Utflykt på bulten..

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
..med korden framme på bakdäcket och glappa styrlager så är det verkligen ingen bombrepa, utan bara lite touring ca 05.15. Kan nästan höra på filmen hur M1cke suckar uttråkat bakom mig:D

[YOUTUBE-ID]jDcT6FN2BX4[/YOUTUBE-ID]

Bra fartkänsla, ser ut som att du kör väldigt nära vägkanten vid 15 sekunder in :yoparty. Skulle vara kul med lite andra vinklar i dessa filmer dock :)

jag skulle inte kunna lägga upp min bultenresa på youtube :gråta

(youtube tillåter bara 10 min långa klipp)

Inte konstigt att hastigheter sänks, det byggs farthinder, slängs grus på vägarna m.m och att diskussionen om att de här sportmotorcyklarna ska förbjudas och annat tycks fortgå in i det oändliga. Att folk fortfarande är förvånade över att det sker så många mc-olyckor, och inte är sena med att bli eld och lågor så fort någon säger att olyckan vart pga för hög hastighet. Drabbar mc-kollektivet väldigt illa.

Inte konstigt att hastigheter sänks, det byggs farthinder, slängs grus på vägarna m.m och att diskussionen om att de här sportmotorcyklarna ska förbjudas och annat tycks fortgå in i det oändliga. Att folk fortfarande är förvånade över att det sker så många mc-olyckor, och inte är sena med att bli eld och lågor så fort någon säger att olyckan vart pga för hög hastighet. Drabbar mc-kollektivet väldigt illa.

Kan bara hålla med. Har ni verkligen inga andra bra MC-vägar att åka på där uppe?

Jag vill inte vara någon predikande moralkärring, filmklippet var hur najs som helst, men jag tycker det är synd att vi inte kan ta till oss av den kritik som riktas mot sporthojskollektivet och undvika Bultenkörningar, Bultenklipp, trådar med folk som fotograferar hojar som åker på Bulten med mera.

Last edited:
Lyssnade på Rollin´ Limp Bizkit innan jag drog ner till affärn, när jag kom hem såg jag på filmen ovan och då hade Spotify hoppat vidare till Rollin´med The Braxton Brothers (???!!?), nåväl satte en rätt skön stämning blandat med motorljudet =)
Rekommendras!

Måste bara fråga hur tusan folk vågar köra så fort som dom gör i dom kurvorna på tex bulten där det ligger grus.
Var där idag och fick släpp i 3 kurvor med bakhjulet, känns som man borde försvinna av vägen om man lägger ner så mycket som i filmen, är det magi eller? ;)

Måste bara fråga hur tusan folk vågar köra så fort som dom gör i dom kurvorna på tex bulten där det ligger grus.
Var där idag och fick släpp i 3 kurvor med bakhjulet, känns som man borde försvinna av vägen om man lägger ner så mycket som i filmen, är det magi eller? ;)

ähh vadå man får ju fäste förr el senare..:D

gäller att välja rätt spår för att slippa mycket av gruset.:tummenupp

Mysig rulle.

Angående bulten så känner inte jag till nån annan väg som har i närheten så många och sköna kurvor för knäskrapa. Sen kan jag iofs känna lite medlidande med de boende... Ibland.

Kan bara hålla med. Har ni verkligen inga andra bra MC-vägar att åka på där uppe?

Jag vill inte vara någon predikande moralkärring, filmklippet var hur najs som helst, men jag tycker det är synd att vi inte kan ta till oss av den kritik som riktas mot sporthojskollektivet och undvika Bultenkörningar, Bultenklipp, trådar med folk som fotograferar hojar som åker på Bulten med mera.

Jag tror dom flesta tagit åt sig, har kört i stort sett varje vecka på bulten i sommar och minst 90% saktar ner vid ridskolan och husen. Tyvärr lär ju detta vara det närmaste en bana vi någonsin kommer komma i sthlm :( .

Sen tror jag inte kritiken mot hojåkare skulle minska även om alla slutade åka där.

finns ju inga bra fik längs andra vägar juhe..:tummenupp

finns nog vägar så det räcker runt stan men bulten e bulten..:yoparty

plus att bogan kryllar av såna där blå/vita nissar i buskarna..
bulten verkar dom ha slutat bevaka..

Givetvis finns det andra vägar, men Bulten råkar alltid finnas med i resplanen. Ska man nånstans,köpa tidning eller så, så är det alltid via Bulten, omväg eller inte :)

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard