta tidtagningen i kurva 1 var ju lite fult och hastighetsmätaren skulle som på de flesta hojar behöva kalibreras in. Jag har -7% på min orginaldrevade vilket ger rätt hastighet i 150 kollat mot GPS.

Finns hur många grymt fina som helst. Själv kör jag ofta norrut på fina småvägar runt Vallentuna-Rimbo och Norrtälje. Fiken är grymma samt att man knappt träffar några rejsputtar alls. Ibland undrar man om folk endast orkar köra Bulten och Bogesund om och om och om igen.

En gång då jag körde bulten har jag varit läskigt nära att få in en plasträser rakt in i fronten när han driftade över i min fil. Efter det så har jag endast kört där en gång och då tidigt på morgonen när trafiken var minimal.

Men vafan, jag är ju bara gammal å bitter. :gnissla

Har inte hänt mig en enda gång att jag kört såpass över min förmåga att man gått ut i mötande fil i kurvor. Har dessa människor ingen självbevarelsedrift, eller inser de inte allvaret? Har faktiskt aldrig varit nära att åka av ens, och då har jag kört hela sommaren på landsväg i princip.

Jag har vid flera tillfällen sett hjonen gå över i mitt körfält när jag möter dem i kurvor. Detta gör att Du själv inte vill välja det normalt sett bästa spåret genom kurvan för Du är rädd för att ett frigolithjon frontar med dig....:mad:

kör du guldvinge då el ??:va

Startar tidtagningen? :va
Antingen har du lr jag missuppfattat dena tråd...

Alltid gött att se tempo-filmer :tummenupp

Men att starta tidtagningen i kurva 1 var ju lite fult och hastighetsmätaren skulle som på de flesta hojar behöva kalibreras in. Jag har -7% på min orginaldrevade vilket ger rätt hastighet i 150 kollat mot GPS.

Tar aldrig nått på allvar, så länge jag inte blir stekt... Men det har ju inte skett än så länge så:rolleyes: Men häng på imorn, så kan du stå med kl o ta tid :yoparty
Ps. har du en snygg syrra får du gärna ta med henne oxå :tummenupp

Ta inte det jag sa på blodigt allvar... vet iofs. inte vad du hakade upp dig på.

Men vad e det frågan om? Har vart vid bulten varje dag nu o väntat på fartgalen o hans syrra. Skulle du komma o ta tid lr :va

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard